Gå til innhold

Narko Politi på The Gathering


Anbefalte innlegg

Jeg var på The Gathering. Der hadde de narko politi med hunder som luktet etter dop. Jeg så at de kom mot meg, så jeg så politimannen inn i øynene. Så tok jeg sekken på ryggen, å begynte å gå vekk fra dem. Går rundt raden, og ser at de følger etter (en dame og en mann). Så jeg slenger fra meg sekken (på plassen min) og øker farten. Da kommer politidamen springende og stopper meg.

 

Deretter tok de meg med opp på et rom, der samlet 6 politifolk seg. Virker som om de var mer opptatt av å se på at jeg ble spurt ut enn å fange narkomane. Men uansett, de sjekket pupillene mine, ransaket meg, og stilte meg masse spørsmål (om jeg var ruset, hadde vært ruset, tidligere kontakt med politiet og sånt).

 

Jeg synes dette er misbruk av politimakt! De hadde ingen indikasjoner på at jeg var ruset, eller hadde narko på meg. Man må JO ha lov til å være nervøs når det kommer to politifolk med hund mot seg!

 

Har politiet lov til å ransake deg sånn uten videre? Og når man blir anholdt, bør man bare holde kjeft? Eller bør man samarbeide? Jeg hadde ingenting å skjule, så jeg svarte på spørsmålene (og bortforklarte at jeg gikk når de kom med at jeg var nysgjerrig på hva de ville gjøre).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, at du var nysjerrig på hva de ville gjøre er dummeste forklaringen noensinne :p Aldri fungert for meg. Men, såvidt jeg vet har de lov til å sjekke deg hvis det er skjellig (riktig ord?) mistanke om at du har gjort noe ulovlig. Når du med vilje unngår dem og kaster fra deg sekken virker du veldig mistenksom ;)

Lenke til kommentar

haha.. du burde slått deg i lag med min kompis som overså en voldtekt fordi han måtte hjem med pizzaen for den begynte å bli kald....

 

"jeg var nysgjerrig på hva de ville gjøre" ... likte den..

 

synd du ikke hadde noe på deg da, så hadde du fått deg en tur i politibil også

Lenke til kommentar

Det verste var at sekken var helt tom, og dynket i øl:P Ikke helt bra i et alkoholfritt arrangement... Men det overså de:D Jeg sprang ikke, jeg gikk litt fortere enn normalt... Nettavisen kaller meg for en "Moroklump" Hva hvis jeg kjører bortover veien, ser en politibil. Så stopper og springer så fort jeg kan vekk fra dem. Er det ulovlig å være mistenkelig? Gjorde jeg noe galt på TG?

 

Kunne de tatt meg for å gå når de kom?

Lenke til kommentar

Har det mistanke om at du har gjort/gjør noe ulovlig har de vel rett til å stoppe deg. Står du rett opp og ned på gata og ser ut i lufta har de vel ingen grunn til å stoppe deg, men står du med ryggen til og ser ut som du ruller en joint snakker vi andre boller.

 

Btw, ble stoppa en gang av politiet fordi vi skulle teste ut teorien din, og hadde de ikke vært opptatt med å finne den egentlige gjerningsmannen så hadde de kjørt oss til Grønland for hindring av politiets arbeid, misbruk av politiets autoritert something something etc. Og ingen løper fra politiet med mindre du har noe å skjule, så de hadde nok rettighetene sine på sin side ;)

Lenke til kommentar
Har det mistanke om at du har gjort/gjør noe ulovlig har de vel rett til å stoppe deg. Står du rett opp og ned på gata og ser ut i lufta har de vel ingen grunn til å stoppe deg, men står du med ryggen til og ser ut som du ruller en joint snakker vi andre boller.

 

Btw, ble stoppa en gang av politiet fordi vi skulle teste ut teorien din, og hadde de ikke vært opptatt med å finne den egentlige gjerningsmannen så hadde de kjørt oss til Grønland for hindring av politiets arbeid, misbruk av politiets autoritert something something etc. Og ingen løper fra politiet med mindre du har noe å skjule, så de hadde nok rettighetene sine på sin side ;)

 

Skummelt at man ikke kan springe når man vil. Høres litt rart ut, får spørre rettslære læreren min en gang...

Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig å være mistenkelig, men det er ganske dumt å gjøre seg selv mistenkelig, da. All logikk sier jo at en som ser nervøs ut og setter opp farten for å komme seg unna, har noe å skjule. De følte de hadde en god grunn til å sjekke deg, og da er jeg rimelig sikker på at de har lov til det. Du fikk vel ikke noen bot eller noe, så sånn sett har du jo bare blitt en artig erfaring rikere. Jeg synes i hvert fall dette var en festlig historie :p

Lenke til kommentar

det er ikke direkte ulovlig å løpe fra politiet nei, men igjen, politiet kan holde deg i 24 timer pga misstanke.

dette kan de gjøre uten noe som helst bevis for noe, misstanke/misstenkelig oppførsel og lignende kan være nok.

 

hva som er best å gjøre når man har oppført seg misstenkelig og blitt "tatt"?

samarbeid, sitter du ned og krever advokat(ja, du kan det), så slipper de deg ikke med en gang akkurat.

samarbeid så godt du kan hvis du ikke har gjort noe, ellers ender du kanskje opp med en natt på glattcella.

 

lite lurt å leke med politiet med mindre du har en del tid til overs det neste døgnet :p

Lenke til kommentar

En i gamleklassen min løp som fy da poltiet kom og skulle sjekke på skolen, de løp etter og bråkte. Han fikk rimelig mange tusen kroner i oppreisning ved fremvisning av legeattest på voldsom hundeallergi etter en uke på sykehus.

 

Sånt går altså skattepengene våre til, knall.

Lenke til kommentar
det er ikke direkte ulovlig å løpe fra politiet nei, men igjen, politiet kan holde deg i 24 timer pga misstanke.

dette kan de gjøre uten noe som helst bevis for noe, misstanke/misstenkelig oppførsel og lignende kan være nok.

 

hva som er best å gjøre når man har oppført seg misstenkelig og blitt "tatt"?

samarbeid, sitter du ned og krever advokat(ja, du kan det), så slipper de deg ikke med en gang akkurat.

samarbeid så godt du kan hvis du ikke har gjort noe, ellers ender du kanskje opp med en natt på glattcella.

 

lite lurt å leke med politiet med mindre du har en del tid til overs det neste døgnet :p

 

Glattcelle uten bevis kommer vell ikke på rullebladet? Det ville jo vært en ganske bra historie egentlig... Uskyldig på glattcelle.

Lenke til kommentar
Glattcelle uten bevis kommer vell ikke på rullebladet? Det ville jo vært en ganske bra historie egentlig... Uskyldig på glattcelle.

 

så klart ikke.

du har jo ikke gjort noe ulovlig, det eneste "galt" du gjorde var å være misstenkelig, noe som på ingen måte er ulovlig i seg selv.

men ting som hindring av politiets arbeid er jo ulovlig, noe det kan tolkes som hvis du gjør det bevist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...