Gå til innhold

Feature: Ti kandidater for filmatisering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Half-Life var det snakk om helt til produsenten sa "Then Gordon fall in love", vistnok bare et rykte selvfølgelig men mulig å fundere over.

 

Om man skal filmatisere spill må det i alle fall være litt bedre enn resultater som Hitman og Doom. Hitman var grei hjernedød action, men Olyphant i hovedrollen ble alt for "ung" og lys i stemmen til Agent 47.

 

Kunne godt tenkt meg GTA som film, en satire på "ganskter" filmer og spill som har kommet.

Lenke til kommentar

Hvis man skal presse 20-timers spill inn i filmmediet, hvor tre timer regnes for å være drøyt, må man nødvendigvis kutte ned på elementer i historien, eller detaljer i framstillingen. Det tror jeg ikke de er tjent med - derfor ville jeg nok langt ha foretrukket enn HBO-serie basert på f.eks. Half-Life-universet framfor en film. Den behøver jo ikke nødvendigvis å spinne rundt Gordon Freeman, heller; De første kaotiske døgnene under Combine-invasjonen kunne vært utmerket seriemateriale.

 

Samme gjelder for StarCraft, Deus Ex, Mass Effect, også videre.

Lenke til kommentar

Om man luker bort spillelementene slik at man sitter med rene spillhistorien tror jeg ikke det skulle bli noe problem, det er historien som er viktig. At man i f.eks Half-life 2 brukter ca3 timer på å komme oss i bil fra en base til et fengsel vil ikke med andre ord si at historien er på 3 timer, er ufattelig mye dødtid i et spill som er historieløs helt til man kommer til neste oppdrag.

Lenke til kommentar

Bare jeg som fikk følelsen av at Max Payne egentlig hører til i denne lista, om de bare ikke da nettopp hadde laget en søppelfilm basert på spillene allerede?

 

 

HAlf Life-universet er alt for komplisert til en film, så eneste mulighet etter min mening må være en god tv-serie. (Der Gordon Freeman nesten ikke er med.)

Kunne tenkt meg noe rundt når Combine tar over jorden, og i siste episode ser vi Freeman gå av toget eller noe slikt.

 

Alt for komplisert? Ikke prøv å si at du mener HL-universet er mer komplisert enn Star Wars universet... og Star Wars står fortsatt frem som en av de største filmene som noen sinne har blitt laget. Klarte Lucas det med SW, så tror jeg en hvilken som helst dyktig regissør kan klare det med Half-Life. HL's univers er slettes ikke komplisert. Det er veldig simpelt, egentlig. Valve har latt være å forklare majge av spørsmålene, ja - men det gjør ikke universet komplisert.

Lenke til kommentar

Kan nevne at Grand Theft Auto (filmen) ikke har noe i likhet med spillet. Er en komedie om ei jente som flykter i pappas Rolls Royce pga. at han ikke liker datterens kjæreste som også er med i flykten. Veldig bra og morsom film. Har den selv og kan anbefale den til alle.

 

Ang. spill så tror jeg Broken Sword 1-3 og en mengde rollespill ville fungert veldig bra til film. Dette er spill som oftest har en veldig god bakgrunnshistorie!

 

Secondarykid

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...