Gå til innhold

Betal bussen med mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og når en uheldig person om noen år mister mobilen sin, som inneholder kredittkort, bil-/hus- og andre nøkler, buss- og trikkekort og all annen info, da sitter man fint i det...

tja, er vel derfor en kommer til å ha den lenka til håndleddet (se lg sin klokke-mobil)? ;)

 

jeg tviler nå uansett på at kontant betaling vil fullstendig forsvinne. EFN kommer til å sette seg skikkelig på bakbeina før det skjer...

Lenke til kommentar

tror nok vi snakker om ett eller annet småsum-system, hvor summer under en viss grense ikke krever kode.

 

muligens ett som også stenger for bruk om en ender opp med flere betalinger rett under grensen til samme konto, sånn for å unngå tapping/misbruk.

 

eller muligens at en kan via en sms sette penger inn på ett "pengekort" som en så bruker av. en overføring som enten blir trukket rett av konto eller ført opp på neste mobilregning...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Allerede et til to år? Dette har vi hatt i göteborg leeenge...

Ikke at det er spesiellt bra å bruke.. Mobilregningene har en tendens til å bli ganske høye.. :ermm:

 

Fungerer godt i Trondheim. Med konto betaler du 21 kr billetten. Fullpris er 30,-. I en periode i fjor hadde vi også sponsede billetter. Mot at du tar i mot en liten reklametekst sammen med bilettmeldingen fikk du 5,- avslag. Altså 16,- biletten.

Lenke til kommentar
Tilbakemeldingene var svært gode.

Det er jo ikke rart når man ser på alternativet: Dagens RFID-kortsystem har hatt hauger med innkjøringsproblemer og tåpelige begrensninger. Til og med det gamle systemet med magnetstripekort som har vært i Tromsø i snart 20 år har fungert langt bedre.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva som gjør mobil så mye bedre enn kort jeg da. Det tar jo like lang tid å ta fram kortet å svippe det, noen sekunder ekstra for å taste koden. Bakdelen er at de under 13 ikke kan betale, men de er en veldig liten del av befolkningen som attpåtil ikke kjører buss så mye.

Lenke til kommentar
I Sintef/NTNU-byen Trondheim har vi hatt SMS-biletter på trikken i bortimot to år. Riktignok bare en trikkelinje men vi er veldig glad i den. Systemet fungerer flott.

Venter bare på at vi også kan bruke telefonen i stedet for kredittkort....

Årsaken til at man har hatt dette i to år Sintef/NTNU-byen og at det kun gjelder for trikk, er at fylkeskommunene for 6-7 år siden gikk for en lokal og uprøvd løsning på tross av at det fantes fullgode og ferdige løsninger på markedet.

 

Viktig å støtte det lokale næringsliv. Og noe sier meg at det hele ble uendelig mye dyrere enn alternativene...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...