Gå til innhold

Windows 7 RC klar 10. april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
heihei, god morgen;)

 

Hva mener de med: utviklingsnummeret skal være build 7046. ?

 

For å være helt erlig vet jeg ikke helt hva build 7046 skal bety, men så vidt jeg vet får hver alfa/beta/RC et egent build-nummer.

Hvorfor det skulle være interessant for oss å vite, går meg hus forbi :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg fikk et dårlig inntrykk av Windows 7 beta. Den hadde usedvanlig mange feil, selv for en beta, så det endte med at jeg formaterte maskinen og installerte Vista igjen etter bare to dager. Det virket for meg som om Windows 7 hadde lite nytt, bortsett fra Action Center, smart filsystem og bedre ytelse (som jeg ikke merket noe til).

 

Den nye startmenylinja virket lite gjennomtenkt. Det kreves flere klikk enn tidligere for å bytte mellom vinduer, og du kan ikke uten videre se hva som skjuler seg bak hvert vindu ved å se på den. Den er også større og mindre estetisk, etter min smak, enn Vistas.

 

Jeg vet jeg banner i kirka nå, men jeg synes Vista er alle tiders. Vista fikk mange innovasjoner som sparte meg for kjedelige oppgaver i XP. Om jeg ikke husker feil, var noen av dem fjernet i Windows 7, uten at jeg kan peke på noe konkret. Ikke opplever jeg at Vista er tregere enn XP på den stasjonære datamaskinen min heller.

Lenke til kommentar
Jeg fikk et dårlig inntrykk av Windows 7 beta. Den hadde usedvanlig mange feil, selv for en beta, så det endte med at jeg formaterte maskinen og installerte Vista igjen etter bare to dager. Det virket for meg som om Windows 7 hadde lite nytt, bortsett fra Action Center, smart filsystem og bedre ytelse (som jeg ikke merket noe til).

 

Smart filsystem? Hva er det? FIlsystemet er vel det samme som i Vista?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg fikk et dårlig inntrykk av Windows 7 beta. Den hadde usedvanlig mange feil, selv for en beta, så det endte med at jeg formaterte maskinen og installerte Vista igjen etter bare to dager.

Stikk motsatt erfaring her, jeg kjører faktisk betaen som hoved OS istedet for Vista på min maskin da jeg synes det fungerer bedre.

 

Den nye startmenylinja virket lite gjennomtenkt. Det kreves flere klikk enn tidligere for å bytte mellom vinduer, og du kan ikke uten videre se hva som skjuler seg bak hvert vindu ved å se på den. Den er også større og mindre estetisk, etter min smak, enn Vistas.

Men den er veldig kjekk hvis man har mange vinduer oppe. Krever også litt tilvenning selvsagt. Men du har jo uansett full mulighet til å velge og ikke sammenslå vinduene på denne måten, slik at du får samme type oppsett som i vista. Det er bare endre i innstillingene det.

Lenke til kommentar

Hvordan får man oppdatert fra 7000 til 7022? Må man være MSDN abonnent og få tilsendt 1200 søplecd'er hvert år, som er årsaken til at vi sluttet å være MSDN abbonent og gikk over til ActionPack. Dog er ActionPack tregere på slike viktige oppdateringer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

hei

 

har WIN7 på en relativt ny bærbar som hadde vista. Jeg er meget fornøyd med denne betaen. Har ingen problem med å bruke denne.

 

For meg er win7 mye bedre enn trege VISTA selv med 2gb ram på maskina.

Har brukt WIN7-beta`n siden den kom ut og er meget fornøyd.

Kommer til å innstalere dette på hovedmaskina mi når den kommer ut.

Lenke til kommentar

Hvorfor "oppdatere"? Det skaper som oftest bare en hel haug av trøbbel, mange applikasjoner som begynner å oppføre seg rart, flere vil fort begynne å mase om en re-installasjon og mye tull..

 

Husker de gangene jeg la inn WinXP SP3 istedenfor å slipstreame inn på en ny installasjons disk og ta den anbefalte veien, da fungerte plutselig ikke Windows Live Messenger (fungerte, men maste om re-installasjon hele tiden), samtidig som det dukket opp en hel del finurlige problemer jeg aldri hadde opplevd tidligere osv.. Tilslutt mekket jeg en egen ny WinXP disk hvor SP3 var integrert og gjorde en fullstendig re-installasjon, og vips var alle problemene borte.

 

Mye av de samme fenomene oppsto også når jeg forsøkte å installere Vista SP1 og så sent som noen måneder siden da jeg forsøke meg med Vista SP2.. En installasjon / oppdatering over det du alt har på maskinen fungerer sjeldent bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...