Gå til innhold

Opera 11 er en suksess


Anbefalte innlegg

tror det er noe galt med PCen til folk altså.

Javel. Hva da?

Win7 - 64bit. Asus Rampage II hovedkort, 24 GB(!) RAM, I7 CPU, 2x160GB Intel X25 SSD, WD 150GB VelociRaptor HDD, WD 1TB Caviar Green Power HDD, Radeon 5870 grafikk kort, etc...

 

Hva kreves for å kjøre Opera? Uten kræsj? Og med korrekt favicon :whistle: ?

 

EDIT:

Trykkleif ... :blush:

Endret av helsten2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et stabilt hovedkort? ;)

 

AtW

 

 

Alt kan viskes bort med "folk flest". det blir slapt å servere det her i 2010 med produkt i versjon 11. Jar har ett par PC'er, Mac og iPhone- på samtlig enheter er det ett eller ant hakker, crasher, henger osv.

 

Jeg tak nok ett par bokser med stfu-piller, så snart dere serverer stabil nettleser, som i det minste er på nivå med firefox/chrome. Alt annet forsøpler bare www-landskapet.

 

Stå på, det er bra du prøver ihvertfall, selv om du stadig uttrykker din sterke misnøye med opera som program, så prøver du ihvertfall nye versjoner.

 

AtW

Lenke til kommentar

Helt suveren nettleser. Har brukt Opera siden versjon 7.x (6.x?). Den har modnet flott nå i versjon 11. Har lagt til merke at når man lukker leseren og starter den opp igjen, så husker den ikke zoom-level lenger på sidene man har vært innom tidligere. Er dette en setting, eller har jeg bare glemt at det alltid har vært slik? Har brukt Chrome en periode, så jeg husker ikke helt...

 

http://choice.opera.com/support/kb/view/358/

Lenke til kommentar

Et stabilt hovedkort? ;)

AtW

Hva behager????????? :nei:

Hvilke(t) hovedkort er supportert av Opera?

 

Poenget er at ustabile PCer ikke har noe med ytelsen å gjøre, men stabiliteten til maskinvaren, primære syndere er hovedkort, OS og minne. Asus kan være litt ymse i så måte. For all del, det er slettes ikke sikkert du har noe problem med PCen, men det har lite med ytelse å gjøre, som det virker som du hinyer til at det har.

 

AtW

Lenke til kommentar

Asus kan være litt ymse i så måte.

AtW

Så Asus kan kjøre alt stabilt - bortsett fra Opera! Interessant ... (man lærer (?) så lenge man lever ...)

 

Spar meg for billig stråmannstaktikker. Alt jeg sa er at om man har stabilitetsproblemer med hardware, så er det gjerne hovedkort eller minne, og at det har lite med ytelsen på delen å gjøre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Spar meg for billig stråmannstaktikker. Alt jeg sa er at om man har stabilitetsproblemer med hardware, så er det gjerne hovedkort eller minne, og at det har lite med ytelsen på delen å gjøre.

 

AtW

Ja ...? Det er jo veldig generelt. Hvor kommer Opera 11 inn i bildet ?

 

EDIT 1:

... og da er det jo veldig mange Opera-brukere som har stabilitetsproblemer ...:

http://my.opera.com/desktopteam/blog/2010/12/16/opera-11-goes-final?startidx=0#comments

 

Litt merkelig, eller ... ?

 

EDIT 2:

... og så vidt jeg husker fra barneskolen så er det å påstå at en annen bruker stråmannstaktikk også stråmannstaktikk ...

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

tror det er noe galt med PCen til folk altså.

Javel. Hva da?

Win7 - 64bit. Asus Rampage II hovedkort, 24 GB(!) RAM, I7 CPU, 2x180GB Intel X25 SSD, WD 160GB VelociRaptor HDD, WD 1TB Caviar Green Power HDD, Radeon 5870 grafikk kort, etc...

 

Hva kreves for å kjøre Opera? Uten kræsj? Og med korrekt favicon :whistle: ?

Må si jeg lurer veldig på hvor du har fått tak i SSD-ene.

 

Selv fant jeg en del bugs i pre-alpha og alpha, men har ikke hatt videre problemer siden beta.

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Spar meg for billig stråmannstaktikker. Alt jeg sa er at om man har stabilitetsproblemer med hardware, så er det gjerne hovedkort eller minne, og at det har lite med ytelsen på delen å gjøre.

 

AtW

Ja ...? Det er jo veldig generelt. Hvor kommer Opera 11 inn i bildet ?

 

EDIT 1:

... og da er det jo veldig mange Opera-brukere som har stabilitetsproblemer ...:

http://my.opera.com/desktopteam/blog/2010/12/16/opera-11-goes-final?startidx=0#comments

 

Litt merkelig, eller ... ?

 

EDIT 2:

... og så vidt jeg husker fra barneskolen så er det å påstå at en annen bruker stråmannstaktikk også stråmannstaktikk ...

