Gå til innhold

- 10 000 prosent økning i datatrafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg lukter en form for avansert, sentralisert push som tar seg av alle bakgrunnprosessene som bruker data. Da slipper de å kjøre lokalt på telefonen, og data kan sendes samlet, og kun når det faktisk er noe nytt.

 

 

Ja det blir vel noe sånt, hvis jeg forsto deg riktig, altså at programmene ligger på internett, og sender bare oppdateringer, for eksempel en gang annenhvert minutt eller når noe viktig hender, mens software og slikt fortsatt er instalert på telefonen slik at ikke noe unødvendig blir overført. Dessuten blir synkronisering med datamaskiner/trådløst internett viktigere når man er på innenfor rekkevidde. Uansett så vil det bli en gigantisk økning i datamengden framover, spesielt med tanke på multimediakapasiteten til de nye dingsene våre. Jeg er skeptisk til overdreven mediabruk på mobil, har liksom ikke kommet helt dit enda selv, og ser ikke for meg at jeg skal ha tid eller ork til å se noe som helst på en liten mobilskjerm, tar jo aldri buss eller tog, og flyr maks et par ganger i året. Det var jo snakk om videotelefoni for 10 år siden, men det ble jo helt borte, har noen, noen gang, ever, snakket med bildeoverføring live? Fungerer i såfall det? Ser at nye telefoner har sluttet å komme med kamera på skjermsiden. sikkert et lite hint om at det sugde hardt og at ingen operatører satset seriøst på det.

 

Jeg synes det hadde vært interessant å ta i bruk andre trådløse teknologier eller frekvenser til all den nye datastrømmen. Var det ikke snakk om å ta i bruk radio/tv frekvensene? altså de gamle analoge frekvensene som nå ikke lenger er i bruk...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...