Gå til innhold

Nokia skifter sjef


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper Nokia får farten på skikkelige mobiler som passer for store og små! Per idag så henger Nokia drastisk etter og må lære fra HTC, Apple, Samsung og LG.

Hvordan henger Nokia drastisk etter på telefoner rundt tusenlappen, kan du forklare meg det Gavekort? ;)

 

Formulerte meg kanskje litt dårlig, men nå mente jeg at de henger etter på etterspørselen til oss som vil ha mer avanserte mobiler.

 

Tiden forandrer seg, og dumme mobiler selger dårligere og dårligere, mens de smarte er en gullgruve.

 

Selvfølgelig er det greit å lage mobiler til dem som ikke vil ha noe flaggskip, men N900 og N97 holder rett og slett ikke i konkurransen mot de andre.

Lenke til kommentar

Feil: Dumme mobiler selger bedre og bedre på verdensbasis.

 

Nokia er mobilleverandør #1 i verden, og de siste kvartalene har de altså solgt FLERE telefoner enn noen gang. Dette er spesielt billigtelefoner. Nokias telefoner har som regel også flere funksjoner enn andre telefoner i samme prisklasse. Sist jeg skulle kjøpe, var vel noe sånn som fire av de siste fem billigste wifi smarttelefonene Nokia. Tilsvarende for GPS-telefoner, etc.

 

Feil: Med mulig unntak av Samsungs Bada-telefoner - som jeg ikke kjenner noe til - er det ingen som kan måle seg med N900 på N900s marked. Android virker som leketøy for meg som har et skikkelig verktøy.

 

Det som derimot er riktig, er at Nokia ikke har noen spesielt gode telefoner i Iphone-markedet for tiden. De henger veldig etter på programvaresiden i mellomklassen av smartphones. Der ser det heller ikke ut til at Symbian^3 er en umiddelbar redning. Virker mer som et hvileskjær inntil de blir full-on Qt-drevet. Og N900 bidro ingenting til det markedet, siden det er en telefon nærmest blottet for de tradisjonelle funksjonene fra Nokia-telefoner.

 

Men nå er den delen av markedet foreløpig ganske liten, da. Selv om det er den som vokser raskest. Og det vil jeg tro bekymrer Nokia, som har feilet gjentatte ganger på å gjøre Symbian S60 til et interessant OS.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det greit å lage mobiler til dem som ikke vil ha noe flaggskip, men N900 og N97 holder rett og slett ikke i konkurransen mot de andre.

Nokia har kommet i bakleksa på high-end, det er vel ingen tvil om, men Nokia leverer telefoner i hele pris-spekteret. Selv håper jeg på at de fortsetter å lage rimelige, smarte candybar telefoner, gjerne med touchscreen i tillegg slik som X3. Noen vil fortsatt ha en "vanlig" telefon. Jeg tror at problemet til Nokia på high-end først og fremst er for dårlig UI og for få apps. Symbian og Meego er veldig kapable OS, og jeg tror at Nokia fortsatt er i en posisjon hvor de ikke behøver å tenke på å erstatte Symbian eller Meego med Android på sine enheter. Endret av mandela
Lenke til kommentar

Ja, Nokia må forbedre sine smarttelefoner som skal konkurrere med de nevnte mobilene. Det er nok hovedgrunnen til at sjefen må gå. Det er kanskje det mest prestisjetunge markedet, noe som forklarer hvorfor folk som oss regner HTC som en viktig, stor telefonprodusent når Nokia selger bøttevis for hver eneste HTC-telefon.

 

Det er vel ingen som lager traustere telefoner enn Nokia.

Lenke til kommentar

Håper Nokia får farten på skikkelige mobiler som passer for store og små! Per idag så henger Nokia drastisk etter og må lære fra HTC, Apple, Samsung og LG.

Hvordan henger Nokia drastisk etter på telefoner rundt tusenlappen, kan du forklare meg det Gavekort? ;)

Hvilke nokia telefon under 1000 kroner kan måle seg mot X10 mini og galaxy spica? : )

 

ontopic:

Håper han kan snu noe i OS problemene til nokia. At han kommer fra microsoft gjør meg dog en smule skeptisk.

Lenke til kommentar

Jada jada! Ok ok!

 

Nokia må forbedre sine smartmobiler som skal konkurrere med de nevnte mobilene. Jeg vurderte blant annet aldri Nokia når jeg skulle velge min smartmobil.

90% av folk gir blanke faen i smartmobiler.MMS og kamera mann da har man dekka store deler av markedet allerede. Billig og god batterilevetid i tillegg da har man en bestselger i dag.

 

Om 5 år kanskje.

Lenke til kommentar

Håper Nokia får farten på skikkelige mobiler som passer for store og små! Per idag så henger Nokia drastisk etter og må lære fra HTC, Apple, Samsung og LG.

Hvordan henger Nokia drastisk etter på telefoner rundt tusenlappen, kan du forklare meg det Gavekort? ;)

Hvilke nokia telefon under 1000 kroner kan måle seg mot X10 mini og galaxy spica? : )

Hva er poenget å sammenlikne med telefoner som koster dobbelt så mye?

X10 mini: 2189,- https://prisguiden.no/produkt/123311

Galaxy Spica: 2239,- https://prisguiden.no/produkt/114576

Lenke til kommentar

Så absolutt ikke. Er du smart kan du få gode telefoner til en rimelig penge, dette har jeg forklart så alt for mange ganger på diverse mobiltråder nå. Tydeligvis ingen som vet om slike muligheter. Jeg betalte totalt 961 kroner for galaxy spica til eksempel. Skulle likt å sett en nokia som kan hamle opp mot det : ) Bare synd telenor har fjernet det tilbudet nå.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...