Gå til innhold

Alt om Nokia N97


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir garantert min neste telefon! Husker endelig hvorfor jeg var så glad i Nokia før.. :love:

 

 

Ser bra ut den, men ikke sjans at jeg vil gi 3000 kroner mer for denne enn for Tube'en. Det er den ikke verd. Tube'n holder lenge og er like bra til halv pris.

Den er nok ikke like bra. N97 har større skjerm, bedre prosessor, mer minne, mer RAM, bedre kamera, fullt QWERTY tastatur og har ellers mye bedre teknologi ;) .

Lenke til kommentar
Det blir garantert min neste telefon! Husker endelig hvorfor jeg var så glad i Nokia før.. :love:

 

 

Ser bra ut den, men ikke sjans at jeg vil gi 3000 kroner mer for denne enn for Tube'en. Det er den ikke verd. Tube'n holder lenge og er like bra til halv pris.

Den er nok ikke like bra. N97 har større skjerm, bedre prosessor, mer minne, mer RAM, bedre kamera, fullt QWERTY tastatur og har ellers mye bedre teknologi ;) .

 

Hmm, så vidt jeg vet så har de samme prosessor og samme mengde ram.. ARM 11 369mhz og 128mb RAM..

 

Men det tasteraturet trekker sinnsykt opp, kamera er ett godt pluss, og helt vilt med minne er bare digg..

Lenke til kommentar

Ja, kameraet trekker opp, og er en av tingene som gjør at telefonen er bedre enn Xperia, som er den nærmeste konkurrenten etter min mening. Er mange fordeler:

 

* Tynnere

* Større skjerm

* 16,7 mill farger fremfor 65k

* TV-utgang

* 32 GB integrert minne (vs 400 MB)

* Mye bedre kamera

* Et mer lettdrevet OS

* Akselerometer

 

Får se hvordan oppløsningen blir i praksis.

 

Xperia vinner på batteritid (noe overraskende, synes jeg), men N97 kommer totalt sett ut klart best.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Så videoen... Og om bare grfikken hadde vært LITT raskere...

 

Egentlig ikke noe som ville plaget meg akkurat, men kontra Iphone, f.eks. De (Apple) har tydeligvis gjort det de kan for at ingenting skal se tregt ut.

 

Hvis flere mobilprodusenter skjønte at kvalitetsintrykket detter i dass (for mange) uten "smooth" grafikk, kunne f.eks. elefoner som Tube hatt en reell skjanse mot Iphone.

Lenke til kommentar

iPhone er ikke så altfor rask, selv om den ser sånn ut. Trykker man på et ikon kommer den en animasjon som tyder på at nå skjer det noe, men det kan ta flere sekunder før noe skjer. (det gjelder alt fra SMS til MonkeyBall)

Men, pen grafikk og lite visuel lasting er vel viktig for Herr og Fru Nordmann. ;)

Lenke til kommentar

Ser ut som denne telefonen kan være aktuell istedetfor X1. Må vente og se hvor mye plast det blir på N97. Der var X1 helt ypperlig, som var laget i metall. Men ikke helt fornøyd med WM på X1, og at man er tvunget til å bruke stylus på skjermen, for ikonene er for små. Ser ut som man slipper det på N97.

Lenke til kommentar
Ser ut som denne telefonen kan være aktuell istedetfor X1. Må vente og se hvor mye plast det blir på N97. Der var X1 helt ypperlig, som var laget i metall. Men ikke helt fornøyd med WM på X1, og at man er tvunget til å bruke stylus på skjermen, for ikonene er for små. Ser ut som man slipper det på N97.

Snart kan du installere Android på X1 http://www.engadgetmobile.com/2008/12/09/o...vers-including/ kanskje - muligens, hvis SE skjønner bittelitt hva folk vil ha. Ikke det at Android nødvendigvis er superbra, men det trenger det heller ikke å være for å danke ut WM.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ser bra ut den, men ikke sjans at jeg vil gi 3000 kroner mer for denne enn for Tube'en. Det er den ikke verd. Tube'n holder lenge og er like bra til halv pris.
N97 har større skjerm, bedre prosessor, mer minne, mer RAM, bedre kamera, fullt QWERTY tastatur og har ellers mye bedre teknologi ;) .
Hmm, så vidt jeg vet så har de samme prosessor og samme mengde ram.. ARM 11 369mhz og 128mb RAM..

 

Stemmer det, begge har samme prosessor, 32 bit Freescale MXC300-30, samme prosessoren som man f.eks. finner i Nokia N76 fra mai 2007. Begge har også samme versjon av operativsystemet, Symbian OS 9.4 Series 60 5th Edition. De har samme skjermoppløsning noe som tilsier at N97 har større pixler. Begge har radio, samme GPS, samme minnekortstøtte, begge har bluetooth, 3G, trådløst nett, touchscreen... N97 er betydelig tyngre.

 

Kan ikke noe for det, jeg synes N97'en virker veldig, veldig dyr i forhold til hva man får ekstra. Har en N810 Internet Tablet som er verd å sammenligne med N97'en siden den har tilsvarende QWERTY og 800x480 pixler - den får du kjøpt for 2500 nå, så det er ikke på grunn av all den fantastiske teknologien at N97 er så mye dyrere enn Tuben. Det er fordi dere/vi er forventet til å betale mer per feature enn vanlige folk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...