Gå til innhold

Mørke Apple-skjermer for Radeon-brukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alltid noe tull med ATI , enten det er drivere eller andre ting.Du kan også oppleve at favorittspillet ditt ikke fungerer og må vente på en såkalt "hotfix".

Billig er ikke alltid best.

 

Ja for G84 og G86 brikkene Nvidia leverte til laptop'er var jo en kjempesuksess. Omtrent samtlige av brikkene gikk varme og tok livet av seg selv.

Lenke til kommentar
Ja for G84 og G86 brikkene Nvidia leverte til laptop'er var jo en kjempesuksess. Omtrent samtlige av brikkene gikk varme og tok livet av seg selv.

Veeel...

Det er å trekke den litt langt.

 

Sist jeg så på RMA tall så lå AMD-baserte kort ganske likt med nVIDIA-baserte kort.

Lenke til kommentar
kast gjerne en link på oss raptor - dette ble tross alt ramaskrik av saken revox nevnte, og jeg har ikke sett den tilbakevist av troverdige kilder.

Det var kun de første produksjonsbatchene av G84/G86 (dog snakk om rundt 100000 brikker) som hadde feilene, og nVIDIA har for lengst betalt ned dette, ved å forlenge garantier på berørte maskiner. Det er kun mobile brikker som er berørt. Det jeg nekter for er det Revox sier med at nesten samtlige G84/G86 brikker ble ødelagt.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Broren min sin laptop daua pga dette og min GO 7600 takler heller ikke varmen .. Har ikke kjørt den så hardt at den har gått men om jeg gjør det så ryker den garantert .. Kan ikke regne med noe garanti lenger heller .. Tror ikke Fujitsu Siemens bryr seg om norsk 5 års reklamasjonsrett ..

Lenke til kommentar
kast gjerne en link på oss raptor - dette ble tross alt ramaskrik av saken revox nevnte, og jeg har ikke sett den tilbakevist av troverdige kilder.

Det var kun de første produksjonsbatchene av G84/G86 (dog snakk om rundt 100000 brikker) som hadde feilene, og nVIDIA har for lengst betalt ned dette, ved å forlenge garantier på berørte maskiner. Det er kun mobile brikker som er berørt. Det jeg nekter for er det Revox sier med at nesten samtlige G84/G86 brikker ble ødelagt.

 

Har du noen referanser til at det bare er de første brikkene?

 

Her har jeg kommet med det jeg mener er gode referanser på at alle brikkene (med unntak av siste rest)

med kodenummer nevnt i artikkelene nedenfor er defekte.

(noen artiklene kan det lønne seg å lese referansene i i tillegg, og den ene er første av en serie med tre artikler)

 

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1...chips-defective

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1...erfill-problems

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1...-g94-reportedly

 

Slutt med fanboyisme, og kom med referanser.

Velger du å ikke tro på mine, så er det greit, men jeg har kommet med mine.

Lenke til kommentar
Har du noen referanser til at det bare er de første brikkene?

 

Her har jeg kommet med det jeg mener er gode referanser på at alle brikkene (med unntak av siste rest)

med kodenummer nevnt i artikkelene nedenfor er defekte.

(noen artiklene kan det lønne seg å lese referansene i i tillegg, og den ene er første av en serie med tre artikler)

 

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1...chips-defective

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1...erfill-problems

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1...-g94-reportedly

 

Slutt med fanboyisme, og kom med referanser.

Velger du å ikke tro på mine, så er det greit, men jeg har kommet med mine.

Mine kilder er under NDA.

 

Dine kilder derimot er "Charlie Demerjian", som er kjent som å være en av nettets største nVIDIA-hatere. Det er en grunn til at han ikke skriver for The Inquirer lenger.

 

Hvis du har tenkt til å fortsette å dra fanboy-kortet så er denne diskusjonen over.

 

@Fjodorgrim: GO 7600 har aldri vært berørt av det problemet som G84/86 har. Hvis ikke Siemens anerkjenner 5 års reklamasjonsrett i Norge så er det et problem for "Forbrukerrett" delen av dette forumet.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

har satt opp en pc med 5970 til en kammerat. og der hadde vi et problem med at du ikkje kan bruke displayporten på en skjerm eller adapter som ikkje klarer seg utan sync klokke i frå skjermkortet (typisk so har DVI og HDMI skjermar et behov for slik klokkefrekvens for å kunne vise bildet. 5xxxx serien til ati har kun støtte for 2 utganger med sync klokke på. enten 2 stk dvi eller 1 dvi og en hdmi samtidig. diplay porten er dermed uten sync. men dei fleste (les noken få) displayport skjermane klarar seg uten den sync klokka. i vårt tilfelle måtte vi kjøpe inn en activedisplayport adapter for å få 3 skjerma med DVI. og det fungerar ypperlig fordi adapteret genererar eigen sync klokkefrekvens.

 

so først når ATI kjem med eit kort som støttar meir enn 2 klokke sync so må vi leve med den "bugen"

Lenke til kommentar

 

Mine kilder er under NDA.

 

Neimen så høvelig...

Jepp, sånn er det når man jobber med nVIDIA hardware/software. Da får du ofte informasjon du ikke kan gi kilder til.

 

Jeg kan gjenta det en gang til. Det er langt i fra alle G84 og G86 brikker det er noe galt med. Det er dog snakk om over 100000 brikker for mobile produkter. Feilen skyldes en defekt i "pakkingen" mellom selve chipen og pakken. Dette skjedde når man byttet til et RoHS sertifisert materiale.

 

Når man ser på returstatistikkk over flere år for AMD- og nVIDIA-baserte produkter så er det omtrent likt.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Alltid noe tull med ATI , enten det er drivere eller andre ting.Du kan også oppleve at favorittspillet ditt ikke fungerer og må vente på en såkalt "hotfix".

Billig er ikke alltid best.

Dummeste fanboy kommentaren jeg har lest på lenge her på forumet. Jeg har hatt sikker 20+ skjermkort siden min første pc i 97, og da klart flest Nvidia skjermkort. Hadde bla. 2 stk. 7950gx2 kortet som begge røyk og hadde store driver issues. 8800 gtx kortet mitt måtte også byttes på rma grunnet overoppheting, men jeg sitter jo ikke å rakker ned på Nvidia fordi jeg fikk noen mandagsprodukter med 7950gx2 og mitt 8800gtx. Om du vil bruke SLI baserte løsninger fra Nvidia kan jeg love deg du måte sitte å bruke betadrivere og prøve å lage egne SLI profiler for å få ting til å fungere. Dette selv om Nvidia generelt er dyrest, så dyrest er ikke alltid best :p

Lenke til kommentar
Broren min sin laptop daua pga dette og min GO 7600 takler heller ikke varmen .. Har ikke kjørt den så hardt at den har gått men om jeg gjør det så ryker den garantert .. Kan ikke regne med noe garanti lenger heller .. Tror ikke Fujitsu Siemens bryr seg om norsk 5 års reklamasjonsrett ..

 

 

Reklamasjonsrett er retten til å klage på et produkt..

 

Altså har du fortsatt rett til å klage på pcen dersom noe er galt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...