Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bare lest første side, men vil si en ting.

Man trenger ikke å gå igjennom alt for å fjerne tastaturet i horisontalt visning. Tastaturet kommer opp når et tekstfeltet er valgt. For å fjerne det trykker man på tilbake knappen som er nede på høyre side av telefonen. Så velger man det neste tekstfeltet man vil skrive inn noe i. Teksten som er skrevet inn forsvinner ikke ved å fjerne tastaturet, men skal være enig at det hadde vært fint med noen forklaringer.

 

Så det er ikke så tungvint som dere skriver her i denne testen.

Endret av Xipil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var vel til tider en merkelig artikkel. Jeg viser til side 3/4 hvor det trekkes for dårlig lyd i musikkspiller og kjedelige spill, og til og med at det ikke eksisterer en 3,5mm minijack. Men i selve artikkelteksten skrives det at musikkspilleren ikke svikter, at det skal godt gjøres å spille seg lei, samt at det faktisk eksisterer en 3,5mm minijack utgang.

 

Som det nevnes over trenger man heller ikke å gå gjennom alt for å fjerne tastaturet i horisonalt visning.

 

Jeg fant heller ingen terningkast her, men regner med at det kommer?

Lenke til kommentar

Xipil: det stemmer som du sier. Det er bare å trykke tilbaketasten etter du har fullført en teksboks.

 

Stusser også over at det ikke ligger noen terning her, men ser for meg at det blir en 6. Konklusjonen sier jo at den er like bra som fruktprodusentens 4de telefon, men på litt forskjellige måter.

 

I tillegg er faktaboksen på hver eneste side forskjellige. Blandt annet pluss for bra Blitz uten å ha fotolys. Og som det ble sagt her tidligere, at den får trekk for at den ikke har 3.5mm. Her er det noe muffens.

Lenke til kommentar

merker i teksten at dere stadig vekk liker iphone 4. Har dere f.eks ikke sjekka at nettsidene lastes fortere på galaxy s? det samme gjelder også på youtube.

 

Og veldig nedtur at galaxy s ikke har kamera tast. Men at iphone4 mangler det gjør ikke noe?

Lenke til kommentar

Jeg er enig med Andreas at her var det til tider litt rot i testen. På den ene siden fikk jeg inntrykket av at funksjon X var middelmådig, på neste side konkluderes det med at samme funksjonen er god. Blant annet nevnes det hvordan menyene til tider oppleves som ulogiske og at det kan ta litt tid å sette seg inn i, men samtidig omtales den som brukervennlig. I mitt hode er det noe som krasjer der.

 

Ellers kan jeg heldigvis si at valget mitt mellom iPhone 4 og Galaxy S har blitt enklere etter å ha lest testen. Det blir nok Eple i år igjen. Telefonen er veldig god, og det kan virke som om den slår iPhone på skjerm og antallet funksjoner, men jeg orker ikke forholde meg til et ulogisk GUI som jeg må "sette meg inn i" for å bruke. Som noen nevnte ovenfor, så syntes jeg også at TouchWiz ser litt billig ut. Det er noe med fargene og utformingen. Dessverre går dette igjen i mye av telefonens design, med de merkelige blå prikkene på plastdekselet bakpå telefonen, og listen rundt telefonen som gir meg assosiasjoner til eldre versjoner av iPhone.

 

Alt i alt virker telefonen som en specmessig bombe, men som ikke er like gjennomført når det kommer til design og brukeropplevelse. :hmm:

 

PS: Flott at dere stilte den såpass direkte opp mot iPhone 4. Jeg tror mange, meg selv inkludert, vurderer begge disse mobilene.

Endret av LordErik
Lenke til kommentar

I testen skrives det følgende:

 

Startskjermen har fått fire ikoner nederst; telefon, kontakter, meldinger og programmer. Denne linjen kan du ikke skreddersy selv.

 

Dette er feil, man kan endre disse ikonene som man selv vil.

Dette gjøres ved at man går inn på program meny'en. Så velger man endre med valg tasten nederst til venstre, da kan man bytte og flytte ikoner som man selv vil.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Ellers kan jeg heldigvis si at valget mitt mellom iPhone 4 og Galaxy S har blitt enklere etter å ha lest testen. Det blir nok Eple i år igjen. Telefonen er veldig god, og det kan virke som om den slår iPhone på skjerm og antallet funksjoner, men jeg orker ikke forholde meg til et ulogisk GUI som jeg må "sette meg inn i" for å bruke.

 

Det virker som testen er skrevet av noen som er ganske fersk på Android. GUI på Android er forskjellig fra iOS 4, men langt fra ulogisk. Et hvert operativsystem krever litt tilvenning.

 

Dessuten antar jeg Galaxy S får terningkast 7 når Android 2.2 blir tilgjengelig som oppdatering :p

Lenke til kommentar

Igjen så gis det et høyt terningkast for en telefon med veldig fin hardware og dårlig utført GUI. Latterlig.

Enig! Synes GUI-et ser helt forferdelig ut.

 

enig med dere.. er så lei iphone gui at jeg kommer ikke til å kjøpe iphone4 uansett hvor fancy selve telefonen er. Synd samsung spytter ut noe som er kliss likt, kanskje til og med styggere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen så gis det et høyt terningkast for en telefon med veldig fin hardware og dårlig utført GUI. Latterlig.

Enig! Synes GUI-et ser helt forferdelig ut.

 

Dere bør vente med å bedømme grensesnittet til dere faktisk har sett det selv, og ikke ut ifra oppsettet som kommer frem i film og bilder her.

 

Enten så har redaksjonen i amobil en underutviklet estetisk sans eller så har de vært mest interessert i å prøve ut flest mulig widgets og innstillinger.

 

Samsung har en nettside som viser Galaxy S på en mer positiv måte: http://galaxys.samsungmobile.com/

 

Det ser da ikke så verst ut?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...