Gå til innhold

Lettvekter fra Lian Li


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel en bastard dette ?

En fortausmix som kanskje er ment å tilfredstille mange ?

Jeg vil heller mene at den ikke tilfredstiller noen.

Folk som vil kjøre store skjermkort eller ha 7 hardisker kjøper ATX og større kabinetter.

Og hva skal man med 3 store vifter i et kabinett som kjører ITX og 45W CPU ?

Og da er kabinettet alt for stort. Finnes mye bedre alternativer.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg lyst på nytt kabinett!

Hadde dette kabinettet vært på markedet da jeg kjøpte NAS'et mitt tror jeg at jeg hadde droppet NAS og heller kjøpt dette. Dette er jo perfekt. Plass til mange disker, mulighet til å være relativt stille pga. store vifter. Kan ha bra CPU pga (forhåpentligvis) god luftflyt.

 

Dette er et perfekt kabinett for meg! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Enig med "G" her.

Den fleste av info. hw.no kommer med ser de fleste på bildet uansett, hadde vært mer intressant og vite hvilke strømforsyninger som det er plass til, ser veldig trangt ut for en standard atx strømforsyning med tanke på viften. Og hva effekt vil den viften i topplokket ha vist viften ligger og suger på strømforsyningens overflate?

 

Også nysgjerrig på hva det festeanordningen i bunnen av kabinettet er?

Lenke til kommentar
Perfekt for NAS :dribble:

Det tenkte jeg også.

 

I tillegg kan man nok kjøre et middels skjermkort og prosessor i den boksen også. Det er et fint alternativ for de som synes ATX-boksen tar litt for stor plass, men ikke vil ned på ITX på grunn av alt for lite plass til harddisker og alt for svak CPU/GPU.

Lenke til kommentar

Noe slikt vil nok være perfekt når min EX470 ikke lenger holder mål. Ser for meg raid1 med 2 små ssd til OS og 6-7 3TB HDDs til lagring. En strømgjerrig men moderne/kraftig prosessor og en blueray brenner som kan kopiere ut innhold. Kjør Windows Server 2008 standard eller noe så har man for de fleste behov.

 

Fantastisk!

Lenke til kommentar

Info om pris og tilgjengelighet krever vel at HW.no gjør litt journalistisk arbeid, og ikke bare copy-paste fra noen andre eller oversette en pressemelding. Så dessverre, det tror jeg vi kan se langt etter ;)

 

Kjenner jeg LL rett så kan prisen bli stiv, men det gjør egentlig ingenting spør du meg. Dette var snacks uansett pris.

Lenke til kommentar

Er vel en bastard dette ?

En fortausmix som kanskje er ment å tilfredstille mange ?

Jeg vil heller mene at den ikke tilfredstiller noen.

Folk som vil kjøre store skjermkort eller ha 7 hardisker kjøper ATX og større kabinetter.

Og hva skal man med 3 store vifter i et kabinett som kjører ITX og 45W CPU ?

Og da er kabinettet alt for stort. Finnes mye bedre alternativer.

Mange andre ser jo bruken i dette. Lan-Party PC, Server, plassreduksjon i det hele tatt som er velkomment.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser også bruken i dette. Nå er Harddiskene etterhvert blitt fryktelig store, slik at man (dvs. jeg) ikke trenger mer enn 1-2 stk. Filmene har jeg på DVD, og om jeg skulle hatt behov for plass til musikken min fungerer en NAS vel så bra. I et slikt lite kabinett som dette kunne det vært fint med et solid matx-kort, et godt skjermkort (vet ikke om f.eks. det der MSIet som Hardware testet nylige hadde glidd inn), en grei CPU, nok minne og så videre. Med viftene i fronten ville det også vært muligheter for god luftgjennomstrømning.

 

For min del ville maskinen blitt brukt til litt lyd-arbeid, noe painter-styr og kanskje litt spilling. Da har jeg ikke behov for noe monster av et tower. OG i så fall tror jeg at dette kabinettet kunne vært akkurat det doktoren skrev ut...

Lenke til kommentar

Det ser faktisk ut som om det går an å bruke en skikkelig tower kjøler i denne saken også!

Noe som har vært et problem på tidligere design hvor PSU'en er plassert direkte ovenfor CPU festet -> konflikt.

Kunne godt tenkt meg en kortere variant, med plass til kun et par 2,5" SSD'er.

Og 5,25" slotten kunne de også gjort seg av med :)

Endret av nogen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...