Gå til innhold

Nokia gjør navigasjon gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dumt spørsmål, men hvordan kan man velge å bruke navigasjonen på 5800 uten å bruke datatrafikk? Noen som kan hjelpe?

 

Man kan laste ned kart på forhånd med Nokias PC-programvare. Det fordrer jo at man vet hvor man skal, men med datatrafikkprisene rundtom kan det være en grei ting å gjøre.

Lenke til kommentar
Dumt spørsmål, men hvordan kan man velge å bruke navigasjonen på 5800 uten å bruke datatrafikk? Noen som kan hjelpe?

 

Man kan laste ned kart på forhånd med Nokias PC-programvare. Det fordrer jo at man vet hvor man skal, men med datatrafikkprisene rundtom kan det være en grei ting å gjøre.

 

Man kan slå av A-GPS og kun bruke GPS, pga dette koster det ingen ting for meg å bruke gps :cool:

Lenke til kommentar
Man kan slå av A-GPS og kun bruke GPS, pga dette koster det ingen ting for meg å bruke gps :cool:

Nå siktet vel fjarle til at selve *kartene' blir hentet ned over telenettet hvis man ikke allerede har lastet de ned hvis man er på et helt 'nytt' sted.

 

Å hente ned mange MB med kart over nett i utlandet er kostnader i en helt annen skala enn å bruke A-gps.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar
Man kan slå av A-GPS og kun bruke GPS, pga dette koster det ingen ting for meg å bruke gps :cool:

Nå siktet vel fjarle til at selve *kartene' blir hentet ned over telenettet hvis man ikke allerede har lastet de ned hvis man er på et helt 'nytt' sted.

 

Å hente ned mange MB med kart over nett i utlandet er kostnader i en helt annen skala enn å bruke A-gps.

Hvor gjør man det på en 5800 (altså endre til bruk av GPS og ikke mobilnettet)?

Jeg har lastet ned Norges-kart via OVI, men fremdeles bruker den mobilnettet...

Endret av pologutt
Lenke til kommentar
Hvor gjør man det på en 5800 (altså endre til bruk av GPS og ikke mobilnettet)?

Jeg har lastet ned Norges-kart via OVI, men fremdeles bruker den mobilnettet...

Instillinger -> Telefon -> Programinstill. -> Lokalisering -> Lokaliseringsmetoder -> Fjern haken foran assistert gps.

 

Så vidt jeg vet bruker a-gps forsvinnende lite data, så jeg lar den være på.

Lenke til kommentar
På Nokia sine sider, ser det jo bare ut som et par mobiler får gratis navigasjon.. Min N97 er ikke på lista, mens N97 Mini er det.. Om dette er tilfellet, er det på trynet.

Jeg får vente littegranne før jeg blir sint.

 

Ovi Maps er umiddelbart tilgjengelig for nedlasting for ti Nokia-terminaler, som Nokia N97 mini, Nokia 5800 XpressMusic og Nokia E72, og flere Nokia smarttelefoner forventes å legges til i løpet av de nærmeste ukene. I mellomtiden kan eiere av smarttelefoner kompatible med Ovi Maps laste det ned gratis fra www.nokia.com/maps.

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar

Alle med den vanlige N97 (ikke mini) kan fint laste ned å bruke versjonen beregnet for N97 mini. Jeg har allerede gjort det, og det fungerer utmerket. I tillegg til gratis kart, får man opp hva filmer som går på nærmeste kino, restaurantguiden til Michelin og anbefalinger fra Lonely Planet :!:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...