Gå til innhold

Anmeldelse: Assassin's Creed 2 (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow, 9/10!! Ser ut som dette blir det jeg har håpet på!

 

Nå gjenstår det bare å lese anmeldelsen :p

 

Edit: Flott anmeldelse. Du tok for deg så godt som alt man trenger å vite!

 

Likevel er det to ting jeg lurer litt på: Hvor lang tid brukte du på å spille gjennom spillet? Eneren var preget av en heller kort historie, og achievements som stort sett innebar "grinding".

 

Og med det kommer jeg til det andre spørsmålet. Hvordan er achievementene? Er det fortsatt 600 forskjellige idiotiske flagg som du må plukke opp, eller har de gjort litt andre ting for å la spille vare lengre etter du er ferdig med historien?

Endret av Error
Lenke til kommentar

Uff.. Jeg var nok en av dem som ikke fullførte AC fordi jeg syntes det ble litt for repeterende.. bestilte jo Collector's Edition også, med figur og hele pakka.. og selv om jeg aldri så mye ville elske det, så klarte jeg bare ikke helt..

 

Men, etter dette, så ser det ut som om jeg burde ha gått igjennom 1-ern, for å få full utbytte av dette spillet...

 

Så et lite spørsmål; Hvor lang tid brukte man egentlig på en gjennomgang av det første spillet?

Lenke til kommentar

Uff.. Jeg var nok en av dem som ikke fullførte AC fordi jeg syntes det ble litt for repeterende.. bestilte jo Collector's Edition også, med figur og hele pakka.. og selv om jeg aldri så mye ville elske det, så klarte jeg bare ikke helt..

 

Men, etter dette, så ser det ut som om jeg burde ha gått igjennom 1-ern, for å få full utbytte av dette spillet...

 

Så et lite spørsmål; Hvor lang tid brukte man egentlig på en gjennomgang av det første spillet?

 

Jeg brukte vel 10-12 timer eller no :p bare sett deg ned og powergame så klarer du det.

jeg gleder meg noe VILT! til torsdag. Bare 4 timer på skolen, først 2 timer norsk, så 2 fritimer + storefri, da skal jeg bortom butikken, kjøpe det og left 4 dead 2, kjøre hjem med det, og så komme tilbake til skolen igjen for å ha de siste 2 timene. etter det, så skal jeg game som bare F**N!

Lenke til kommentar

Regner med at Assassin's Creed 2 kommer til å få et greit snitt på diverse karaktersamlinger rundt om. Forhåndsbestilte spillet for år og dag siden, og er glad for å se at jeg har noe å glede meg til. Mulighetene virker enorme, ikke at det skulle være noe problem; jeg synes ikke det første i serien var særlig ensformig, men elsket det fra ende til annen.

Lenke til kommentar

Tja, kall meg gjerne en ekkel puritaner, men jeg oppfattet AC1s fargepalett som en viktig del av deres nokså spot-on framstilling av byer i Outremer under det tredje korstoget, selv om det kanskje rent estetisk var kjedelig. Jeg hadde iallefall ingen problemer med å leve meg inn i det.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Samme unnskyldningen alle bruker, men jeg mener fortsatt de kunne fått til et mer attraktiv fargeaspekt ved å variere fargene litt mer, istedet for "brun, brunere, grå (for å avspeile elendigheten i fattige byer veeeeel!).

 

Det er det som plager meg mest med moderne spill som Gears og lignende, alt skal liksom være så "realistiskt dystert", og dermed blir det brunere enn bunnen på et kaffefilter.

Lenke til kommentar
Vi finn ikkje den sære blandinga av forskjellige aksentar som braut heile illusjonen i det første spelet.

Uenig.

Språkblandingen i eneren var kanskje sær, men mer eller mindre historisk korrekt (hele Levanten var okkupert av minst fem ulike europeiske nasjoner, samt de som bodde der fra før).

For min del bidro det til å gjøre miljøet mer troverdig (og å skille mellom de forskjellige byene/bydelene).

Lenke til kommentar
I beg of you. I beg of you, just a few coins, please! Please sir, have any money? Please, can't you spare something? I'm poor, I'm sick, I'm hungry! My family is sick and dying. Could you spare a few coins?

 

Er dette borte, og er de spedalske fyllikene som absolutt kun skulle dytte meg og ingen andre vekk?

 

Var det noe som virkelig trakk ned AC1 i mine øyne så var det dette, det ble alt for mye irritasjon.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med "politi-og-tyv" systemet? Er det fortsatt like simpelt? Løpe rundt et hjørne og sette seg på en benk eller klarte inn i en gazebo uten at vaktene fatter noe som helst? Dette var virkelig noe av det værste med enern ettersom jeg er vandt med Metal Gear Solid(hvor det funger upåklagelig og vaktene virker ganske så smarte).

Lenke til kommentar

Samme unnskyldningen alle bruker, men jeg mener fortsatt de kunne fått til et mer attraktiv fargeaspekt ved å variere fargene litt mer, istedet for "brun, brunere, grå (for å avspeile elendigheten i fattige byer veeeeel!).

 

Byene man besøkte i AC1 var ikke spesielt fattige etter middelalderstandard, og - "unnskyldning"? Unnskyldning for... Hva? I spill med historisk setting setter jeg pris på et visst samsvar med faktisk historie, også når det gjelder fargevalg på arkitekturen.

 

For øvrig enig med Miles Teg om at dialektene som var i AC1 var alt annet enn forvirrende, og at de som sagt tvert i mot stemte den veldig godt med de delene av Europa som var representert i området på det aktuelle tidspunktet, pluss de innfødte. Det, som fargevalget, bidro til atmosfæren og innlevelsen.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...