Gå til innhold

Anmeldelse: Assassin's Creed 2 (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen her som spilte AC1 på Xbox? Hadde det til PC selv, men har liten lyst å vente helt til neste år hvis kontrollsystemet funker strålende til Xbox.

 

Kontrollsystemet sitter som støpt ;) Tviler på at de har endret på så veldig mye fra eneren til toeren på det området!

 

Flott, da tar vi sjansen på å kjøpe det til xbox!

Lenke til kommentar

Bra anmeldelse, har sett så mye reviews og gameplay fra dette spillet det siste året at det nesten føles som om jeg har spilt det :) Er dette spillet jeg har ventet mest på i år ;) 9/10 kom ikke som noe sjokk akkurat.

 

IGN's annmelder brukte 18 timer på spillet så du kan si alt fra 15-25 timer tenker jeg etter hvor dypt og fort du vil gjøre det.

 

Ja, men de kjører jo bare kjapt igjennom spillet, hovedoppdragene og noen få sideoppdrag. Tipper man kan legge på ganske mange timer med additional gameplay om man gjør alle oppdragene utenom også. :)

 

I beg of you. I beg of you, just a few coins, please! Please sir, have any money? Please, can't you spare something? I'm poor, I'm sick, I'm hungry! My family is sick and dying. Could you spare a few coins?

 

Er dette borte, og er de spedalske fyllikene som absolutt kun skulle dytte meg og ingen andre vekk?

 

Var det noe som virkelig trakk ned AC1 i mine øyne så var det dette, det ble alt for mye irritasjon.

 

Ja de er borte, men nå har du gatemusikanter som løper etter deg i noen av byene og skal ha penger, dette er heldigvis ikke så irriterende som de syke folka som skulle dytte deg hele tiden ;) Kan godt hende det er flere lignende ting, men har ihvertfall sett at det er musikanter der som tigger :p

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Hvordan er det med "politi-og-tyv" systemet? Er det fortsatt like simpelt? Løpe rundt et hjørne og sette seg på en benk eller klarte inn i en gazebo uten at vaktene fatter noe som helst? Dette var virkelig noe av det værste med enern ettersom jeg er vandt med Metal Gear Solid(hvor det funger upåklagelig og vaktene virker ganske så smarte).

 

Jeg kan fortelle deg at det er vanskeligere enn det og slippe unna vaktene i AC2. De vil stikke sverdet sitt i høyballene hvis de er mistenkelige, de vil gjenkjenne deg på benkene osv :)

 

Gleder meg som en grisegutt! :p

Lenke til kommentar
I beg of you. I beg of you, just a few coins, please! Please sir, have any money? Please, can't you spare something? I'm poor, I'm sick, I'm hungry! My family is sick and dying. Could you spare a few coins?

 

Er dette borte, og er de spedalske fyllikene som absolutt kun skulle dytte meg og ingen andre vekk?

 

Var det noe som virkelig trakk ned AC1 i mine øyne så var det dette, det ble alt for mye irritasjon.

 

Ja de er borte, men nå har du gatemusikanter som løper etter deg i noen av byene og skal ha penger, dette er heldigvis ikke så irriterende som de syke folka som skulle dytte deg hele tiden ;) Kan godt hende det er flere lignende ting, men har ihvertfall sett at det er musikanter der som tigger :p

 

Haha! Husker dette var fryktelig irriterende, ja. Gleder meg til å prøve dette spillet på PS3-en...gidder ikke vente på pc-versjonen!. Forhåpentligvis har de jobbet hardt for å gjøre spillet konstant fengende, i forhold til det første som ble fryktelig kjedelig ettersom du gjorde det samme i hver by.

 

Hadde også vært moro om du kunne ekspedert målene du får på flere måter. Hvis jeg husker riktig ble du alltid oppdaget når du utførte et drap i det første...Husker det irriterte veldig når man er vant til et mylder av fremgangsmåter i Hitman-serien f.eks.

 

Gleder meg uansett!

Lenke til kommentar
I beg of you. I beg of you, just a few coins, please! Please sir, have any money? Please, can't you spare something? I'm poor, I'm sick, I'm hungry! My family is sick and dying. Could you spare a few coins?

 

Er dette borte, og er de spedalske fyllikene som absolutt kun skulle dytte meg og ingen andre vekk?

 

Var det noe som virkelig trakk ned AC1 i mine øyne så var det dette, det ble alt for mye irritasjon.

 

Ja de er borte, men nå har du gatemusikanter som løper etter deg i noen av byene og skal ha penger, dette er heldigvis ikke så irriterende som de syke folka som skulle dytte deg hele tiden ;) Kan godt hende det er flere lignende ting, men har ihvertfall sett at det er musikanter der som tigger :p

 

De vil faktisk ikke ha penger av deg, men besynger dine ugjerninger. Spesielt "moro" blir det når 2-3 trubadurer dukker opp samtidig. Men jeg har ikke opplevd at de tiltrekker seg vakter (med mindre du kaster gatemusikanten ned en åpen brønn eller noe).

Endret av thomash
Lenke til kommentar

Assassin's Creed I fikk jo og svært gode anmeldelser rundt om i verden som guds gave til menneskene. Dessverre viste det jo seg å være en katastrofe av de skjeldne. Grafikken var meget pen den gang, men vanskelighet, kreativitet o.l. så vi lite til.

 

Kommer til å holde meg borte fra dette til jeg får noen anbefalinger fra andre.

Lenke til kommentar

Dessverre viste det jo seg å være en katastrofe av de skjeldne. Grafikken var meget pen den gang, men vanskelighet, kreativitet o.l. så vi lite til.

 

Lite kreativitet? Assassin's Creed var bare et av en rekke nyere Ubisoft-spill hvor de risikerte lavere salg for å føre litt sårt tiltrengt innovasjon til sine respektive sjangre, og de aller fleste spillere så dette - nøyaktig derfor solgte AC1 betydelig mye mer enn det Ubisoft i utgangspunktet hadde kalkulert med. At slike spill ikke er perfekte på alle områder er å forvente, nettopp derfor er det gledelig at mange nok kjøpte originalen til å gjøre en oppfølger (som da formodentlig har eliminert det som ikke fungerte i originalen) økonomisk forsvarlig.

Lenke til kommentar

Jeg får for mye å spille. Jeg blir gal.

 

Har enda Borderlands, Forza 3, Modern Warfare 2 og Fallout 3 som tåler en god del timer til, og det at det stadig kommer nye titler gjør utslag både i køen av spill og i lommeboka. Det at dere, samt flere, gir spillet såpass med ros hjelper meg heller ikke. Jeg likte det første spillet og gjorde alt av sideoppdrag, så jeg er i tvil om at oppfølgeren vil føles repeditivt ettersom det første var en introduksjon i hvordan å lage et repeditivt spill - og jeg følte ikke at det ble for ille. Man har ikke mer moro enn det man lager selv, og jeg lagde meg mye moro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...