Gå til innhold

Her er november-mobilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg synes det er merkelig at HTC Gratia har fått så lite oppmerksomhet som den har fått. Verken amobil, mobilen eller mobili har nevnt et pip at den var lansert, noe den ble 18.oktober. Eneste norske side jeg har kommet over var itavisen. Er det ikke bl.annet nyheter om mobil dere skal skrive om?

 

Det ser ut til at man blir nødt til å få mobilnyhetene sine fra utenlandske sider heretter.....eller itavisen... :whistle:

 

Pris for Gratia er forøvrig rundt 3300,- og den lå hos mpx allerede før helgen.

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=614708

Lenke til kommentar

Skulle jeg hatt en ny telefon til jul ville det nok blitt Samsung Omnia 7, ikke det at jeg liker Samsung noe større.. Har alt for mange dårlige erfaringer med mobilene deres, men det eneste som jeg kunne gått til etter å ha blitt vandt til iPhone4 sin skjerm så må det nesten bli en 4" Super AMOLED og etter å ha prøvd Android og lidd under dets fragmentering problemer som senker den generelle kvaliteten på spillene osv så måtte det nesten blitt Windows Phone 7 som jeg ville forsøkt meg på neste gang.

 

Men tror jeg lar ting modne, se hva Android 3.0 har å by på osv.. Så får jeg ta en ny vurdering til sommeren om det blir en iPhone5, en ny Android eller en splitter ny Windows Phone 7 telefon på meg i neste runde.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg synes det er merkelig at HTC Gratia har fått så lite oppmerksomhet som den har fått. Verken amobil, mobilen eller mobili har nevnt et pip at den var lansert, noe den ble 18.oktober. Eneste norske side jeg har kommet over var itavisen. Er det ikke bl.annet nyheter om mobil dere skal skrive om?

 

Skjønner ikke helt poenget med Gratia. Den er jo nesten identisk hardware-messig med Legend, bare med litt dårligere batteri og uten "blits". Og 2.2 til Legend er vel rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke helt poenget med Gratia hvis prisen er 3300kr, bare en ussel hundrelapp billigere enn Legend og laget med billigere materialer.. Jeg avventet kjøpet av Legend inntil jeg så prisen på Gratia, kunne ha vært valget mitt om den hadde kostet 2800 eller rundt der omkring.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg synes det er merkelig at HTC Gratia har fått så lite oppmerksomhet som den har fått. Verken amobil, mobilen eller mobili har nevnt et pip at den var lansert, noe den ble 18.oktober. Eneste norske side jeg har kommet over var itavisen. Er det ikke bl.annet nyheter om mobil dere skal skrive om?

 

Skjønner ikke helt poenget med Gratia. Den er jo nesten identisk hardware-messig med Legend, bare med litt dårligere batteri og uten "blits". Og 2.2 til Legend er vel rett rundt hjørnet.

 

Det skal jeg absolutt være enig i! Eneste fordelen over legend er vel størrelsen, da gratia er en del mindre.

Lenke til kommentar

LG Optimus 7 er rå lekker, men holder meg til Desire HD'en min. Er jo tross alt markedets beste mobiltelefon. Å dere som venter på den kan bare glede dere, det er den desidert beste telefonen jeg noen sinne har prøvd....langt - langt foran konkurrentene på alle tenkelige punkter!

 

Og hvilke telefoner har du hatt tidligere som du kan sammenligne med? Og hvor lenge har du hatt HTC Desire HD?

Slike påstander trenger litt mer enn et par dager bak seg, og det må nesten ha grei erfaring med alle andre "toppmodeller" på markedet før du kan konkludere med at den er langt, langt foran konkurrentene på alle tenkelige punkter.whistle.gif

 

Men flott at du liker telefonen din, er jo nettopp det som er hele poenget at DU liker den og ikke hva alle andre skulle mene om temaet! new_woot.gif

Lenke til kommentar

LG Optimus 7 er rå lekker, men holder meg til Desire HD'en min. Er jo tross alt markedets beste mobiltelefon. Å dere som venter på den kan bare glede dere, det er den desidert beste telefonen jeg noen sinne har prøvd....langt - langt foran konkurrentene på alle tenkelige punkter!

