Gå til innhold

Nokia skifter sjef


Anbefalte innlegg

Da, Apegryn, er spørsmålet, hvorfor i alle dager kan du ikke bruke akkurat samme metode på Nokias modeller?

 

Dersom det er snakk om binding med abonnement, kan man jo gjøre akkurat det samme med Nokia.

 

Dessuten er det jo rimelig teit å sammenligne et stunttilbud med en ordinær pris.

 

Dessuten, Nokia har desidert overtaket på mengden.

I hvert fall her. Og i aldersgruppe 15-25. Det er der jeg kan uttale meg i hvert fall. Selv liker jeg å ha mobiler som feks Galaxy S og den typen, så Nokia er ikke noe for meg per nå. Men blant alle dem jeg møter iløpet av en dag, er det rimelig mange som har Nokia, spesielt 5800 og 5830! Det hender jeg møter på en og annen Iphone, for eksempel, men ingen mobiler kan måle seg med 5800/5830. I huset jeg bor er det 3 av 5 som har en av disse :-/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i rest my case lol

Strengt tatt har de ikke tatt bort tilbudet, men de selger ikke telefonen lengre. Situasjonen blir den samme.

 

Da, Apegryn, er spørsmålet, hvorfor i alle dager kan du ikke bruke akkurat samme metode på Nokias modeller?

 

Dersom det er snakk om binding med abonnement, kan man jo gjøre akkurat det samme med Nokia.

 

Dessuten er det jo rimelig teit å sammenligne et stunttilbud med en ordinær pris.

Fordi en modell som i utgangspunktet er priset under 1000 kroner uten abonnement ikke kan gå lavere i pris enn det selve abonnementet koster totalt ila. 12 måneder.

 

Dessuten, Nokia har desidert overtaket på mengden.

I hvert fall her. Og i aldersgruppe 15-25. Det er der jeg kan uttale meg i hvert fall. Selv liker jeg å ha mobiler som feks Galaxy S og den typen, så Nokia er ikke noe for meg per nå. Men blant alle dem jeg møter iløpet av en dag, er det rimelig mange som har Nokia, spesielt 5800 og 5830! Det hender jeg møter på en og annen Iphone, for eksempel, men ingen mobiler kan måle seg med 5800/5830. I huset jeg bor er det 3 av 5 som har en av disse :-/

Nokia 5800 hadde sin styrke i markedets beste eksterne høyttalere. Det var en bra telefon på sitt området, og jeg skjønner hvorfor folk valgte den telefonen.

 

Når det er sagt, så kjøper mange telefon kun basert på hva selger sier er best. Den gjengse mobilkjøperen uten mobilkunnskaper.

 

-- for å vise hva jeg sikter til, og hvor dere forumbrukere kan spare en god slant, skal jeg ta et eksempel på X10 mini.

 

prisguiden sier beste pris uten abonnement er 2189,-

Dersom du kjøper telefonen på telenor.no med super, er prisen 1507,-. legg til fakturagebyr første måned (35 kr), og kalkulatoren min forteller meg at jeg sparer 647 kroner, nesten 30% fra billigste alternativ på prisguiden.

 

Men nå går vi veldig off-topic her. Likevel veldig nyttig informasjon for dere mobilkjøpere om dere vil spare mye penger.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

I'm with mandela on this one.

 

Når man sammenligner priser, bruker man prisguiden uten abonnement og ikke 1,- annonsene eller pris hos heler. På så billige telefoner vil det ALDRI lønne seg å bruke det abonnementet den eventuelt blir solgt med. Det er heller ikke relevant om Telenor gir bort telefoner "gratis" eller Komplett hadde supertilbud for å tømme de siste fem fra lageret når det faktisk er prisklasse og priser fra produsent som blir sammenlignet her.

 

Nokia lager telefoner med lave priser i forhold til andre telefoner med tilsvarende funksjonalitet. At du kan få kjøpt en Sony billig hos fettern din fordi han skal ha en nyere modell, sier ingenting om prisingen til Sony. Prisguiden gjør det.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Tommyb: Dersom jeg kjøper galaxy spica til 970 kroner, og Per kjøper galaxy spica til 1895 kroner. Hvem sparte mest penger?

