Gå til innhold

Fujitsu: Vi har verdens raskeste CPU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada, jeg vet. Dette var bare en liten morsomhet fra min side. "Verdens raskeste CPU klarer 128Gigaflops, det er 2,5x mer enn Intels beste", hmmm... Mitt skjermkort klarer 2400Gigaflops :p

 

Jeg vet GPU ikke klarer x86, men for de tingene som kan kjøres på GPU er ytelsen av en annen verden. F.eks kan skjermkortet mitt konvertere 1080p raskere enn realtime. Alså en 1 times 1080p film kan konverteres på ca et kvarter mener jeg på var eksemplet fra AMD om 4870x2, mens intels raskeste i7 prosessor vil bruke ca 2-3 timer. (dette er ikke nøyaktige tall jeg kan oppgi link til kilder på i farta, men det er grovt i det området der)

Lenke til kommentar
Jeg tenkte mer den dagen griser kan fly.. nei, den dagen flodhester flyr helikopter på månen.

 

Men nok OT. Er det noen som har funnet ut hva tallene 1 og 3 betyr på plansjen i 2. innlegg?

 

Jeg regner med at 1 og 3 peker til at den nye CPUen er 3 ganger kjappere/bedre en den forrige som kom i 2008. Det er mulig det er noe annet men det er det jeg vil tippe høres mest korrekt ut...Eller?

 

According to the company's current Intel-made CPU and about 2.5 times the high-speed operation and power consumption is less that one-third. Year 2008 the company shipped about SPARC64 VII than three times the relative performance.
Lenke til kommentar
Jada, jeg vet. Dette var bare en liten morsomhet fra min side. "Verdens raskeste CPU klarer 128Gigaflops, det er 2,5x mer enn Intels beste", hmmm... Mitt skjermkort klarer 2400Gigaflops :p

Det er vel vanlig å oppgi DP FLOPS for CPU. 4870x2 har 240 DP GFLOPS. Uansett er FLOPS ikke veldig viktig i en server med mindre den benyttes til tekniske beregninger, hvilket er relativt sjelden særlig for de største modellene.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
Si i fra når den blir x86 kompatibel og koster et par tusen så kan jeg godt ta en :tease:

Hvis du har en Porsche og bytter ut alle delene med boble deler så er det ikke lengre en Porsche...

 

Forøvrig kommer det jo en 8 kjernes x86 CPU fra Intel i år så det er jo bare å spare. Blir vel rundt 15k per stykk og ca dobbelt så høyt effektforbruk som denne, men antagelig ikke like mange FLOPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...