Gå til innhold

Avatar i 100x100 størrelse nå tillatt


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har nå endret maks-innstilling fra 80x80 piksler til 100x100 etter denne undersøkelsen. Satser også på å få økt filstørrelsen til 15-20 kilobytes, men dette kommer vi tilbake til :)

 

Du kan få hjelp til å lage ny avatar i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=612135

Og du kan få din vurdert her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=648503

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil varsle om at det ser ut til å komme en noe merkelig feil like etter at dere oppdaterer avataren. Den vil en liten stund være ganske tåkete, dårlig kvalitet, men om dere refresher blir kvaliteten skikkelig igjen. Hjelper å vente/trykke F5 noen ganger.

 

Vet ikke helt hva det skyldes selv, men må være noe med at den fortsatt holder på å lastes opp og/eller caches av forumserverne. Har ikke opplevd noe lignende på Innlegg.no (som og har 100x100 avatarer) og opplevde det heller ikke her mens det var 80x80, men problemet ser hvert fall ut til å gå bort noen sekunder etter den er lastet opp.

 

Se innlegg av Kong Kake her.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Vil varsle om at det ser ut til å komme en noe merkelig feil like etter at dere oppdaterer avataren. Den vil en liten stund være ganske tåkete, dårlig kvalitet, men om dere refresher blir kvaliteten skikkelig igjen. Hjelper å vente/trykke F5 noen ganger.

 

Vet ikke helt hva det skyldes selv, men må være noe med at den fortsatt holder på å lastes opp og/eller caches av forumserverne. Har ikke opplevd noe lignende på Innlegg.no (som og har 100x100 avatarer) og opplevde det heller ikke her mens det var 80x80, men problemet ser hvert fall ut til å gå bort noen sekunder etter den er lastet opp.

 

Det er fordi nettleseren tar avataren fra cache og ser at den skal være 100x100, og oppskalerer. F5 oppdaterer siden og laster bilder på nytt, og da blir bildet i cache rett.

 

 

 

 

 

med forbehold om feil

 

Lenke til kommentar

TSP: Det kommer av at før du får lastet ned den nye avataren mottar nettleseren fortsatt størrelsen fra den nye, og resizer den gamle deretter. Om du har en avatar utenfor proposjoner (f.eks 80x30), og nå setter på en 100x100 så vil den gamle strekkes ufint mye før den recaches i nettleseren.

 

EDIT: Litt sen Oo

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Fikk litt sjokk da jeg så det var 10kb fremdeles, selv om størrelsen nå er økt med en hel god del (pixel-wise). Godt å se dere har planer om å øke den grensen også, men jeg håper dere setter den på 25kb eller 30kb. Hadde nok problemer med å holde min 80x80 under 10kb, og orker ikke stresse med å holde den nye under 15-20kb. Da beholder jeg heller min gamle.

Lenke til kommentar
Om dere lagrer bildene dere øsnker å bruke i et format som krever mindre plass, da feks. .gif burde dette gå bra. Det er snakk om en oppjustering som Dotten påpeker, men per nå må dere leve med grensen som er satt.

 

:)

Men da blir jo kvaliteten dårligere? Ser ikke helt problemet med å justere opp grensen noen par hakk. De fleste har vel bredbånd i dag, og Edda har da store nok servere til å romme noen litt større avatarer?

Lenke til kommentar
Men da blir jo kvaliteten dårligere? Ser ikke helt problemet med å justere opp grensen noen par hakk. De fleste har vel bredbånd i dag, og Edda har da store nok servere til å romme noen litt større avatarer?

Jo i noen tilfeller kan dette inntreffe. Avataren min er forøvrig i .gif, men jeg har jobbet lenge med den. Det er nok ikke Edda som krøller her, det gjelder nok kun å få på plass den tekniske delen, som tar noe tid. Men det kommer.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...