Gå til innhold

Intervju: Star Wars: The Old Republic (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir bra, skulle bare ønske de tok en litt mer seriøs retning grafikkmessig.. Som jeg ser det nå prøver de bare å overgå WoW ved å bruke grafikk som vil være kjent for WoW spillere og dermed lettere for den å gå over.

Det er ikke det det går på... De må ha en grafikkmotor som enkelt kan skaleres uten at alt ser forferdelig ut, slik at spillet kan kjøres på eldre PC-er. Hvis den ikke kan det, taper man terreng.

Jeg tar en gjennomført, stilistisk grafikk over realistisk grafikk any day!

I mosetning til realistisk grafikk, eldes ikke stilistisk grafikk på samme måten.

Bare se på The Legends of Zelda: The Wind Waker - spillet ser fortsatt fantastisk ut.

Lenke til kommentar

Grafikk som er vanlig i Bioware spill hadde passet bra. Ta Mass Effect 2 for eksempel, ikke møkka DA2. Ser bra ut, og alle andre enn folk fra steinalderen kan spille det.

 

Står på mitt. Når et stort MMO som dette har tegnespill grafikk så er jeg brennsikker på det er bare et mål å det er å overta WoW tronen. Alle som prøver failer, så hvorfor ikke nøye seg med å lage sitt eget originale spill i stedet for å kopiere trender osv og ende opp med å bli en klone ingen gidder å spille.

Lenke til kommentar

Grafikkstilen i seg selv ser da noenlunde grei ut, og jeg tar heller den enn loading hvert 10min ala Age of Conan osv.. Problemet videre med über grafikk er jo at ting fort kan se og føles statisk om du ikke kjører på med avansert fysikk og det ene og det andre og dette blir rett og slett for tungt for et MMO-spill som skal rekke ut til en enorm masse hvor ikke alle nødvendigvis sitter på oppdatert og tilstrekkelig maskinvare.

 

Det som skuffer meg aller mest er at samtlige in-game gameplay videoer som har blitt gitt ut til nå har hatt trege, unaturlige, ja rett og slett dårlige animasjoner som jeg håper for Bioware sin skyld er rettet på innen release hvis ikke vil jeg sitte å irritere meg grønn. Og per dags dato ligger jo faktisk Old Republic an til å få mindre avansert og faktisk hakket dårligere grafikk enn hva World of Warcraft innehar per idag og det er nå litt skuffende uansett hva grunnen bak måtte være.

Lenke til kommentar

Grafikkstilen i seg selv ser da noenlunde grei ut, og jeg tar heller den enn loading hvert 10min ala Age of Conan osv.. Problemet videre med über grafikk er jo at ting fort kan se og føles statisk om du ikke kjører på med avansert fysikk og det ene og det andre og dette blir rett og slett for tungt for et MMO-spill som skal rekke ut til en enorm masse hvor ikke alle nødvendigvis sitter på oppdatert og tilstrekkelig maskinvare.

 

Det som skuffer meg aller mest er at samtlige in-game gameplay videoer som har blitt gitt ut til nå har hatt trege, unaturlige, ja rett og slett dårlige animasjoner som jeg håper for Bioware sin skyld er rettet på innen release hvis ikke vil jeg sitte å irritere meg grønn. Og per dags dato ligger jo faktisk Old Republic an til å få mindre avansert og faktisk hakket dårligere grafikk enn hva World of Warcraft innehar per idag og det er nå litt skuffende uansett hva grunnen bak måtte være.

Takk RamGuy!

Stormwolf er for sta til å se helheten her. Det er ikke bare å pushe på med grafikk i et MMO.

Tegneseriestilen er heller ikke utelukkende for a appelere til WoW-fans. Det blir for dumt å påstå.

 

MMO-spillene per i dag som har god grafikk, slik som Age of Conan, Final Fantasy XIV of AION, unngår for mye stress av hardwaren ved å ha haugevis av lastesoner og små områder.

Det blir en klaustrofobisk og amputert "MMO" opplevelse. Det kan knapt kalles MMO.

Jeg har selv spilt Age of Conan og AION. Da SquareEnix sa at Final Fantasy XIV skulle ha samme struktur som AION mistet jeg interessen.

 

Vi får håpe de får forberet grafikkmotoren og gjort animasjonen mer levende i SWOR :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Jeg har ikke noe imot stilistisk grafikk, men den sw:TOR er svært dårlig. Dårlig animasjon, lite unikt, for enkel og altfor lik WoW. Wind Waker hadde en stil som passet spillet, det har ikke Old republic.

Den i TOR ser ut til å ligne en smule på "The clone wars", gjør den ikke? Men animasjon vil være en gamebreaker her, har ikke sett nok på spillet for å få en idé om det blir bra eller ikke.

Lenke til kommentar

Det som skuffer meg aller mest er at samtlige in-game gameplay videoer som har blitt gitt ut til nå har hatt trege, unaturlige, ja rett og slett dårlige animasjoner som jeg håper for Bioware sin skyld er rettet på innen release hvis ikke vil jeg sitte å irritere meg grønn. Og per dags dato ligger jo faktisk Old Republic an til å få mindre avansert og faktisk hakket dårligere grafikk enn hva World of Warcraft innehar per idag og det er nå litt skuffende uansett hva grunnen bak måtte være.

