Gå til innhold

Opera 11 er en suksess


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bytta til Opera 11 selv, da jeg merker stor hastighetsforskjell fra Firefox 4 Beta 7.

 

Men det er et par ting som jeg har oppdaget ikke funker...

 

1. Her for eksempel skal det vises innhold i midten, det er borte vekk i Opera..

 

2. Det går ikke an å bruke Facebook sin oversettelsesfunksjon, får bare error om at ingen tekst er skrevet inn.

 

Det virker også som at den sliter med å huske noen cookies (login på TPB for eksempel).

Endret av TM B
Lenke til kommentar

Helt suveren nettleser. Har brukt Opera siden versjon 7.x (6.x?). Den har modnet flott nå i versjon 11. Har lagt til merke at når man lukker leseren og starter den opp igjen, så husker den ikke zoom-level lenger på sidene man har vært innom tidligere. Er dette en setting, eller har jeg bare glemt at det alltid har vært slik? Har brukt Chrome en periode, så jeg husker ikke helt...

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke antall nedlastinger kan sies å være ett tall for å måle suksess for ett produkt. Gi meg heller antall som bruker opera over en viss periode og vis meg hvor mye opera har økt, først da kan vi begynne å snakke om suksess.

 

Har alle de 4 store installert på min maskin men bruker i utgangspunktet kun Chrome.

Lenke til kommentar

Helt suveren nettleser. Har brukt Opera siden versjon 7.x (6.x?). Den har modnet flott nå i versjon 11. Har lagt til merke at når man lukker leseren og starter den opp igjen, så husker den ikke zoom-level lenger på sidene man har vært innom tidligere. Er dette en setting, eller har jeg bare glemt at det alltid har vært slik? Har brukt Chrome en periode, så jeg husker ikke helt...

Den husker ihvertfall zoom-level på åpne faner

Lenke til kommentar

6,7 millioner nedlastinger av Opera 11 i løpet av et døgn, og av førstegangsnedlasterne bruker 53% Firefox og 43% IE.

 

Hvor mange av de 6,7 millioner nedlastinger var fra førstegangsnedlastere?

Hvorfor holder Opera disse tallene tilbake?

(Og nå som jeg ikke kommer inn på WikiLeaks og greier ...)

 

Vel, hadde det vært noe å skryte av, så hadde det vel stått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg syns ikke antall nedlastinger kan sies å være ett tall for å måle suksess for ett produkt. Gi meg heller antall som bruker opera over en viss periode og vis meg hvor mye opera har økt, først da kan vi begynne å snakke om suksess.

 

Har alle de 4 store installert på min maskin men bruker i utgangspunktet kun Chrome.

Antall nedlastinger er bare en måte å se litt på interessen. Når man sammenligner med tidligere versjoner, så kan man se om interessen har økt eller ikke.

 

Idiotien er at Opera i versjon 11 sliter med flere feil enn Firefox 1 - og fortsatt klarer man å komme med utsang som om det er suksess?

 

c'mon liksom

Det var da voldsomt til utbrudd. Folk flest ser ikke ut til å ha noen særlig problemer med Opera 11. Kanskje på tide å roe ned litt?

Lenke til kommentar
Hvordan er det i forhold til Google Chrome? Tenker mest på brukervennlighet og hastighet.

Det kan da ikke andre fortelle deg. Du må prøve selv for å finne ut om den er noe for deg.

 

Hmm, det er vel egentlig en blandet mottakelse hvis en leser bloggen på Opera's hjemmeside:

http://my.opera.com/desktopteam/blog/2010/12/16/opera-11-goes-final?startidx=0#comments

 

... favicons er ihvertfall fremdeles feil (feil siden ver 6.xx - ihverfall ...)

post-206045-0-07033100-1292864130_thumb.jpg

 

Men jeg bruker Opera alikevel ... :roll:

Det nytter ikke å lese en blogg hvis formål er å samle rapporter om problemer for å skaffe seg et korrekt bilde. Du kan lese akkurat det samme hvis du besøker supportforumet på MozillaZine, eller supporforumet til Chrome.

 

Det du må se på er hva folk generelt sier. Og det ser ikke ut som folk flest har så store problemer.

 

Det meste av klagingen går på musbevegelser uansett. Mange som ikke liker de nye animasjonene som dukker opp.

Lenke til kommentar

Hva har skjedd med mus-snarveiene ?

 

Greit nok at den rundingen med hjelpeinstruksjoner hjelper sikkert mange til og oppdage at det er mulig, men hva har skjedd med f.x åpne i ny bakg.fane, før holdt det at man tok musa 1mm ned og 1 opp igjen, nå må man jo herje over hele skjermen, utrolig irriterende!