 

At du er fornøyd med den er greit nok, men at den er langt forran konkurrentene på alle tenkelige områder blir helt feil..

 

Kommer på noen få punker i farten som den ikke er best på:

Iphone 4 - bedre oppløsning på skjermen

Iphone 4 / galaxy S - Bedre skjerm(denne tipper jeg litt på)

Nokia N8 - bedre kamera

Nokia N8 - større intern lagringskapasitet

Nokia n8 - HDMI ut mulighet

Vil også tippe batteritiden på en konkurrent slår Desire HD sin batteritid..

Lenke til kommentar

LG Optimus 7 er rå lekker, men holder meg til Desire HD'en min. Er jo tross alt markedets beste mobiltelefon. Å dere som venter på den kan bare glede dere, det er den desidert beste telefonen jeg noen sinne har prøvd....langt - langt foran konkurrentene på alle tenkelige punkter!

 

Og hvilke telefoner har du hatt tidligere som du kan sammenligne med? Og hvor lenge har du hatt HTC Desire HD?

Slike påstander trenger litt mer enn et par dager bak seg, og det må nesten ha grei erfaring med alle andre "toppmodeller" på markedet før du kan konkludere med at den er langt, langt foran konkurrentene på alle tenkelige punkter.whistle.gif

 

Men flott at du liker telefonen din, er jo nettopp det som er hele poenget at DU liker den og ikke hva alle andre skulle mene om temaet! new_woot.gif

 

Hehe...hvor skal jeg begynne. Har hatt det meste faktisk. Men av de seneste iPhone 1. gen, iPhone 4, Samsung Galaxy S, HTC Hero, HTC Diamond, HTC HD2, Nokia N97, Blackberry Storm osv osv. ... Vil også få med en Palm Pre jeg benyttet i 4 uker og en Nokia N8 jeg forøvrig også har nå.

Har hatt Desire HD siden lørdag, så har ikke hatt den så utrolig lenge nei, men lenge nok til å vite at dette er den beste telefonen jeg har opplevd.

Jeg har ekstremt lang erfaring med mobiltelefoner, å går nesten alltid for toppmodellen så det er ingen problemer.

 

Er korrekt at det viktigste er at man selv er fornøyd med sin egen telefon, men på generell basis er definitivt Desire HD den beste mobiltelefonen på markedet!

Lenke til kommentar

LG Optimus 7 er rå lekker, men holder meg til Desire HD'en min. Er jo tross alt markedets beste mobiltelefon. Å dere som venter på den kan bare glede dere, det er den desidert beste telefonen jeg noen sinne har prøvd....langt - langt foran konkurrentene på alle tenkelige punkter!

 

At du er fornøyd med den er greit nok, men at den er langt forran konkurrentene på alle tenkelige områder blir helt feil..

 

Kommer på noen få punker i farten som den ikke er best på:

Iphone 4 - bedre oppløsning på skjermen

Iphone 4 / galaxy S - Bedre skjerm(denne tipper jeg litt på)

Nokia N8 - bedre kamera

Nokia N8 - større intern lagringskapasitet

Nokia n8 - HDMI ut mulighet

Vil også tippe batteritiden på en konkurrent slår Desire HD sin batteritid..

 

Ett par kommentarer til punktene dine.

Skjermen har ikke like god oppløsning nei, men den er absolutt god nok til både video og bilder.

Når du sier bedre skjerm kunne du slengt med Nokia N8 i samme slengen grunnet Amoled, men så må iPhone 4 og Nokia N8 fjernes da de ikke har Samsungs Super Amoled. Men nå skal det sies at jeg oppfatter skjermen ca like lys sterk som iPhone 4s og Nokia N8s skjerm, grunnen er at Desire HD har såkalt SLCD skjerm (Super LCD). Denne skjermen er overraskende bra faktisk! Men for mitt vedkommende har størrelsen på skjermen veldig mye å se, dette resulterer i at Desire HD er kongen på haugen.