 

Nånå, animasjonene kan jeg være litt enig i, men at spillet får mindre avansert og detaljert grafikk en WoW? Det er bare tull, du ser isåfall meget dårlig.

 

http://www.youtube.com/watch?v=OskRij8AYaU

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Tror nok at animasjonene vil være en hel del mer detaljert når full release av spillet kommer, spilte både AoC beta og Wow beta og der var det heller ikke imponerende animasjoner. Men når spillet ble sluppet i sin helhet var det andre boller, selv om AoC sin grafikk så pen ut i starten så gikk jeg utrolig fort lei den. Rift var en tragedie når det kom til grafikk på karakterene.

Man er nok litt mer tilgivende når grafikken er mer tegneserieaktig og ikke skal være krampeaktig realistisk.

Lenke til kommentar

Flott intervju =)

 

SWTOR ser ut til å bli det spillet jeg har ønsker meg i lang tid. Argumentene om at grafikken ikke lever opp er tøv. Jeg har spilt en fase i gametesting i romjula nå, og allerede da så det fantastisk ut. Det er veldig stilistisk og rent, men leveldesign, stemning og sjarm veier så veldig opp for at det ikke ser ut som Crysis 2. Grafikken er til opplysning et firsprang bedre enn WoW sitt (duuh), og Rift ser også dårlig ut i forhold. Skal SWTOR ha en grafisk MMO-rival, så blir det nok GW2.

 

Uansett ... man gleder seg stadig =)

Lenke til kommentar

Som en person som gleder seg og virkelig håper at Bioware skal få til et kjempespill med The Old Republic beroliger den YouTube videoen endel, tyder på at vi kan håpe på stilren og sjarmerende grafikkstil innen release til tross for at jeg var lite imponert over endel av in-game videoene som ble sluttet iløpet av 2010.

Men til de som nærmest ser ut til å ta det som en ren selvfølge at spillet skal overgå World of Warcraft på grafikken så må jeg nesten spørre om dere i det hele tatt har spilt spille siden Cataclysm release?

 

For når jeg kjører opp World of Warcraft idag, med alt på max og med påtvunget 8x AA på 2560x1440 oppløsning så ser spillet sjokkerende mye bedre ut enn hva det gjorde tidligere og jeg selv og flere av vennene mine mener helt oppriktig at grafikken ser mer gjennomført og generelt penere ut enn blant annet Rift og helt på høyde med Aion og Lord of the Ringe Online selv om det blir to ganske så forskjellige stilarter. Det World of Warcraft mangler mye på er når du skal zoome inn på karakterer men dette er noe jeg stort sett aldri gjør så det blir liksom aldri noe problem. Teksturene og områdene som har kommet i Cataclysm holder så absolutt en godkjent nivå om du kjører det på maksimale innstillinger selv på min 27" med 2560x1440 oppløsning. Og selv om denne YouTube videoen viser en god evolusjon innenfor grafikken til The Old Republic så syntes jeg sammenligningen med andre spill er så som så da bildene fra både Age of Conan og World of Warcraft ser endel dårligere ut enn hva jeg får frem om jeg logger inn å sjekker selv per idag.

 

 

Prøver ikke å fremstå som noen World of Warcraft fanboy eller, eller en anti The Old Republic fanboy for den saken skyld for det er så absolutt ikke, men syntes rett skal være rett og det er alt for mange som ser ut til å ja rett og slett undervurdere grafikkoverhalingen World of Warcraft fikk med Cataclysm.

Lenke til kommentar

Når det gjelder sluttspillet så lager vi mye av det tradisjonelle innholdet folk kjenner igjen fra massive onlinespill. Vi kommer til å ha masse raid og mange muligheter for spiller-mot-spiller-kamp. Forskjellen er likevel at selv disse velkjente mekanikkene er veldig tett knyttet opp mot spillverdenen. De passer inn i historien vi forteller. Så selv om de ikke har så mange dialoger og valgmuligheter som resten av innholdet, utgjør de en viktig del av konteksten og er en naturlig del av galaksen. De kan ikke være like fortellerdrevet, for mye av dette innholdet er laget for at spillerne skal gjenta det, sa Erickson.

Dette utdraget av artikkelen er det som bekymrer meg mest. Etter å ha spilt wow, aoc, aion, og Rift over nokså mange år har jeg en god del fartstid innenfor mmo spill. Jeg synes at det høres spooky ut at de satser på at folk skal spille spillet om igjen med flere characters. Hvis dette er nødvendig for å holde på spillermassen vil dette spillet bli en "døgnflue". De fleste som spiller mmo's digger å utvikle charactern sin, og spiller seg ofte fort frem til end content. Dersom spillet ved top level, krever at du må spille på nytt med en ny character for å holde spillere hekta vil masse folk forlate spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...