Gå til innhold

Slutt for Abit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd ja... har nesten like mye nostalgi rundt Abit som jeg hadde rundt Commodore i sin tid...

Det er jo også visse likhetstegn mellom logoen til Abit og Commodore...

 

Har hatt drøssevis av Abit-kort opp gjennom årene, men det begynner å bli en goood stund siden nå.

 

Jaja... survival of the fittest i praksis, detta...

Lenke til kommentar

Har hatt KT7, KG7 og bruker ennå AB9-QuadGT. Har vært sykt fornøyd med alle kortene. Av fem vidt forskjellige ASUS-hovedkort har 3 stk tatt kveld ved normal bruk. Håper teknologien deres går til affilater som ikke har noe forhold til ASUS.

 

Takker for minnene, Abit

Lenke til kommentar

Ikke lenge siden Abit hadde et meget godt hovedkort, nemlig Abit IP35 Pro. Jeg tør si det beste P35 hovedkortet. Så der er jeg ikke enig i skribenten.

 

Edit: Iceythe, jeg har et Biostar I45 TPower som minner meg mye om Abit. Det gikk også rykter om at en del ingeniører fra Abit hadde hoppet over til Biostar. Så ja, håper de holder seg unna Asus.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Huff da. Hadde jeg visst det her så hadde jeg ikke kjøpt noe hovedkort fra dem i fjor sommer.

Nå håper jeg bare at de etterlater seg noen OK drivere når windows 7 kommer ut, ellers må jeg vel kjøpe enda et nytt hovedkort i år. Noe som egentlig passer meg litt dårlig pga innkjøp av ny leilighet og møbler sammen med kvinnfolket.

Lenke til kommentar
Ikke lenge siden Abit hadde et meget godt hovedkort, nemlig Abit IP35 Pro. Jeg tør si det beste P35 hovedkortet. Så der er jeg ikke enig i skribenten.
IP35Pro er finfint kort. Før det hadde jeg IB9. Beste kort jeg har hatt.

Jeg har også hatt to NF7(NF7-S 2.0 og NF7 1.2). Hengt opp på veggen som "pynt".

Nå håper jeg bare at de etterlater seg noen OK drivere når windows 7 kommer ut, ellers må jeg vel kjøpe enda et nytt hovedkort i år.
Drivere tar produsentene av Chipset, nettverks-brikkesett osv. seg av. Abit bruker store kjente produsenter, så det er ikke noe grunnlag for bekymring ang. drivere. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Huff da. Hadde jeg visst det her så hadde jeg ikke kjøpt noe hovedkort fra dem i fjor sommer.

Nå håper jeg bare at de etterlater seg noen OK drivere når windows 7 kommer ut, ellers må jeg vel kjøpe enda et nytt hovedkort i år. Noe som egentlig passer meg litt dårlig pga innkjøp av ny leilighet og møbler sammen med kvinnfolket.

Dersom du ikke kjøpte et veldig sært hovedkort, er det ikke verre enn å hente drivere fra de originale hardware-leverandørene. Da snakker vi chipset, nettverksdrivere og lyd. Vidt meg bekjent, produserte Abit aldri hardware som krevde deres egne driverløsninger, foruten Abits eget klokkeprogram uguru.

Lenke til kommentar

Abit KN8 SLI ftw! :woot:

 

Har et slikt hovedkort fortsatt i bruk. Noe tull har det vært, men snart kan jeg de fleste beepcodes uten å slå opp. Kortet har vært fryktelig kresent på spenning fra PSU. Måtte bytte fra en NorthQ til Corsair når NorthQ ble litt ustabil for HK. Samme PSU står i dag og driver en PC med Abit IP35-E.

 

Ellers har jeg i det siste uansett valgt Asus framfor Abit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Trist.

Og kanskje ufortjent?

Heller DFI enn Abit, men det går kanskje den veien med DFI også.

Ender vel opp med to hk-produsenter, Asus og MSI, om ett par år.

Lenke til kommentar
Trist.

Og kanskje ufortjent?

Heller DFI enn Abit, men det går kanskje den veien med DFI også.

Ender vel opp med to hk-produsenter, Asus og MSI, om ett par år.

 

Hva med Gigabyte og ECS?

Eneste grunn jeg ser MSI og Asus står igjen, er at de to satser mest på egne bærbare og desctop PC'er som gir penger i kassa. Vet MSI og ECS omsetter for mer en Gigabyte, og Asus mest.

Lenke til kommentar
Hadde et par Abit-kort basert på 440BX-chipsettet til intel. BH6 og BE6-II tror jeg det var. Begge var utrolig gode hovedkort. De satte virkelig standarden for "entusiasthovedkort" på den tiden.

 

Har også et Abit VP-6 liggende, med 2x 1GHz P3-prosessorer i. Morsom sak. :)

 

 

Øyh - Arngren Electornics solgte jo masse Abit i sin tid... Den logoen er det vel opprinnelig jeg som har scannet og digitalisert også :)

Lenke til kommentar

Husker min første pc som jeg koste meg med i slutten av 90 tallet, med 2 stk Intel Celeron 433Mhz på et Abit BP6 eller noe slikt :)

Etter det så hadde jeg et Annet kort fra Abit, på socet A :)

De var begge topp kort, menerjeg, utrolige klokke egenskaper o.l ;)

 

Ja, synd de legger helt ned nå, men, thanks for everything :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...