Gå til innhold

Test: Chrome 6.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nysgjerrig... dere som mener bokmerker er viktig. Hva brukere dere de til? Jeg har jobbet med web i snart 3 år nå og brukt data til spill og hobby i utallige år, men har aldri hatt flere bokmerker enn det er plass til på en rad under adresselinjen og her er Chrome minst like bra som alle andre nettlesere.

 

Og til og med her tar jeg meg selv oftere i å bare skrive det jeg er ute etter i adresselinjen enn å trykke på bokmerket. Adresselinjen i moderne nettlesere er jo som et tilnærmet instantsøk i alt man har gjort på web så dersom bokmerker hadde forsvunnet helt så hadde jeg ikke savnet de.

Endret av TwiiK
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde jo vært veldig greit om dere faktisk testet siste! versjon av Opera og ikke en gammel. Opera 10 er ganske så gammel og utdatert på javascriptytelse. Opera 10.5 er milevis foran i javascript ytelse.

Opera 10.5 kommer nok ned på en første eller andre plass. Får feks 430ms på en laptop jeg bruker nå. Med en sprekere maskin får man nok en god del mindre.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

hvorfor er det alltid slik i ytelsestester av nettlesere, at enten så er ikke opera med, eller så er en eldre versjon av opera testet? opera 10 er hvor gammel nå, den har vel vært ute siden 2009? og i tillegg har dere med 9.64? lame test is lame.

 

siden det er for vanskelig å skaffe siste versjon av opera selv: http://www.opera.com/browser/download/

Lenke til kommentar

Hmmm, kunne egentlig tenke meg å teste ut Chrome, men det var en litt kjip løsning for bokmerker ja.

For min del, åpner jeg rutinemessig over 80 bokmerker samtidig. (Ikke spør)

 

Det virkelige hinderet for Chrome, er dog at det ennå ikke er en ordentlig sikkerhetsplugin a'la NoScript tilgjengelig. (Nei, FlashBlock gjør ikke jobben godt nok. Les hvorfor)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får forhåndsvist formatering når man skriver et innlegg på Diskusjon? F. eks. at fet skrift er fet, og ikke fet[b /].

 

Det lurer jeg også på.

Noen som har peiling?

 

Når jeg skriver dette svaret i Firefox får jeg forhåndsvist fet skrift, men ikke i Chrome, da må jeg bruke Forhåndsvis innlegg-knappen. I det hele tatt så oppfører forumet seg forskjellig i ulike nettlesere og plattformer. På min Ubuntu PC så er ofte Opera eneste utvei for at editoren skal fungere skikkelig. Både Firefox, Chrome og Chromium oppfører seg til tider rart. Her på Windows fungerer Firefox greit. I Opera også. Også når det gjelder fet skrift.

 

Edit: ser at Firefox tuklet det til. Kun "forhåndsvist fet skrift" skulle være i fet skrift...

Endret av Kaaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...