Gå til innhold

Asus viser frem P67


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sabeltann har fått burka. Hva er poenget?

 

Ja, lurte litt på det selv, setter stabilitet i høysetet selv, men har blitt skuffet av asus i det siste. Problemet er vel ikke at delene ikke er pansret? Problemet er jo kvaliteten på delene og chippene delvis, og stabiliteten på softwaren på kortet.

 

AtW

 

Sabeltannkortet er beregnet for barn, og har fått beskyttelse så de ikke skal søle saft ned på kretsene og kortslutte dem.

Lenke til kommentar

må ikke intel da begynne å produsere nye CPUer eller går det om hverandre? det er jo da litt kjett for de som allerede har 1156 og har lyst på P67 platformen og da må kjøpe deg ny prosessor også hvis de vil bytte

 

edit: glem det jeg leste litt om1155 den er ikke kompatibel med 1156 så det er jo greit nokk. fint å vite da kansje 1156 synker litt i pris og kansje blir min neste plattform.

Endret av Bjotte
Lenke til kommentar

Sabertooth skal visstnok ha det belegget som en slags ekstra kjøleløsning. Tror jeg leste det på Anandtech eller hvem det nå enn var som først lanserte denne nyheten. Det skal forresten være "Tough", ikke "Though" i artikkelen. Få dere rettskrivere, vær så snill. Om ikke en profesjonell, så få i hvert fall kona til å se over det.

Lenke til kommentar

@Bjotte: Er redd for at 1156 cpu-er ikke vil synke særlig i pris. Intel kommer nemlig til å fase ut produksjonene av cpu-er for 1156 relativt fort når Sandy Brigde er lansert så vidt jeg forstår. Mener jeg leste et sted at Intel regner med at Sandy Brigde vil stå for 75 % av omsetningen om et år.

 

@Möllers Tran:

 

Fram til Intel lanserer Sandy Brigde på 1365 sokkel (og en sokkel til) vil nok X58 (1366) være topproduktene.

Lenke til kommentar

Sandy Va^H^HBridge kommer ikke før januar/februar, og prisen blir sikkert ikke hyggelig til å begynne med. Jeg har ingen aning hvorvidt det kommer nye prosessorer til LGA1156, men du kan sikkert gjøre et bruktkupp. Nettsjappene skal også kvitte seg med det de har på lager, ikke at det blir med det første i og med at du fortsatt får kjøpt flunkende nye LGA775 prosessorer.

 

Hva Asus-kortet angår; synd at skjoldet er i plast og ikke metall, det kunne vært artig å se om man kunne steke egg på "barnesikringsdekselet" (fritt etter Kaaz) hvis man stengte luftflyten inn og ut. EFI derimot, det er gode greier. Jeg tror ikke jeg kjøper Sandy Bridge med det første, men hvis jeg skulle gjort det, ville jeg definitivt vurdert et Asus-kort (jeg har fire maskiner med Asus-kort, og fire i reserve :]).

 

"Though" betyr forresten "dog", det riktige ordet er som kommentert ovenfor "tough".

Lenke til kommentar

@Bjotte: Er redd for at 1156 cpu-er ikke vil synke særlig i pris. Intel kommer nemlig til å fase ut produksjonene av cpu-er for 1156 relativt fort når Sandy Brigde er lansert så vidt jeg forstår. Mener jeg leste et sted at Intel regner med at Sandy Brigde vil stå for 75 % av omsetningen om et år.

 

@Möllers Tran:

 

Fram til Intel lanserer Sandy Brigde på 1365 sokkel (og en sokkel til) vil nok X58 (1366) være topproduktene.

 

sant, men hva er egentlig forskjellen på p55 og x58 ? eneste jeg kan se er 3 minnekanaler noe som har nesten 0 å si for ytelsen, og 3-way 4-way sli. eller er det flere ting jeg har gått glipp av ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...