Kameraet er bedre på N8, men for min del (og mange andre) er dette revnende likegyldig da vi har skikkelige kameraer til å ta bilder. Å være hobby fotograf med mobilen er dømt til å feile.

Intern lagringskapasitet er for meg "bortkastet" jeg foretrekker heller 1,5GB internt som dedikert ram og 32gb på minnekort - noe som gjør telefonen kjappere ;)

Når det gjelder batteriet er det faktisk overraskende bra på Desire HD grunnet ny hardware som krever mindre strøm. Har testing av batteriet viser også gode resultater.

 

Så kommer konklusjonen: Hvis man ser på dagens telefoner er det ingen som tilbyr en bedre pakke en HTC tilbyr med sin Desire HD. Det er tross alt snakk om en telefon som knuser all konkurranse i benchmark tester.

Lenke til kommentar
Så kommer konklusjonen: Hvis man ser på dagens telefoner er det ingen som tilbyr en bedre pakke en HTC tilbyr med sin Desire HD. Det er tross alt snakk om en telefon som knuser all konkurranse i benchmark tester.[/Quote]

Dette er vell å dra det litt vell langt igjen? Ingen som tilbyr en bredere pakke?

Du sier jo selv at du ikke bryr deg om ditt og datt, det er kanskje ingen som tilbyr noen bedre pakke FOR DEG men det betyr jo ikke at andre personer i denne verden bryr seg like lite om kameraet, intern minne osv som det du gjør?

Og det at du foretrekker en større skjerm, med lavere oppløsning enn iPhone4 sin 3.5" IPS er og blir en smakssak, akkurat som noen foretrekker en SAMOLED med lavere oppløsning osv.. Andre foretrekker iPhone sin høyere oppløsning, dette blir igjen fullstendig subjektiv, men faktum er at iPhone4, Galaxy S og Omnia7 har et lite edge hva skjerm angår på grunn av førstnevnte har den skarpeste skjermen og de to siste har panelet med det dypeste sortnivået og den beste kontrasten på fargene. Sier ikke at Desire HD har noen dårlig skjerm, men det har lavere oppløsning enn iPhone4 og har dårligere fargespekter og sortnivå enn telefonene med SAMOLED og på så måte faller den litt "kort" opp mot de aller gjeveste.

At du mener den er god nok, er jo ikke det samme som at den knuser alle konkurrentene på markedet som du først uttalte?

De fleste tester jeg har lest har ikke vært så hoppende begeistret for Desire HD.

Lenke til kommentar
Så kommer konklusjonen: Hvis man ser på dagens telefoner er det ingen som tilbyr en bedre pakke en HTC tilbyr med sin Desire HD. Det er tross alt snakk om en telefon som knuser all konkurranse i benchmark tester.[/Quote]

Dette er vell å dra det litt vell langt igjen? Ingen som tilbyr en bredere pakke?

Du sier jo selv at du ikke bryr deg om ditt og datt, det er kanskje ingen som tilbyr noen bedre pakke FOR DEG men det betyr jo ikke at andre personer i denne verden bryr seg like lite om kameraet, intern minne osv som det du gjør?

Og det at du foretrekker en større skjerm, med lavere oppløsning enn iPhone4 sin 3.5" IPS er og blir en smakssak, akkurat som noen foretrekker en SAMOLED med lavere oppløsning osv.. Andre foretrekker iPhone sin høyere oppløsning, dette blir igjen fullstendig subjektiv, men faktum er at iPhone4, Galaxy S og Omnia7 har et lite edge hva skjerm angår på grunn av førstnevnte har den skarpeste skjermen og de to siste har panelet med det dypeste sortnivået og den beste kontrasten på fargene. Sier ikke at Desire HD har noen dårlig skjerm, men det har lavere oppløsning enn iPhone4 og har dårligere fargespekter og sortnivå enn telefonene med SAMOLED og på så måte faller den litt "kort" opp mot de aller gjeveste.

At du mener den er god nok, er jo ikke det samme som at den knuser alle konkurrentene på markedet som du først uttalte?

De fleste tester jeg har lest har ikke vært så hoppende begeistret for Desire HD.

