Gå til innhold

-Utsolgt på 2-3 timer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LGA775 er vel ikke regnet som gammel helt enda vel? En litt overklokket C2Q kan matche en i7 920, og for min del er de ikke død da :)

 

Blir verre med Pentium 4 da :) Eventuelt med AMD som har ganske så mange sokler nå (AM2, AM2+, AM3), der de to siste enda er i bruk.

Lenke til kommentar

Det kommer vel an på vilken deler man har i systemet, selv så har jeg en prosessor med AM2+, funker som ei klokke.

 

Men for å være en liten jævel så hadde det jo vert nice med et nettverkskort som har 10 gigabit, isteden for det innebygde som bare har 1 (nå har man jo muligheten til å laste ned så fort man vil! :tease::tease: )

Lenke til kommentar

LGA775 er vel ikke regnet som gammel helt enda vel? En litt overklokket C2Q kan matche en i7 920, og for min del er de ikke død da :)

 

Blir verre med Pentium 4 da :) Eventuelt med AMD som har ganske så mange sokler nå (AM2, AM2+, AM3), der de to siste enda er i bruk.

 

Litt overklokket? Du må vell strengt tatt blod klokke en Core 2 prosessor for å matche en Core i7 920?

Og da må du jo huske at en Core i7 920 enkelt klokkes til 3.8GHz + den også og da kan du jo bare glemme hele LGA775 plattformen.

Lenke til kommentar

Huff.... Amentio, kommer aldri til å handle noe fra den butikken igjen... rett å slett for elendig.

Virker for min del at dette er en bedrift som eies og driftes av cowboyer med tilsvarende løsninger.... Kundeservice, har de sannsynligvis aldri hørt om.

Greit at de er billige.... men der stopper det også.

Skulle heller ha sett Netshop på plass på TG.

Lenke til kommentar

Huff.... Amentio, kommer aldri til å handle noe fra den butikken igjen... rett å slett for elendig.

Virker for min del at dette er en bedrift som eies og driftes av cowboyer med tilsvarende løsninger.... Kundeservice, har de sannsynligvis aldri hørt om.

Greit at de er billige.... men der stopper det også.

Skulle heller ha sett Netshop på plass på TG.

 

Skjønner ikke at du kan si det om Amentio, har aldri hatt negative erfaringer med den butikken. Bestiller nesten alt av komponenter derfra etter gjentakende god kundeservice og lave priser. Har fått varer fra amentio plukket opp i danmark og sendt hit fortere og til lavere pris en tilsvarende vare fra komplett. Spør du meg er Amentio og Dustinhome to av butikkene som virkelig ligger i front her i norge. Desentralisert lager og fraktløsning gjør at du kan få tak i alt du trenger uten å måtte gå gjennom bestilling og videresending via eget lager, noe som jeg syns er genialt...

Lenke til kommentar

LGA775 er vel ikke regnet som gammel helt enda vel? En litt overklokket C2Q kan matche en i7 920, og for min del er de ikke død da :)

 

Blir verre med Pentium 4 da :) Eventuelt med AMD som har ganske så mange sokler nå (AM2, AM2+, AM3), der de to siste enda er i bruk.

 

Litt overklokket? Du må vell strengt tatt blod klokke en Core 2 prosessor for å matche en Core i7 920?

Og da må du jo huske at en Core i7 920 enkelt klokkes til 3.8GHz + den også og da kan du jo bare glemme hele LGA775 plattformen.

Blodklokke har jeg mine tvil om. Hva kaller du blodklokk? Kjører min E8400 på 3.6GHz nå, det er ikke det jeg vil kalle blodklokk, men det er fortsatt 12% høyere klokkehastighet. Jeg har kjørt min stabilt på 4.9GHz, det vil jeg kalle blodklokk, men da tror jeg heller at min E8400 @ 4,9 skal slå en stock i7 920 ganske godt også (bortsett fra det faktum at det er en tokjerne, så en firekjerna 3.0 C2 hadde vært mer rett. Og når du ser prisdifferansen i tilegg er fortsatt C2Q mer bang-for-the-buck... Men DDR3-prisene synker, og HK-prisene synker, synd at AMD ikke kan konkurrere ordentlig med Intel, da hadde CPUene sunket enda mer i pris enn de har gjort til nå.

