Gå til innhold

Slik tar Henrik bryllupsbildene sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av denne artikkelen lærte jeg at man trenger dyrt glass for å ta gode bilder..

 

Tja, du kommer vel nesten like langt med f.eks. Canon sitt 50mm f/1.4 eller Sigma, istedet for L-varianten med 1.2. Som han sier selv, det viktigste er å fange øyeblikkene, ikke nødvendigvis teknisk perfeksjonisme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bsp: du kunne ikke tatt mer feil. Jeg tror alle som har gått den veien har erfart det at det ikke er utstyret som gir de gode bildene, men fotografen.

 

God komposisjon, rett eksponering og ikke minst at man klarer å fange øyeblikket er mer avgjørende for at man får et godt bilde. Man velger utstyr etter hva slags bilder man skal ta. Ikke etter hvor gode bilder man skal ha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

onan: Jeg var ironisk ja:p På en måte. Har tatt masse fine bilder med kit-objektivet mitt, og er fullt klar over at det er fotografen som lager bildene, men følte jeg ikke fikk så mye av å lese denne artikkelen. Tror mange nybegynnere som ikke får det til i starten fort kan komme på de tankebanene jeg beskrev da jeg leste: at det kommer mer ann på utstyret enn fotogragen, men det er som knutert sa: det gjelde å fange øyeblikkene:)

 

 

Ellers en helt OK artikkel :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...