Gå til innhold

Windows 7 RC snart ut på dato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fra 1. mars vil Windows ta en omstart hver andre time, og eventuelle åpne dokumenter kommer ikke til å bli lagret automatisk før en omstart. Operativsystemet vil ellers fungere som normalt.

Haha. "Ellers som normalt" er kanskje en smule overdrivelse. Blir som om en bruktbilselger forteller deg at bilen styrer hardt til venstre hver gang du bremser, men funger ellers "som normalt" :)

Lenke til kommentar

"Fra 1. mars vil Windows ta en omstart hver andre time, og eventuelle åpne dokumenter kommer ikke til å bli lagret automatisk før en omstart. Operativsystemet vil ellers fungere som normalt."

 

Eg har ein følelse av at Microsoft vil bli hata ganske kraftig for akkurat dette. Uansett er det vel på tide å sjå seg om etter pengar til Windows 7, ja... :ermm:

Lenke til kommentar
"Fra 1. mars vil Windows ta en omstart hver andre time, og eventuelle åpne dokumenter kommer ikke til å bli lagret automatisk før en omstart. Operativsystemet vil ellers fungere som normalt."

 

Eg har ein følelse av at Microsoft vil bli hata ganske kraftig for akkurat dette. Uansett er det vel på tide å sjå seg om etter pengar til Windows 7, ja... :ermm:

 

å? er da ikke rett å få en gratis prøveversjon av et helt os og forvente at det man skal kunne bruke det for evig og alltid...?

Lenke til kommentar

Syns MS kunne komme med samme rabattordning i Norge som de hadde i statene. Under pre-sale av Win7 kunne man snappe opp 7-versjoner til halv pris, altså helt nede i $49 for en Home Premium upgrade, og $99 for en fullversjon (retail).

Var flere land som hadde den rabattordningen. Men ikke Norge nei, vi var for små til at de gadd å bry seg. Dessverre fikk jeg ikke lov til å bestille, visakortet mitt ble avvist pga norskregistrert adresse.

 

I england får man idag Win7 fullversjon til £90, noe som er omtrent 850kr. Her i Norge må man ut med 1400kr for samme boksen. Lukter prispolitikk og differensiert prissetting her...

 

Og det liker jeg ikke. Er tross alt samme produkt i alle landene

Lenke til kommentar

Microsoft har gitt meg gratis tilgjengeleg eit svært godt operativsystem i nesten eit år. Denne gongen veit eg kva eg betalar for - og eg gjer det faktisk med glede! :thumbup:

Eg har ofte sagt mykje stygt om både Windows og Microsoft, men denne gongen har dei lansert eit godt operativsystem. Dessutan har dei gjort det på ein kundevennleg måte. At prøveversjonen har fungert så lenge etter at den komersielle kom i butikken er jo flott!

Lenke til kommentar

Det samme tenker jeg og det bør være mulig bare ved å endre denne fila man måtte endre i for å kunne oppgradere til RC B7100. Sammen med en product-key endring underveis eller i etterkant bør det være mulig. Jeg vil nå uansett teste det på en gammel laptop jeg har kjørende. Skulle dette ikke la seg gjøre er en Repair install neste opsjon.

 

Det som nok kan bli en issue her er om man kan "oppgradere" fra Ultimate som RC er til Home Premium eller Professional ol. Men teoretisk skal dette være både mulig og lettgjort siden alt skal kunne låses opp og igjen kun med nøkler på Win7. Skal man forsøke dette bør man dog passe på å ha samme språkversjon og bit utgave.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ikke ta det som en nedtur og måtte kjøpe produktet...husk at dette er en av de beste OS'ene de har laget så langt! og du kan kjøpe OEM versjon som er langt billigere enn retail. Og dere trenger ikke Ultimate eller professional..kun home premium, med mindre dere vil ha hdd kryptering, språkvalg og skal melde dere inn i noe domene...jeg betalte 800 gode for min..ikke så ille syns jeg.

 

Og ja jeg veit at om dere skal skifte hardware så blir det krøll fordi OEM binner seg til MAC adresse, men dere veit alle at man kan ta en spansk en her.(ringe microsoft og få lisens fordi du hadde et defekt HK)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...