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

Føler meg nå ganske så sikkert på at en Intel Core i7 920 selv på stock klarer seg nokså greit opp mot en E8400 klokket til 3.6GHz, vet ikke om det ligger noen skikkelig tester av dette ute på nettet?

 

Men med tanke på at 920 gjorde så og si rent bord mot den gjeveste Core 2 Quad Extreme, så tror jeg du skal tyne LGA775 ganske så bra før du klarer å oppnå LGA1366 ytelse, og da mister du jo uansett SLi støtte osv..

Lenke til kommentar

Huff.... Amentio, kommer aldri til å handle noe fra den butikken igjen... rett å slett for elendig.

Virker for min del at dette er en bedrift som eies og driftes av cowboyer med tilsvarende løsninger.... Kundeservice, har de sannsynligvis aldri hørt om.

Greit at de er billige.... men der stopper det også.

Skulle heller ha sett Netshop på plass på TG.

 

Dette innlegget burde bli slettet, da det er postet av en person som jobber/har jobbet for en konkurrent (dette vet jeg). Det har heller ingenting med virkeligheten å gjøre, da det:

 

A: Ikke viser til konkrete eksempler på konstant dårlig kundeservice

B: Inneholder uriktige opplysninger.

 

Innlegget er vel også strengt tatt off topic. Det er vel bare å stikk ned til de og klage hvis du har noe å klage på?

Lenke til kommentar

Føler meg nå ganske så sikkert på at en Intel Core i7 920 selv på stock klarer seg nokså greit opp mot en E8400 klokket til 3.6GHz, vet ikke om det ligger noen skikkelig tester av dette ute på nettet?

 

Men med tanke på at 920 gjorde så og si rent bord mot den gjeveste Core 2 Quad Extreme, så tror jeg du skal tyne LGA775 ganske så bra før du klarer å oppnå LGA1366 ytelse, og da mister du jo uansett SLi støtte osv..

Du mister ikke SLi-støtte. NVidia har fortsatt hovedkort til 775, selv om jeg ikke vil anbefale de. Hvem vil uansett ha NVidia? Om du skal ha bang-for-the-buck er ATi den eneste veien å gå uansett. Hvem vil vel ha 480 til 5000,- med 5% høyere ytelse, mer bråk og mer strømforbruk enn 5870 til 3000,-?

Lenke til kommentar

Setter amentio på prøve nå når jeg skal levere tilbake skjermkortet mitt, får se på hvordan kundeservisen er. Har ingenting negativt å si om amentio ellers, bare at jeg ikke helt liker layouten på nettsiden deres men det har jo lite å si. Holder meg for det meste til komplett, men likte net on net ganske godt selv om man ikke kan logge in der å sjekke noe på nettsiden.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Føler meg nå ganske så sikkert på at en Intel Core i7 920 selv på stock klarer seg nokså greit opp mot en E8400 klokket til 3.6GHz, vet ikke om det ligger noen skikkelig tester av dette ute på nettet?

 

Men med tanke på at 920 gjorde så og si rent bord mot den gjeveste Core 2 Quad Extreme, så tror jeg du skal tyne LGA775 ganske så bra før du klarer å oppnå LGA1366 ytelse, og da mister du jo uansett SLi støtte osv..

Du mister ikke SLi-støtte. NVidia har fortsatt hovedkort til 775, selv om jeg ikke vil anbefale de. Hvem vil uansett ha NVidia? Om du skal ha bang-for-the-buck er ATi den eneste veien å gå uansett. Hvem vil vel ha 480 til 5000,- med 5% høyere ytelse, mer bråk og mer strømforbruk enn 5870 til 3000,-?

nå koster 480 ca 4000,- på de aller fleste nettbutikkene.. og 920'n min knuser den gamle qx9770'n som jeg hadde på samme hastighet.

