Gå til innhold

Mørke Apple-skjermer for Radeon-brukere


Anbefalte innlegg

kast gjerne en link på oss raptor - dette ble tross alt ramaskrik av saken revox nevnte, og jeg har ikke sett den tilbakevist av troverdige kilder.

Det var kun de første produksjonsbatchene av G84/G86 (dog snakk om rundt 100000 brikker) som hadde feilene, og nVIDIA har for lengst betalt ned dette, ved å forlenge garantier på berørte maskiner. Det er kun mobile brikker som er berørt. Det jeg nekter for er det Revox sier med at nesten samtlige G84/G86 brikker ble ødelagt.

Pffffffft, sludder. Rev2 er like rævva.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kast gjerne en link på oss raptor - dette ble tross alt ramaskrik av saken revox nevnte, og jeg har ikke sett den tilbakevist av troverdige kilder.

Det var kun de første produksjonsbatchene av G84/G86 (dog snakk om rundt 100000 brikker) som hadde feilene, og nVIDIA har for lengst betalt ned dette, ved å forlenge garantier på berørte maskiner. Det er kun mobile brikker som er berørt. Det jeg nekter for er det Revox sier med at nesten samtlige G84/G86 brikker ble ødelagt.

Pffffffft, sludder. Rev2 er like rævva.

Hva vet du om det?

Hvordan vet du hvilken produksjonsbatch brikken din kommer fra?

Lenke til kommentar

Kjedelig at Apple selv skal utvikle drivere for OSX. Jeg forstår at de gjør dette for å ha kontrollen på hardware som brukes, men når det "skarpeste" skjermkortet en får f.eks. i en Mac Pro 8-kjerner er en 4870 med 512mb minne så lukter det ikke akkurat arbeidsstasjon av denne grafikkløsningen.

Jobber selv med 3D og disse maskinene er geniale og rimelige 8-kjerne, finner faktisk ingen PC'er som yter likt og til lavere pris. Server-hovedkort med dual cpu-slot er ofte ikke tilrettelagt for gode grafikkløsninger og blir ofte like dyre som Mac Pro.

Men ønsker en 2 eller 3-veis GTX 285 løsning, noe maskinen hardwaremessig fint støtter, men som det såklart ikke finnes offisielle drivere til. Vet en kan bruke diverse injectorer, men dette er en dårlig løsning hvis en ønsker stabilitet og videre oppdateringsmuligheter.

 

Håper de snart frigir nødvendig kode slik at AMD og Nvidia selv kan utvikle driverene slik de gjør mot windows og linux. Ser det har poppet opp OSX under 200 serien hos nvidia, men finner ingen drivere der foreløpig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

@[GDI]Raptor

 

Hvis du ikke kan vise til kilder som alle kan lese, tror jeg ikke folk her kan ta ordet ditt kun på troverdighet. I mine øyne er dine påstander, uten å mene noe vondt med det, like mye verdt som en sur planke.

Lenke til kommentar
@[GDI]Raptor

 

Hvis du ikke kan vise til kilder som alle kan lese, tror jeg ikke folk her kan ta ordet ditt kun på troverdighet. I mine øyne er dine påstander, uten å mene noe vondt med det, like mye verdt som en sur planke.

Problemet med å sitte på informasjon som er under NDA er selvsagt at du ikke kan peke til noen kilder, og du kan ofte ikke gi all informasjonen du ønsker å gi.

Hvis folk mener at informasjon jeg kommer med ikke er verdt noe så kan gjerne la være å komme med den.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...