Gå til innhold

Slik får du en kjappere MacBook Air


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Raskere Macbook Air? Bytt ut med nyeste modell. Allerede nyeste modell? Vent til ny modell kommer ut og les fra begynnelsen av innlegget.

 

Også kjent som

while ((SteveJobs.onTheLoose) && (this->FavoriteBrand == Brand.Apple))
this->bendOver();

Endret av ze5400
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men er det mulig å bytte ut en vanlig roterende disk fra den første Air modellen med en SSD disk ?

 

Ville da tro det,

med mindre den "vanlige" hdd'en er spesiell den også

(Har null peiling på Mac generelt desverre,

så ta innlegget mitt med en klype salt.)

Lenke til kommentar

Men er det mulig å bytte ut en vanlig roterende disk fra den første Air modellen med en SSD disk ?

Ifølge Wikipedia hadde første modellen en 1,8" IDE/ATA-disk. Jeg kan ikke huske å ha sett slike lett tilgjengelig som SSDer, men de finnes nok en eller annen plass hvis du søker på Google. Jeg ville forøvrig ikke hatt store forhåpninger til prisen og ytelsen på disse.

På 2. og 3. generasjon er det derimot SATA-grensesnitt på 1,8"eren, så da kan du bruke gode og relativt billige SSDer som Crucial C300 og Intel X18-M. Disse var dog billigere og mer tilgjengelig for noen måneder siden, så kanskje det snart kommer noen nye?

 

Edit: Men hvor lett det er å trenge inn i faenskapen har jeg ingen peiling på. Men det bør uansett bare være bagateller hvis du er litt dedikert. Jeg har enda til gode å komme over elektronikk som ikke lar seg åpne ( :p ).

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Ikke imponerende ytelsesforskjell i det hele tatt, særlig siden OWC-enheten har dobbelt så stor kapasitet. Skulle likt å sett ytelsesforskjellen (i den grad det er noen) mellom en helt ny Macbook Air med Samsung 128 GB SSD vs. en 180 GB OWC SSD. Prisen står heller ikke i stil.

 

Og forresten: https://prisguiden.no/sok?pg-q=OWC&n=0

 

Til slutt bør det nevnes at Macbook Air er på overtid for en oppdatering. Jeg vil bli svært overrasket hvis vi ikke får se den med Sandy Bridge og en tredjegenerasjons-SSD på et 6 Gbps SATA-grensesnitt i løpet av noen måneder.

Lenke til kommentar

Til slutt bør det nevnes at Macbook Air er på overtid for en oppdatering. Jeg vil bli svært overrasket hvis vi ikke får se den med Sandy Bridge og en tredjegenerasjons-SSD på et 6 Gbps SATA-grensesnitt i løpet av noen måneder.

 

Overtid? Er ikke denne generasjonen med Air bare et drøyt halvår gammel?

Lenke til kommentar

Til slutt bør det nevnes at Macbook Air er på overtid for en oppdatering. Jeg vil bli svært overrasket hvis vi ikke får se den med Sandy Bridge og en tredjegenerasjons-SSD på et 6 Gbps SATA-grensesnitt i løpet av noen måneder.

Overtid? Er ikke denne generasjonen med Air bare et drøyt halvår gammel?
Det kan godt være, men prosessoren er 3 år gammel, og brikkesettet 1 år gammelt.
Lenke til kommentar

Megascorcher - Faktisk finnes det en del som bruker begge deler, og som liker begge deler. Og samtidig er interessert i HW. Kanskje ikke det store flertallet, men vi finnes.

 

LoveAmiga - Dersom man teller, er vel fremdeles de aller fleste harware-artikler som kommer ut på HW.no i løpet av en uke rettet mot plattformer som ikke har noe med apple å gjøre. Men det er veldig lett å legge merke til Apple-sakene, i og med at alle tilhører samme selskap, og det er et selskap de fleste enten hater eller elsker. De har derimot en stor andel brukere, også i Norge, og artikkelforfatterne i HW.no sin oppgave er vel først og fremst å få flest mulig lesere til å stoppe innom sidene, så derfor prøver de å få med Apple-brukerne også.

Lenke til kommentar
Dersom man teller, er vel fremdeles de aller fleste harware-artikler som kommer ut på HW.no i løpet av en uke rettet mot plattformer som ikke har noe med apple å gjøre. Men det er veldig lett å legge merke til Apple-sakene, i og med at alle tilhører samme selskap, og det er et selskap de fleste enten hater eller elsker. De har derimot en stor andel brukere, også i Norge, og artikkelforfatterne i HW.no sin oppgave er vel først og fremst å få flest mulig lesere til å stoppe innom sidene, så derfor prøver de å få med Apple-brukerne også.

 

Men så var det dette med hva som har nyhetsverdi og hva som ikke har det. For å gi deg et hint: hvor blir det av artiklene om "Slik får du en kjappere Asus U30" eller "Slik får du en kjappere Acer TimelineX 3820TG"?

 

Jeg synes personlig det er noe latterlig over denne artikkelen. Det er jo ikke en nyhet i det hele tatt. "Du får kjappere Macbook Air ved å bytte SSD-disken i en nyere SSD-disk". Javel? Det er jo like greit å lage en generell artikkel på det (som sikkert finnes) heller enn å rette en egen artikkel mot Macbook Air.

Eller sier artikkelforfatter implisitt at Apple leverer sine dyre Macbook Air med tilårskommen hardware og elendig SSD?

 

Artikkelen bærer mest preg av å være skrevet i desperasjon over å få noe stoff om Apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til slutt bør det nevnes at Macbook Air er på overtid for en oppdatering. Jeg vil bli svært overrasket hvis vi ikke får se den med Sandy Bridge og en tredjegenerasjons-SSD på et 6 Gbps SATA-grensesnitt i løpet av noen måneder.

I følge MacRumors' Buyers Guide er den ikke på overtid, men så må det jo nevnes at forrige oppdatering dro opp snittida for oppdateringer ganske kraftig. Planlegger å kjøpe inn en maskin til skolebruk til høsten og jeg vil tippe at den blir oppdatert før det. Jeg håper på mulighet for i5/i7-cpu, 4GB DDR3, thunderbolt, 256GB SSD, ~10 timer batteritid på 11" og et litt bedre skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...