Lenke til kommentar

Det nytter ikke å lese en blogg hvis formål er å samle rapporter om problemer for å skaffe seg et korrekt bilde. Du kan lese akkurat det samme hvis du besøker supportforumet på MozillaZine, eller supporforumet til Chrome.

Dette er jeg helt uenig i. De som bruker denne bloggen er Opera-fans på sin hals, og når såpass mange av disse tunge brukerne har alle disse 'anmerkningene' så tar ihvertfall JEG dette som en indikasjon på kvaliteten av Opera 11.0

 

For meg personlig funker Opera 11 helt OK. Det eneste er endel random crash som har vært der siden 10.x. Jeg har installert samtlige snapshots, alphas, betas og RCs etter ver. 10.x, og jeg må også si at jeg ble overrasket over at de valgte å slippe ver. 11 så tidlig.

 

EDIT (crash):

post-206045-0-94292100-1292874132_thumb.jpg

EDIT2 (screen rendering):

post-206045-0-33181800-1292881960_thumb.jpg

 

Det du må se på er hva folk generelt sier. Og det ser ikke ut som folk flest har så store problemer.

... og hvor finner jeg ut hva 'folk flest' mener?

 

Folk flest (ja, de som har PC) vet faktisk ikke hva Opera er.

Endret av helsten2
Lenke til kommentar
Jeg syns ikke antall nedlastinger kan sies å være ett tall for å måle suksess for ett produkt. Gi meg heller antall som bruker opera over en viss periode og vis meg hvor mye opera har økt, først da kan vi begynne å snakke om suksess.

 

Har alle de 4 store installert på min maskin men bruker i utgangspunktet kun Chrome.

Antall nedlastinger er bare en måte å se litt på interessen. Når man sammenligner med tidligere versjoner, så kan man se om interessen har økt eller ikke.

 

Idiotien er at Opera i versjon 11 sliter med flere feil enn Firefox 1 - og fortsatt klarer man å komme med utsang som om det er suksess?

 

c'mon liksom

Det var da voldsomt til utbrudd. Folk flest ser ikke ut til å ha noen særlig problemer med Opera 11. Kanskje på tide å roe ned litt?

 

Alt kan viskes bort med "folk flest". det blir slapt å servere det her i 2010 med produkt i versjon 11. Jar har ett par PC'er, Mac og iPhone- på samtlig enheter er det ett eller ant hakker, crasher, henger osv.

 

Jeg tak nok ett par bokser med stfu-piller, så snart dere serverer stabil nettleser, som i det minste er på nivå med firefox/chrome. Alt annet forsøpler bare www-landskapet.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
Jeg syns ikke antall nedlastinger kan sies å være ett tall for å måle suksess for ett produkt. Gi meg heller antall som bruker opera over en viss periode og vis meg hvor mye opera har økt, først da kan vi begynne å snakke om suksess.

 

Har alle de 4 store installert på min maskin men bruker i utgangspunktet kun Chrome.

Antall nedlastinger er bare en måte å se litt på interessen. Når man sammenligner med tidligere versjoner, så kan man se om interessen har økt eller ikke.

 

Idiotien er at Opera i versjon 11 sliter med flere feil enn Firefox 1 - og fortsatt klarer man å komme med utsang som om det er suksess?

 

c'mon liksom

Det var da voldsomt til utbrudd. Folk flest ser ikke ut til å ha noen særlig problemer med Opera 11. Kanskje på tide å roe ned litt?

 

Alt kan viskes bort med "folk flest". det blir slapt å servere det her i 2010 med produkt i versjon 11. Jar har ett par PC'er, Mac og iPhone- på samtlig enheter er det ett eller ant hakker, crasher, henger osv.

 

Jeg tak nok ett par bokser med stfu-piller, så snart dere serverer stabil nettleser, som i det minste er på nivå med firefox/chrome. Alt annet forsøpler bare www-landskapet.

Herlig med litt uproposjonal nerdrage...

Tenkt tanken at kanskje DU har noe fundamentalt feil på pc-parken din siden ingen andre klager som deg?

Lenke til kommentar

tror det er noe galt med PCen til folk altså. Jeg har aldri, og jeg mener ALDRI hatt problemer med Opera 11 enda. Opera 10 var det noe småtteri man nesten ikke merket av ustabiliteter, men alt er borte i 11. I tillegg har ikke jeg vært borti folk med disse problemene som folk klager på her i Hardware.no-forumet annet enn at det har vært andre problemer enn med nettleseren.

 

Jeg skal likevel ikke påstå det d det selvfølgelig kan være problemer jeg ikke har vært borti.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...