 

men ang amentio så har jeg intet negativt å si når jeg handlet der sist så kommer absolutt til å bruke de i framtiden..

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar

Føler meg nå ganske så sikkert på at en Intel Core i7 920 selv på stock klarer seg nokså greit opp mot en E8400 klokket til 3.6GHz, vet ikke om det ligger noen skikkelig tester av dette ute på nettet?

 

Men med tanke på at 920 gjorde så og si rent bord mot den gjeveste Core 2 Quad Extreme, så tror jeg du skal tyne LGA775 ganske så bra før du klarer å oppnå LGA1366 ytelse, og da mister du jo uansett SLi støtte osv..

Du mister ikke SLi-støtte. NVidia har fortsatt hovedkort til 775, selv om jeg ikke vil anbefale de. Hvem vil uansett ha NVidia? Om du skal ha bang-for-the-buck er ATi den eneste veien å gå uansett. Hvem vil vel ha 480 til 5000,- med 5% høyere ytelse, mer bråk og mer strømforbruk enn 5870 til 3000,-?

 

 

Hva man foretrekker av nVIDIA og AMD / ATI er vell egentlig likegyldig?

Det å ha et hovedkort som støtter begge deler vil vell uansett alltid være det ideelle?

 

Klart du har nForce hovedkort, men lykke til med et stabilt og flott system, med god ytelse og god overklokking om du skal gå den veien ;)

 

Og igjen, da mister du jo Crossfire mulighetene..

 

 

Jeg sier ikke at LGA775 er helt død født, men nå som vi har LGA1156, med alt fra Core i3 til Core i7 og LGA1366 for entusiaster og servere så er det vell liten tvil om at LGA775 er helt på vei ut, du kan nok helt klart få deg noen fine oppsett til en fin pris enn så lenge som hovedkort og prosessorer er å oppdrive til den plattformen, og jeg sier ikke at det vil gi deg noen dårlig ytelse på noen måte, men det å si at en god LGA775 prosessor lett kan overklokkes til Core i7 920 nivå er å dra strikken litt vell langt? wink.gif

 

Med tanke på at du da fort må oppe i en 4.0GHz overklokk ++ for å komme i nærheten? Og er du først en kløpper på overklokking så står jo ingenting i veien for å kjøre en Core i7 920 på 4.0GHz heller? Så da faller jo hele argumentet i grus?

 

 

 

Det er ikke for å være kranglete eller noe, og dette er sikkert vannvittig off-topic men LGA775 fases ut, og har vell på mange måter blitt lagt dødt helt siden vi fikk LGA1156 med Core i3, i5 og i7.

 

 

Lenke til kommentar

Huff.... Amentio, kommer aldri til å handle noe fra den butikken igjen... rett å slett for elendig.

Virker for min del at dette er en bedrift som eies og driftes av cowboyer med tilsvarende løsninger.... Kundeservice, har de sannsynligvis aldri hørt om.

Greit at de er billige.... men der stopper det også.

Skulle heller ha sett Netshop på plass på TG.

 

Dette innlegget burde bli slettet, da det er postet av en person som jobber/har jobbet for en konkurrent (dette vet jeg). Det har heller ingenting med virkeligheten å gjøre, da det:

 

A: Ikke viser til konkrete eksempler på konstant dårlig kundeservice

B: Inneholder uriktige opplysninger.

 

Innlegget er vel også strengt tatt off topic. Det er vel bare å stikk ned til de og klage hvis du har noe å klage på?

 

Det kan hende jeg har vært ekstremt uheldig, men de klarte faktisk å bruke hele 5 uker på å sende meg et lagerført hovedkort. Det var først etter nærmere 4 uker med flere mail, telefonsamtaler og lovnader at kortet var på vei, at de endelig fant ut at kortet ikke lenger var på lager eller ble produsert. Måtte omsider betale et mellomlegg for å få et annet kort (det var en hundrings dyrere), fikk det til rimelig tid da.

 

Kan ikke si det imponerte meg.

Endret av Asmodae
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...