Gå til innhold

Test: Fractal Design Define R2 Black Pearl


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+654231

Jeg håper dere kommer til å teste "Lian Li PC-B10"

Disse to kabinettene ser ut til å være veldig like :)

Kunne vært interessant å se om det er noen stor forskjell på annet en prisen.

Lenke til kommentar

Tja...

 

Det jeg lærte med støydemping er at alle komponenter må være laget for det. Det å klaske på støymatter hjelper 5dB, altså peanøtter.

 

Tok opp en 8år gammel western disk for ikke så lenge siden... fytte så den bråkte.

 

Alt har blitt bedre.

- Viftene er langt stillere idag.

- Chipsetvifta er byttet ut med passiv kjølt

- Diskene bråker omtrent ikke

- Cd spillern er blitt stille selv på full speed

- Strømforsyningene er blitt bedre, og har stillere vifter.

- Prosessor, harddisk og andre ting er blitt langt kjøligere

- Skjermkort har fått bedre kjølere

- Prosessor har fått bedre kjølere

- Luftflyten er bedre

- Det er mindre kort og enheter i kabinettet

 

... så kabinettet kommer litt sent. Lenge siden jeg satt i en flyhangar...

Lenke til kommentar

Jeg har brukt dette kabinettet i min server et par måneder nå. Kan skrive under på at det nærmest er lydløst under normal bruk. Må være mindre enn en meter fra for å høre sus fra maskinen.

 

Hører dog noe "harddisk-knitter" ved oppstart og ved starten av større kopieringsjobber.

Lenke til kommentar

Jeg var litt skuffet over at det ikke var noen fraktaler med i designet på kabinettet fra Fractal Design :p

Fraktaler er jo skikkelig fine objekter, og det hadde passet fint inn i dette stilrene designet å hatt en fraktal-logo eller liknende på en av dørene eller toppen.

Dette kabinettet har nå havnet på mulige kabinetter for filserver jeg skal sette opp, siden 8 3,5" slots er midt i blinken.

 

 

KjellV, et tre som faller i skogen lager lyd når det treffer bakken selv om det ikke er noen der for å høre det ;)

Lyd er trykk-bølger i lufta, og et tre som faller i skogen vil lage trykk-bølger :p

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke slike kabinetter bør være no-go for klokkeentusiaster. Har det grei luftflyt ellers skal det fint la seg gjøre. Ergo synes jeg godt man kan ta på seg å klokke CPU i slike kabinetter så vi ser fakta og ikke bare antakelser.

 

Eks. tror jeg denne fint kan kjøre W3520@4GHz og 2x5870@stock uten at det blir varmeproblemer. Det som er interessant er å se hvor mye støy det blir med en god CPU kjøler med push'n pull 1200rpm samt to av disse skjermkortene. Mulig jeg kjøper dette kabinettet for å teste nettopp det, men synes HW.NO burde gjort det.

 

Et stort minus med kabinetter som har PSU nede, også dette, er at de aldri kan skyve HKet et par cm lenger opp i tomrommet i toppen så man får plass til et dualslot skjermkort i nederste slotten på mange av dagens hovedkort, også som på bildet. Hodeløs designmangel etter min mening.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Denne må være fra same produsent som laget "MIST Miditower, "Define", Sort/Titangrå". Min kasse har dog skumplastsom demping. Den er laget av en enkel kvalitet menser helt ok ut og fungerer ypperlig.

 

Dette virker som en oppgradert versjon av den. Her har de snudd HDD plassene noe som kan gjøre det trangt for større GFX kort, det er litt synd da det ikke passer for alle der.

Endret av Phyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...