 

Hør her. Desire HD har et godt kamera, en meget god og gigantisk skjerm, er den kjappeste mobilen på markedet, er best på lyd, er den sikreste telefonen på markedet, er meget godt designet, har ett suverent OS, å er generelt den mest teknisk avanserte mobilen på markedet = dette betyr at det er den tilbyr den beste pakken på markedet.

 

Jeg vil gjerne ha en link til disse testene som ikke er så hoppende begeistret over Desire HD (å da vil jeg ikke ha linker til Engadget eller Gizmodo tester, da disse sidene ikke utfører nøytrale tester).

Lenke til kommentar
Så kommer konklusjonen: Hvis man ser på dagens telefoner er det ingen som tilbyr en bedre pakke en HTC tilbyr med sin Desire HD. Det er tross alt snakk om en telefon som knuser all konkurranse i benchmark tester.[/Quote]

Dette er vell å dra det litt vell langt igjen? Ingen som tilbyr en bredere pakke?

Du sier jo selv at du ikke bryr deg om ditt og datt, det er kanskje ingen som tilbyr noen bedre pakke FOR DEG men det betyr jo ikke at andre personer i denne verden bryr seg like lite om kameraet, intern minne osv som det du gjør?

Og det at du foretrekker en større skjerm, med lavere oppløsning enn iPhone4 sin 3.5" IPS er og blir en smakssak, akkurat som noen foretrekker en SAMOLED med lavere oppløsning osv.. Andre foretrekker iPhone sin høyere oppløsning, dette blir igjen fullstendig subjektiv, men faktum er at iPhone4, Galaxy S og Omnia7 har et lite edge hva skjerm angår på grunn av førstnevnte har den skarpeste skjermen og de to siste har panelet med det dypeste sortnivået og den beste kontrasten på fargene. Sier ikke at Desire HD har noen dårlig skjerm, men det har lavere oppløsning enn iPhone4 og har dårligere fargespekter og sortnivå enn telefonene med SAMOLED og på så måte faller den litt "kort" opp mot de aller gjeveste.

At du mener den er god nok, er jo ikke det samme som at den knuser alle konkurrentene på markedet som du først uttalte?

De fleste tester jeg har lest har ikke vært så hoppende begeistret for Desire HD.

 

Hør her. Desire HD har et godt kamera, en meget god og gigantisk skjerm, er den kjappeste mobilen på markedet, er best på lyd, er den sikreste telefonen på markedet, er meget godt designet, har ett suverent OS, å er generelt den mest teknisk avanserte mobilen på markedet = dette betyr at det er den tilbyr den beste pakken på markedet.

 

Jeg vil gjerne ha en link til disse testene som ikke er så hoppende begeistret over Desire HD (å da vil jeg ikke ha linker til Engadget eller Gizmodo tester, da disse sidene ikke utfører nøytrale tester).

 

Den tilbyr den beste pakken på markedet til deg ja..

Desire Z er mer fullkommen enn Desire HD, for desire Z treffer flere målgrupper enn Desire HD..

Nokia n8 er den beste pakken for kunden som ønsker knall bra mobilkamera og ønsker HDMI muligheten.

Men overall, så føler jeg Desire Z er den beste pakken..

 

Kilder på at den er BEST på lyd.

Kilder på at den er den sikreste telefonen på markedet(sikrer enn Nokia E7?)

Kilder på at den er kjappeste mobilen på markedet.

Den har en rimelig syk CPU på 1ghz og er vell 32nm.. Noe som er unikt.. Så kan være enig at Desire HD har den beste prosessoren på markedet.

men er det en test eller noe som tester ett program som er til symbian 3, iOS og android. Som viser at Desire HD er kjappere enn konkurrentere.. Er kanskje logisk siden den har best CPU i følge spesifikasjonene?

 

Du trenger egentlig ikke lete etter kilder, men kommer du på noen i farten så gjerne gi en link.. For Nokia E7 er spesielt sikker telefon(men regnes kanskje ikke som på markedet enda) og best på lyd stiller jeg meg litt skeptisk til..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...