Gå til innhold

– Uncharted 2 umulig på 360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er i tvil. Har spilt endel og det er BRA, men ble ikke blown away. At dette skal være umulig på X360 er jo bare tull. Han snakker jo kun om lagringskapasitet. Mafia 2 har heller ingen loading og det går jo fint på X360 f.eks.

 

At PS3 ligger foran X360 på lagring er jo det ingen tvil om. Man kan bytte hd og Blue-ray har jo plass til litt, men det har jo ingenting med kraften i konsollen.

 

Tøvete overskrift.

Lenke til kommentar
Jeg er i tvil. Har spilt endel og det er BRA, men ble ikke blown away. At dette skal være umulig på X360 er jo bare tull. Han snakker jo kun om lagringskapasitet. Mafia 2 har heller ingen loading og det går jo fint på X360 f.eks.

 

Husk at det er uncharted 2 som Christophe refererer til. For alt vi vet har spillet såpass revolusjonerende grafikk som får en xbox til å knele.

 

Forøvrig er det bra at noen utnytter kraften i en ps3. Har lenge hatt lyst til å kjøpe konsollen, men har rett og slett ikke funnet noen "må ha" spill som får meg til å dra opp kredittkortet. Gears of war hadde den effekten da jeg anskaffet xboxen :)

Lenke til kommentar
Har da vel allerede vært MP beta og en haug videoer. Spillet ser jo veldig pent ut, men tviler på at det ville vært noe problem å presentere det samme på en 360.

 

Det ville nok ikke være vanskelig å presentere noe liknende på burken, men når spillutviklere plumper utti med slike kommentarer betyr det bare at måten de har laget dette spillet på er såpass forma etter plattformen de har brukt, at det å skulle lage Uncharted 2 til xbox ville bety å måtte starte helt fra scratch igjen. Det ville da heller ikke være det nøyaktig, identiske spillet som det vi kommer til å se på playstation til høsten.

 

Det er en grunn til at Kojima lager Metal Gear Solid Rising i stedet for bare å portere spillet over på en ny plattform.

 

Men det er slike kommentarer journalister liker å spinne rundt på (i tabloidvis) slikt at det høres ut som utviklerne mener denne ene plattformen er bedre enn denne andre. Det som egentlig sies er at akkurat denne utvikleren opplever playstation som den beste plattformen for sitt spill.

 

Men aldri i livet om vi noen sinne kommer til å høre Nathan Drake besudle øregangene våre på xbox. Det vil nok Sony sette en stopper for. Med mindre Micro$oft blar opp, naturligvis...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det ikke mulig på en Xbox 360 i sin nåværende form. 25GB diskplass er ikke mulig der. Når det gjelder det tekniske er det noe helt annet.

 

Er egentlig ganske lei av slike uttalelser nå. Greit nok at det var slikt i starten av denne generasjonen. Nå derimot er dette bare barnslig å fortsette med. Hver av konsollene har sin sterke og svake side og det er utviklernes jobb å lage spill ut i fra disse.

 

Naughty Dog har tidligere sagt at det første Uncharted bare brukte 30-40 prosent av kraften til Sonys plugg, dermed har vi nok litt av en visuell opplevelse i vente.

Igjen noe som utviklere bør slutte med. Hvor mye man utnytter en konsoll er relativ. Et spill som bruker 90% av kraften kan også være et forferdelig stygt spill. Mens et som utnytter 50% ser bedre ut. Alt er snakk om optimaliseringer. Mister respekten til utviklere etter uttalelser som dette.

Lenke til kommentar

Tror de fleste som sier at uncharted 2 ikke vil ha noen problemer med å kjøres på Xbox 360 aldri har prøvd uncharted på en ekte HD skjerm. Helt klart den villeste grafikken som finnes per i dag! Spillet viser hvor mye kraft PS3 egentlig har når den er skikkelig utnyttet..

 

(Har eid både PS3 og 360)

Lenke til kommentar
Jeg er i tvil. Har spilt endel og det er BRA, men ble ikke blown away. At dette skal være umulig på X360 er jo bare tull. Han snakker jo kun om lagringskapasitet. Mafia 2 har heller ingen loading og det går jo fint på X360 f.eks.

 

Husk at det er uncharted 2 som Christophe refererer til. For alt vi vet har spillet såpass revolusjonerende grafikk som får en xbox til å knele.

 

Forøvrig er det bra at noen utnytter kraften i en ps3. Har lenge hatt lyst til å kjøpe konsollen, men har rett og slett ikke funnet noen "må ha" spill som får meg til å dra opp kredittkortet. Gears of war hadde den effekten da jeg anskaffet xboxen :)

 

Og det er Uncharted 2 jeg har spilt og det er ikke så revolusjonerende. Visst er det steike flott og dynamisk, for all del. Det flyter knirkefritt og det er en fryd å spille. Det skjer noe på hele brettet hele tiden og det hele er fantastisk.

 

Uncharted 2 er vel et spill som vil selge konsollen. Spesielt etter slim og prisnedgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...