Gå til innhold

Nokia gjør navigasjon gratis


Anbefalte innlegg

Kjempebra av Nokia, men hvordan vet telefonen at det blitt gratis?

Uansett for dere som er redd for A-gps: Dette bruker IKKE mye datatrafikk. Sjekka nettopp datapakkene på min N86, for å få GPS-lock sender den 3kb. Det har alle råd til! Når den har først fått lock bruker den ikke telefonnettet lengre.

Hva skjer dersom du flytter på deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan hjelpe meg med å få lastet ned kart (ikke programmet) via pc'en til telefonen? Telefonen vil ikke bruke internettet til pc'en når en er koblet til usb. Og når jeg trykker på download maps i pc suite, så kommer jeg til siden for å laste ned programmet!

 

Du må ha siste versjon av maps for å få gratis navigasjon, så antar du må laste ned programmet først?

Lenke til kommentar
Jeg har selvfølgelig lastet ned programmet til telefonen. Men det sies at man kan laste ned selve kartene fra internett (altså bruke min pc-internett), og dermed slipper å laste ned kartene via 3G når jeg er ute. Altså laste de ned på forhånd. Hvordan?

 

Gå hit: http://maps.nokia.com/explore-services/ovi...loads#/default/

Velg device, og istedenfor å skrive inn telefonnummeret ditt så trykker du på linken under hvor det står "Last ned til din PC istedenfor"

Lenke til kommentar

Jeg får ikke lastet ned kart med Map Loader! Faen altså, at det skal være så jævla vanskelig!

Så, avinstallerte hele kart-jævelskapen! Lastet ned på nytt, nyeste versjon fikk jeg beskjed om på nokia sine sider. Bra! Lastet også ned og kjørte Maps Updater! Du har nyeste versjon sa den. Bra! Men tror du ikke programvareoppdateringen på telefonen min fant en nyere? Joda, så da måtte jeg laste ned nærmere 8mb fra teelfonen, igjen!

 

Jaja, da ordner det seg sikkert! Men neeeeeida... For når Map Loader har lastet ned kartet, og har kommet ca. 50% i overføringen til minnekortet, ja da er det plutselig noe galt der da.

 

Noen som har noen forslag? Eller vet hvor filene blir lastet ned på disken min hen, så jeg kan kopiere de over selv?

 

Så langt kom den, og andre bilde er feilen!

575059.jpeg 575061.jpeg

 

Bare sånn for å ta det, så har jeg telefonen koblet til med usb i pc suite modus. Masse batteri, og driver ikke å napper ut minnekortet mens jeg holder på eller noe annet rare greier.

 

edit:

tydeligvis ikke den eneste med hat over map loader: http://diabo.freehostia.com/symbian/indexmaps.htm

tester nå, sikkert flere som er intresserte!

 

edit2:

funket fett!

Endret av jale
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...