Gå til innhold

Nokia gjør navigasjon gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle med den vanlige N97 (ikke mini) kan fint laste ned å bruke versjonen beregnet for N97 mini. Jeg har allerede gjort det, og det fungerer utmerket. I tillegg til gratis kart, får man opp hva filmer som går på nærmeste kino, restaurantguiden til Michelin og anbefalinger fra Lonely Planet :!:

Helt rett hadde du, og dæven - denna likte jeg. Fungerte bedre enn den jeg hadde, som også var v3.

Lenke til kommentar

Det er akkurat den jeg har lasta ned og installert, og den fungerte nydelig hos meg.

Du får prøve å være tålmodig og vente til den 28ende..

 

edit: Ja, jeg føler også at den er mer nøyaktig. Istad gikk jeg hjem, så tok jeg opp den Location-programmet.. Den lå på en Accuracy på mellom 10 til 14 meter.. Trur jeg så den nede på 9m en gang :o Det er jo helt utrolig.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar
Og nå stiller det konkrete spørsmålet seg.

Hvordan tjener Nokia penger på dette?

- Senger flere mobiler?

- Bruker innsamlede data fra brukerene til å servere treffsikre reklamer?

- ..

 

De fronter Ovi-navnet og booster varemerket Ovi. Det skaper trafikk på Ovi-store osv osv. I tillegg så kan jo alle de som har tenkt å kjøpe en Tomtom GPS enhet nå kjøpe en Nokia og få navi med på kjøpt, selvsagt selger de flere telefoner.

 

...og ikke minst Tomtoms aksjer sank med godt over 10% samme dag som dette ble kjent. Sykt.

Lenke til kommentar

Kjempebra av Nokia, men hvordan vet telefonen at det blitt gratis?

Uansett for dere som er redd for A-gps: Dette bruker IKKE mye datatrafikk. Sjekka nettopp datapakkene på min N86, for å få GPS-lock sender den 3kb. Det har alle råd til! Når den har først fått lock bruker den ikke telefonnettet lengre.

Lenke til kommentar
Jippi! Dette er jo en liten, men kjempekoselig nyhet. Jeg syns navigering med E71 i bil fungerer kjempebra, og nå slipper jeg å betale for det også! :D

 

Gjelder det for E71 da?

 

Samme som jeg lurer på, kommer det for E71? Ble nysgjerrig da Nokia Ovi Suite (nye versjonen av Nokia PC Suite)bad meg oppdatere Ovi Maps. Viste seg at den oppdaterte til 3.01 som IKKE har gratis navigering. Jeg hadde imidlertid en ubrukt 3 mnd lisens som gjør at jeg får testet herligheten. Vet noen om dette kommer som gratisversjon til E71, eller tilsier inntjeningsmodellen til Nokia at jeg nå må skifte mobil?

 

JILDG

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...