Gå til innhold

Sarkozy ønsker globale regler for Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– Regjeringer og Internett-aktører må arbeide for å sikre at menneskerettigheter og kreativ frihet blir respektert på nettet.

 

Ja, men da får du bare holde deg langt unna da vettu så vil dette bli respektert det. Men så snart du og dine starter å regulere vil dette slutte.

 

Heldigvis har vi gigantiske markedskrefter som vil jobbe mot dette, eneste jeg er redd for er at disse ikke har samme fotfestet bland lobbyistene som f.eks. tele, kabel og underholdningsbransjen har.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ett problem er at piratpersoner ikke betaler.

Tror derfor at alle spillmakere å så videre må tvinge folk til å logge inn på servere slik som på MMOer. For å kunne forsikre seg mot piratkopiering. gjør det dritt å spille offline. Lag spillene slik at det er best i online delen.

 

Beste måten jeg vet om.

 

Før noen kritiserer meg minner jeg om at jeg betalte for Mass Effect 1 og 2 hele to ganger hver. I en X360 versjon og Pc versjon. Fordi jeg ville gi litt ekstra til utviklingen av Mass Effect 3.

 

Så jeg har god samvittighet når nr 3 kommer. Håper inderlig piratene av Mass Effect 3 kommer til å skamme seg over å spille ett spill utviklet med lovlige betaleres penger.

Ekte fans betaler Først. punktum.

 

Akkuratt som de som lovlig betaler for bompasseringer og så er det noen som dekker for skiltene sine og kjører gratis der andre betaler. Jeg er rett og slett bare irritert over piratkopiering fordi det struper midlene til PC spill utvikling,

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Lag spillene slik at det er best i online delen.

Nah... Du kan ha distrubuering slik som Steam, det gjør det vanskelig nok med piratkopier (sjekker spillet opp mot konto).

 

Noen mennesker har jeg ingen respekt for, dette gjelder bl.a den tullingen fra frankrike. Han gjør ikke annet enn å tenke med pi*en, og den er ikke veldig smart.

Lenke til kommentar

Om fyren ønsker å bli gjenvalgt, bør han vel finne litt bedre saker å fremme enn dette, virker besatt på å sensurere nettet denne karen, mon tro om han har satt noen måltider i halsen pga. visse avsløringer og nakenbilder av kona, og at hatet stammer herfra :innocent:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at piratkopiering av nye spill er noe herk og det er frustrerende å se hvor mange dårlige unnskyldninger folk kommer med når de egentlig bare ikke vil betale. "Skal bare teste", "vil ikke bruke penger på noe som er dårlig", "liker ikke denne utvikleren så de fortjener ikke pengene mine". Denne typen rettferdiggjøring ville ikke fungert på noe annet produkt enn software, men jeg tror folk har problemer med å se det på samme måte fordi software er så abstrakt. Problemet er ikke først og fremst at det er lett å piratkopiere, men at det er så stor folkelig aksept for det. Det er enda lettere å naske i butikken, men man hører sjelden noen skryte av hvor mye de fikk rappet med seg fra Kiwi.

 

Men! Enn så mye jeg er imot piratvirksomhet, så verdsetter jeg internetts anonymitet og frihet uendelig mye mer enn inntjeningen til underholdningsbransjen. Jeg elsker spill, film osv., men ikke mer enn jeg elsker friheten, og det vil være en tragedie hvis røde tall i regnskapene til Sony og Microsoft skal rettferdiggjøre at vi mister den.

Endret av Spartapus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ett problem er at piratpersoner ikke betaler.

 

De gjør ofte det, ifølge flere undersøkelser er "piratpersoner" også de ivrigste kjøperne. Hvilket gir mening når en forstår hvorfor det er så utbredt. En av årsakene som får lite oppmerksomhet er at ulovlig fildelere flest ser på sin nedlasting som en prøvevare/forhåndsvisning og ikke tjuveri slik det som regel fremstilles: Filesharers Are the Biggest Legitimate Buyers of Music, Study Says

At platesalget til Britney Spears ikke er like populært som før skyldes mange variabler, men på fattig grunnlag fortsetter man å stemple privatpersoner som den store stygge ulven. Et mye større problem er artister som roter seg bort i de store selskapene som slett ikke vil bli truffet av Anniken Huitfeldt motivasjon til forslag om ny åndsverklov.

*Åpner for full krig mot fildelere - Nå blir det enklere å saksøke fildelere og sensurere internett.

* Nå kan du som fildeler identifiseres

– "Vi vil at de som lever av å lage musikk, film og bøker skal ha rett til å leve av det de skaper. Også på internett."

* Why Even Major Label Musicians Rarely Make Money From Album Sales

Og ikke tro at antipiratvirksomhet nødvendigvis er til artistenes fortjeneste:

RIAA Scores $105M USD from Limewire, May Give Nothing to Artists

 

Noen frykter at skumle muslimer oppvokst i fjerne kulturer skal ødelegge viktige kjerneverdier, men jeg redd vi klarer det veldig fint selv.

Endret av BlueBench
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...