Gå til innhold

Nvidia med ny varmeovn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som det er veldig viktig for Nvidia å holde ytelsetronen, det jeg forventer av dette produktet :

 

*Høy pris.

*Lav fps pr kr ratio.

*Et par % bedre ytelse enn tilsvarende kort fra konkurrenten Amd.

*Masse drivertrøbbel (nå har da både sli og crossfire gitt mye hodebry til driverskrivere).

*Muligheten til å koble til ekstrautstyr som stekepanne , mini pizzaovn så vi kan bruke kortet til andre ting enn grafikk, Nvidia har absolutt gode muligheter til å fungere som alternativ varmeovn eller mini-kokeplate.

Lenke til kommentar
alle her klager på varme. ingen som har hørt om kabinett vifter ? av alle kort jeg har hatt så har jeg aldri hatt noen problemer med varme. de fleste kort nå tåler jo 100 grader, så hva er problemet.

 

Ser ut som du ikke har hørt om støy før. Jo flere kabinettvifter jo mer støy.

Mer varme i en pc = mindre levetid på alle komponenter inkludert "Gpu'er designet for 100+c". Det høres nesten ut som en markedsføringsgimmick når Nvidia / Ati sier at det er ingen fare for produktet å kjøre på 80C , selvsagt disse tenker på garanti tiden og den levetiden DE ønsker at produktet skal ha.

 

Kort sett så er ikke dette produktet myntet på mainstream og jeg tipper vi kommer til å se svært få ute i butikkene, spesielt siden det nå er dyrt for nvidia å konkurrere mot Amd sin billigere brikke, men selvsat når man går ned til 55nm prosses så blir ting bedre men Die Size er jo langt større en hva Amd kommer til å ha.

Lenke til kommentar
alle her klager på varme. ingen som har hørt om kabinett vifter ? av alle kort jeg har hatt så har jeg aldri hatt noen problemer med varme. de fleste kort nå tåler jo 100 grader, så hva er problemet.

Har 5 eller 6 kabinettvifter inni pcen min nå, er ikke helt sikker. PCen produserer veldig mye varme! Kjekt å ikke trenge og bruke varmeovn, men skal det være nødvendig?

Lenke til kommentar

Jaha, GTX 295 sier de?

Da blir det enda mer rot i produktnavn ettersom jeg (håper flere også) syntes at GX2 / X2 er et mer passende ending i navnet for et skjermkort med 2 GPU-er.

 

Om de holder på med samme minnemengde som på GTX 260 så blir kanskje navnet hos noen av produsentene slik: "XFX GTX 295 1792MB 650M PhysX CUDA XXX Ultra Limited Edition" :p

Lenke til kommentar

Ikke noe X2 slutt i navnet?

Produktnavnene tar kaka denne gangen.

 

Hvorfor mekker dem alltid (X2) kort av 2 kjerner som ikke er de beste?

Hva med 2x 280 kjerner?

Kan neppe si temp, det er jo egentlig en 280 i sli bare under ett kort.

 

Gpu'er designet for 100+c

125C skal de være testet for, 280x3 24t stresstest sendte ett kort til 112C og rødt lys dødt kort.

 

Hvor mange ram har hver kjerne å jobbe med? under 1 gig så sliter kortene i AA i directX10

som 512 på 9800GX2

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...