Gå til innhold

Apples midtimellomprodukt har meldt sin ankomst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

~3600 i Norge er ikke så ille. Ville heller hatt en tablet enn en 10" pc. Spent på hvordan den faktisk blir (se bort i fra de negative anmeldelsene hittil)

 

Edit: Nei det er ikke multitask støtte (enda), den brkuer iPhone OS. Mer om dette å Toms hardware.

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar

Artikkelen sier det er en "LED-skjerm". Det er da en svært ullen betegnelse som ikke sier noen ting.

Det gikk rykter om at Apple skulle komme med OLED, men det ble det ikke noe av denne gang. Det er bare en vanlig LCD skjerm. Med LED baklys.

 

Edit: artikkelen er redigert på dette punktet. Flott.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Jeg liker at slate-enheter er i vinden, når apple gjør det, så kommer sikkert flere med andre varianter. Denn her i mine øyne et par ulemper, 1. Den er litt for stor, den burde vært mindre, sånn jeg ser for meg å bruke en tablet., men det er vel en smakssak. 2. Den er jo helt gimped med det OSet, dette er en enorm ulempe som gjør enheten langt mer ubrukelig, kom igjen, ingen multitasking, bare apple-godkjent software? Det innskrenker bruksområdene betraktelig.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
~3600 i Norge er ikke så ille. Ville heller hatt en tablet enn en 10" pc. Spent på hvordan den faktisk blir (se bort i fra de negative anmeldelsene hittil)

 

Edit: Nei det er ikke multitask støtte (enda), den brkuer iPhone OS. Mer om dette å Toms hardware.

 

Hmm, går ut fra at jeg legger inn en eller annen dualboot med en linux distro uansett. Så får jeg bruke OSX til det "flashy" tingene.

Lenke til kommentar

Er særdeles skuffet. Hvis jeg i utgangspunktet bærer på en netbook for å jobbe på, en mobil for å kommunisere og gjøre enklere oppgaver og en ebook, så vil ikke iPad kunne erstatte noen av dem, men heller havne et sted mellom alle. Ikke har den multi-tasking, ikke noe flash i nettleseren, og OS-et i bunn og grunn akkurat det samme som du finner på iPhone, med unntak av noen få skreddersydde programmer.

 

Er begrenset for artig det er å laste ned og bruke programmer som har et grensesnitt designet for en skjerm som er under halvparten så stor med halvparten av oppløsningen :/

Lenke til kommentar

Endelig litt fornuftige tablets, som ATW sier er jeg fornøyd med at disse kommer i dette formatet nå. Da er det bare å vente på ARM/Linux utgavene da jeg glatt skygger unna Wintel utgavene.

 

Det som er synd med iPad er jo at det blir en tjenestelåst plattform som det meste annet fra denne produsenten.

 

Ellers for ren lesing er jeg fortsatt den typen som blir vesentlig mindre sliten av å lese på papir i godt leselys. Derfor ønsker jeg meg en god Kindle i tynn utgave med en elektronisk merkepenn og bra med flashminne

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

He he, virkelig tro mot iPhone mao. Den kunne i det minste hatt en miniDP port i samsvar med nyere Apple tradisjon. At den ei heller har USB port eller minnekort støtte er jo merkverdig, men det er jo ant. for å få den så flat som mulig.

 

At det er en slank Pad betyr ikke at den ikke skal kunne komunisere med eksterne skjermer og lagringsmedia. Når de legger vekt på filmfremvisning burde den kunne kobles til ekstern skjerm via miniDP minimum.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg liker at slate-enheter er i vinden, når apple gjør det, så kommer sikkert flere med andre varianter. Denn her i mine øyne et par ulemper, 1. Den er litt for stor, den burde vært mindre, sånn jeg ser for meg å bruke en tablet., men det er vel en smakssak. 2. Den er jo helt gimped med det OSet, dette er en enorm ulempe som gjør enheten langt mer ubrukelig, kom igjen, ingen multitasking, bare apple-godkjent software? Det innskrenker bruksområdene betraktelig.

 

AtW

+1

Blir litt som å kjøre win 95 på en splitter ny Alienware topmodell :)

Lenke til kommentar
Heftig med begrensninger i denne maskinen... Og en ganske stiv pris.. $500 blir jo 3600kr uten fortjeneste til norske butikker.

Jaja, eplefansen utpeker nok dette til et nok et fantastisk produkt man ikke kan leve uten, så det blir nok en suksess dette også..

 

500-doaller-utsalgsprisen har vel presumptivt fortjenesten til butikkene innebakt?

 

AtW

Lenke til kommentar

Multitasking tipper jeg kommer med med iPhone OS 4.0 som sikker blir lansert til sommeren sammen med neste iPhone.

 

Ellers så inneholder iPad Apple sin egenutviklede ARM prosessor. De kaller den A4. Blir spennende å se hva de har fått til...

 

For min del kunne jeg gjerne ha tenkt meg en slik enhet, men jeg vil ha USB kontakt og en HDMI eller DisplayPort kontakt på den... Kanskje neste revisjon? :)

Lenke til kommentar
Er enda 2mnd til lansering, kan være Apple er lur til å plukke opp på den konstruktive kritikken rundt om i media. Kanskje.

lol. Nei. Ikke om de så ønsket.

 

Jeg liker dette iTunes\iBook konseptet, men det plager noe jævlig at de ikke kan åpne disse butikkene opp slik at vi andre som ikke vil ha akkurat disse produktene ikke kan få. Kan de ikke tenke som google og dytte ut tjenestene til flest mulig?

 

Det hadde åpenbart ikke vært lønnsomt, men likevel, når det ikke finnes gode alternativer så plager det.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...