 

Ikke bland inn bruktkjøp at du ikke har et nytt produkt og du har ikke nødvendigvis reklamasjonsrett eller angrefrist (ref. ditt utsagn om fettern).

 

Hvorfor har det noe betydning om det står i prisguiden eller ikke? Du skal ta alle priser i sammenligning, ikke bare utdrag fra en liste som ikke tar hensyn til de billigste metodene for å skaffe deg et produkt.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Hvis du kjøper Galaxy Spica til 970 uten bindingstid og uten oppsigelsestid og uten operatørlås til 970 kroner og Per kan få tak i den samme telefonen til samme pris, og Per i stedet kjøper den til 1895, har du spart mest penger.

 

Hvis du kjøper Galaxy Spica til 970 med bindingstid eller oppsigelsestid eller operatørlås til 970 kroner og per kjøper den samme telefonen uten bindingstid og oppsigelsestid og operatørlås til 1895, er det derimot som å sammenligne epler og appelsiner. Prisen på telefonen er da 1895, ikke 970 kroner.

Lenke til kommentar

Det finnes alltid syke tilbud på markedet. For noen måneder siden var det W995, så var det N97 Mini, så var det Vivaz, litt senere var det Galaxy Spica, og nå er det X10 Mini. Sånn vil det alltid være, og skal man legge til grunn midlertidige kampanjer når man sammenligner modeller vil det aldri bli rettferdig, det er alltid mer operatør- og forhandlerfokus på enkelte modeller.

 

Selv har jeg kjøpt K750i, 5800 XM, Vivaz og mange fler til under halv pris av pris uten abb., men det er ikke slike priser man kan legge til grunn for diskusjon.

 

(btw, X10 mini til under tusenlappen er et kjempekjøp. Løp og kjøp! :) )

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper Galaxy Spica til 970 uten bindingstid og uten oppsigelsestid og uten operatørlås til 970 kroner og Per kan få tak i den samme telefonen til samme pris, og Per i stedet kjøper den til 1895, har du spart mest penger.

 

Hvis du kjøper Galaxy Spica til 970 med bindingstid eller oppsigelsestid eller operatørlås til 970 kroner og per kjøper den samme telefonen uten bindingstid og oppsigelsestid og operatørlås til 1895, er det derimot som å sammenligne epler og appelsiner. Prisen på telefonen er da 1895, ikke 970 kroner.

 

Hva er det du ikke forstår med ordet "totalpris", og det faktum at du kan bruke hvilket som helst abonnement med ditt gamle sim kort i en telefon du kjøper hos telenor..?

 

Etter ett år vil jeg ha brukt totalt 970 kroner på min telefon, mens Per brukte 1895 kroner på sin. Trenger ikke være matematiker for å forstå at jeg sparer mest penger.

Lenke til kommentar

Etter ett år vil jeg ha brukt totalt 970 kroner på min telefon, mens Per brukte 1895 kroner på sin.

 

 

Og man trenger ikke være matematiker for å forstå at du ikke forstår hva vi snakker om, sannsynligvis med vilje. Om Telenor betaler deg tre tusen for å ta imot telefonen, gjør det ikke telefonen til en billigere modell.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Jeg prøver da ikke være vanskelig. Dersom du mener jeg ikke forstår så gjerne forklar.

 

I mitt hodet er det rimelig simpelt at subsidierte telefoner via en teleoperatør som koster < x er rimeligere enn en telefon uten subsidiering til > x.

 

Hvordan klarer du å snu på et slikt regnestykke?

 

.. Om Telenor betaler deg tre tusen for å ta imot telefonen, gjør det ikke telefonen til en billigere modell.

Prøver du å fortelle meg at en redusert pris ikke gjør modell billig?

 

Hvordan er det du handler varer?

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Ja, jeg prøver helt fånyttes å fortelle deg at en redusert pris gjør ikke en modell billigere, det gjør et eksemplar av en modell billigere.

 

Påstanden er at Nokia har billige modeller. Din påstand er at Nokia ikke har billige modeller fordi du fikk tak i en Sony til halv pris takket være Telenor. Dette er som å diskutere med Poe.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...