 

Det kommer inn i bildet der du spurte hva som var galt med din konkrete maskinvare. Jeg forklarte deg at om din maskinvare skaper stabilitetsproblemer, så er ikke det relatert til ytelse. Det var du som dro inn din konkrete maskinavare i denne diskusjonen, ikke jeg.

 

Ok, flere har stabilitetsproblemer, er det så veldig merkelig? La oss si dette er en release med mer stabilitetsproblemer enn vanlig (selv om det er vanskelig å bedømme utifra lenken du viser til), er det spesielt merkelig? Uheldig kanskje, men er det så merkelig?

 

Isåfall tar barneskolen din feil, det er ganske lett å se utifra hvordan begrepet er definert.

 

AtW

Lenke til kommentar

Takk for tipset om å skrive "opera:config" for å komme til ekspertinnstillinger. Etter 10 år med Opera (http://oldapps.com/opera.php) hadde jeg ikke fått dette med meg, har redigert i ini fila...

 

Jeg tror nok at mange som sliter ustabil Opera burde gå inn her og velge "Vis alle" og trykke på standard på alle parametre en ikke har noe forhold til. Føler vel at Opera kunne hatt en litt bedre sjekk av ini filene sine, vi som har tatt vare på den gjennom mange versjoner kunne sikkert hatt nytte av et verktøy som kunne analysere disse. Finnes noe slikt ??

 

Kræsjer Opera kan også ini filer slettes, Opera lager nye når den starter. Husk å ta backup av orginale som ligger her : (xxxxx er din bruker)

 

c:\Users\xxxxx\AppData\Roaming\Opera\Opera\operaprefs.ini

 

Ellers er jeg svært fornøyd med Opera og er såpass avhengig av Gesture, passord, skjemainnfylling og alle mail fra 1997 og til nå at jeg føler jeg "ikke får brukt" internett når jeg blir tvunget til å bruke en annen nettleser... Kan jeg skryte mer ? Nei :)

Lenke til kommentar
Det nytter ikke å lese en blogg hvis formål er å samle rapporter om problemer for å skaffe seg et korrekt bilde. Du kan lese akkurat det samme hvis du besøker supportforumet på MozillaZine, eller supporforumet til Chrome.

Dette er jeg helt uenig i. De som bruker denne bloggen er Opera-fans på sin hals, og når såpass mange av disse tunge brukerne har alle disse 'anmerkningene' så tar ihvertfall JEG dette som en indikasjon på kvaliteten av Opera 11.0.

 

klipp

 

... og hvor finner jeg ut hva 'folk flest' mener?

 

Folk flest (ja, de som har PC) vet faktisk ikke hva Opera er.

Hvilken del av det jeg skrev hadde du tungt for å forstå? Nei, de som bruker bloggen er folk som ønsker å rapportere problemer. Jeg påpekta også at du har nøyaktig samme effekt for andre nettlesere hvis du leser nettsteder der folk er ment å diskutere problemer. Men dette ignorerte du selvsagt.

 

Til sist sa jeg "folk generelt". Det betyr ikke at "folk generelt" bruker Opera, men at man må se på hva folk generelt som bruker Opera (eller bruker andre nettlesere og tester Opera) sier.

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke antall nedlastinger kan sies å være ett tall for å måle suksess for ett produkt. Gi meg heller antall som bruker opera over en viss periode og vis meg hvor mye opera har økt, først da kan vi begynne å snakke om suksess.

 

Har alle de 4 store installert på min maskin men bruker i utgangspunktet kun Chrome.

Antall nedlastinger er bare en måte å se litt på interessen. Når man sammenligner med tidligere versjoner, så kan man se om interessen har økt eller ikke.

 

Idiotien er at Opera i versjon 11 sliter med flere feil enn Firefox 1 - og fortsatt klarer man å komme med utsang som om det er suksess?

 

c'mon liksom

Det var da voldsomt til utbrudd. Folk flest ser ikke ut til å ha noen særlig problemer med Opera 11. Kanskje på tide å roe ned litt?

Alt kan viskes bort med "folk flest". det blir slapt å servere det her i 2010 med produkt i versjon 11. Jar har ett par PC'er, Mac og iPhone- på samtlig enheter er det ett eller ant hakker, crasher, henger osv.

 

Jeg tak nok ett par bokser med stfu-piller, så snart dere serverer stabil nettleser, som i det minste er på nivå med firefox/chrome. Alt annet forsøpler bare www-landskapet.

Opera 11 for iPhone? Dette sier vel sitt om saklighetsnivået ditt...

 

Hvis du leser de generelle tilbakemeldingene for Opera 11, ser du at folk stort sett er fornøyde. Selv om det er en kjennsgjerning at folk mer sannsynlig sier noe hvis de har noe å syte og klage over, så er det aller meste av tilbakemeldinger der ute positive.

 

Nå er det tydelig at jeg egentlig bare burde postet trollface.jpg som svar, men jeg prøver å ikke synke til ditt nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...