Gå til innhold

Asus viser frem P67


Anbefalte innlegg

Sandy Va^H^HBridge kommer ikke før januar/februar, og prisen blir sikkert ikke hyggelig til å begynne med.

 

Det kan godt hende de blir ganske hyggelige likevel. Det er meget mulig Intel vil tjene mer på 4-kjernens Sandy Bridge produsert på 32nm enn de vi har i dag som er produsert på 45nm og dermed vil pushe på. Ihvertfall for firekjernene siden dagens to-kjerner også er produsert på 32nm. Dessuten er det mainstream-prosessorer som lanseres først og de har som regel bra priser.

 

Morecomputers i England har lekket priser for Core i5 2500k - kr. 1600,-. Den har ulåst multiplier og 3,3ghz stock frekvens. Det blir mye ytelse for pengene i forhold til hva vi får for den prisen i dag. Kilde: Hexus.

Jeg har forøvrig en tråd jeg prøver å oppdatere med nyheter om Sandy og Bulldozer her:

http://www.diskusjon...ic=1248333&st=0

 

Det kommer små drypp hver uke, men jeg gidder ikke å sitere alt. Engineering-eksemplarer blir sannsynligvis tilgjengelig i desember og da får vi nok se en drøss overklokkinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sandy Va^H^HBridge kommer ikke før januar/februar, og prisen blir sikkert ikke hyggelig til å begynne med. Jeg har ingen aning hvorvidt det kommer nye prosessorer til LGA1156, men du kan sikkert gjøre et bruktkupp. Nettsjappene skal også kvitte seg med det de har på lager, ikke at det blir med det første i og med at du fortsatt får kjøpt flunkende nye LGA775 prosessorer.

I motsetning til tidligere lanseringer fra Intel så lanseres Sandy Bridge i "mainstream" og "entry level" først, ikke i "high-end".

 

Som nevnt før i tråden så vil ikke LGA1366 (Nehalem og Westmere) erstattes før sommeren 2011.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen overklokker, satser alle penger på stabilitet..så sabertooth hadde vel vært et Hk jeg kunne gått for...spørsmålet er om det er noen vits...syns utsendemessig så er den ganske artig, men...jeg sitter ikke å glor så forferdelig mye på hovedkortet...og ja tviler på at kjøle-egenskapene blir sinnssykt mye bedre med plast-deksel...1-3 grader er vel noe jeg kanskje kunne gått med på...hvis ikke enda minre enn det også.Har aldri hatt noen av Maximus kortene selv, men har hørt at de går bedre for noen som liker å overklokke...og jeg liker ikke overklokke...for min del er det en waste of time, blir for mye testing og mas for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...