Gå til innhold

Ice mot konkurs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Både hastigheten og prisen er for dårlig til at folk (private) vil ha det.

Jeg er helt uenig. Som flere nevner her så er 56 kbit/s ned og 36 kbit/s opp alternativet for mange. Da betaler man også tellerskritt. Vel, man har jo strengt tatt ennå et alternativ: grave ned ny kabel fra nærmeste sentral helt til huset for kanskje 0,1 -1 million kroner.

 

Det geniale med ICE er tilgjengeligheten og at man ikke trenger noe fast vegguttak. F.eks kan man surfe fra campingvogna, teltet, båten, bilen, hytta osv.

 

Håper inderlig de overlever.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

De har vel muligens fått en del økt konkurranse med mobilt bredbånd fra både netcom og telenor ?

 

Og til dere som ikke sjønner den lave hastigheten, så er jo ice sine tjenester ment på de som ellers ikke kan få adsl el.l via vanlig telenett, eller de som vil ha mobilt bredbånd..

Lenke til kommentar
Både hastigheten og prisen er for dårlig til at folk (private) vil ha det. Jeg tror begge disse må fikses før slikt blir noen stor suksess. 1mbit/500kbit til 200 kr/mnd ville vært flott, men såpass bør det nesten være før jeg er nevneverdig interessert. Kom tilbake om 5-10 år :p

 

Tydelig at du sitter med flere alternativer. Mitt alternativ er 56k (5,6kb sec) eller edge (ca 10-15kb sec) Med ice ligger jeg rundt 130kb sec i snitt kanskje.

 

Håper de holder skuta flytende.

Lenke til kommentar

Jeg har ICE. Har vært plagsomt. Byttet router to ganger. Andre gangen virka den i 4 timer.. Treg kundeservice med en melding i døgnet. Men de spanderte ekstern (utendørs) retningsbestemt antenne på meg så jeg skulle slippe å plages sånn. Så sånn sett er de OK.

 

Men det virker bare i perioder. Lengre eller kortere.. så detter nettet ut. MEN jeg gikk lei og har nå både ICE og Telenor. Og venter bare på den dagen bindingstiden går ut på ICE'en.. så for min del kan de bare gå konkurs.

---

edit: jeg har også fått tilsammen 2,5 mnd gratis "nett" av dem. Det er vel også et pluss for selskapet jeg syns jeg også bør nevne siden jeg tok alt det negative.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Både hastigheten og prisen er for dårlig til at folk (private) vil ha det. Jeg tror begge disse må fikses før slikt blir noen stor suksess. 1mbit/500kbit til 200 kr/mnd ville vært flott, men såpass bør det nesten være før jeg er nevneverdig interessert. Kom tilbake om 5-10 år :p

 

Vel med de enormt "gode" tilbudene man har i utkants Norge så er det klart at man velger andre løsninger.

 

Ice er for mange det eneste tilbudet de har. Selv på min hjemplass er Ice eneste tilbyder av internett til kommunen får opp Wimax, noe de har fått tilskud til men mangler folk til å sette dette opp.

 

Jeg er ikke fornøyd med Ice, de har veldig dårlig nedlasting tidvis med tider hvor de plutselig bare ramler ut, men det er det eneste alternativet akkurat der jeg bor.

 

Samt at Ice har faktisk klart på kort tid det Telenor ikke har klart på flere år, tilby internett til folk som bor utenfor storbyene.

 

Håper de ikke går konkurs, i alle fall ikke til Wimax kommer opp. Når Wimax kommer opp har vi klar sikt til sender så da blir det rett over på den løsningen istede.

 

Edit: Har forøvrig byttet router 4 ganger samt vært i kontakt med kundeservice 43 ganger som jeg har talt men begynte ikke å telle før etter noen kontakter så det reelle tallet er vel nærmere 50 ganger. Bare Tele 2 har værre kundeservice enn Ice men Ice er veldig nære med å overta ledelsen.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Kanskje like greitt sidan ICE kom verst ut i testen på TV2 hjelper deg i går. Så viss ikkje ICE greier å få inn nok pengar til å byggje ut nettet sitt, så vil det bli stor kunde flykt frå ICE til Netcom og Telenor framover.

Testen på TV2 Hjelper deg sier egentlig ingenting. Telenor og NetCom er klart best i byer og tettsteder, mens ICE er klart best på landsbygda, hytta, eller andre avsidesliggende plasser. Så kommer det da an på hvor man skal bruke det. Det er fortsatt mange som ikke får ADSL pga fulle sentraler eller fordi de bor for langt unna nærmeste sentral. På slike plasser har Telenor og NetCom stort sett bare EDGE dekning, og det betyr veldig tregt bredbånd. Men ICE kan tilby rask bredbånd på slike steder, og vil være en testvinner de fleste tilsvarende plasser som dette.

 

Skal man bruke det i byen derimot, vil Telenor og NetCom være klart best - i alle fall hvis man kun baserer på hastighet. Tar man også hensyn til prisen, knuser NetCom konkurrentene.

Lenke til kommentar

Sånn er det, noen selskaper har ikke livets rett. Jeg for min del synes hele opplegget med mobilt bredbånd for PC er helt dødfødt. Greit nok for folk som bor på den ytterste nøgne ø, men da må de også være villig til å betale den prisen det koster. Som et generelt tilbud i tettbygd strøk er det helt høl i hodet. Telenor og Netcom burde heller satse på bredbånd på mobiltelefoner, musikknedlastning osv til en pris det går an å leve med, og bruke kabel/wifi/wimax på pc. Kvaliteten på kabel er jo et hav bedre enn dagens mobile bredbånd.

 

Men, hvem vet. Kanskje de har noe 4-5g på luringa som bruker eksisterende infrastruktur, og som vil forandre bildet totalt.

Endret av sgiga
Lenke til kommentar
Så lite :O Jeg betaler akkurat det samm for 150 ned og 35 opp Har dog retningsantenne...

Det er variabelt her, men ligger på ca. 1mb ned og 150Kb/s opp. Akkurat nå har jeg drøyt 2mb ned og 155Kb/s opp (med retningsantenne).

 

Håper det går bra med Ice.no, fordi alternativet betyr tilbake til steinalder og tellerskritt.

Lenke til kommentar

Veldig synd. Har hatt ICE i 1,5 år, før jeg nylig endelig fikk internett over kabel, og var veldig fornøyd. Fikk omtrent 1500/1000 kbit med ekstern antenne (pisk). Nå bruker jeg det kun på hytta, men det hadde vært veldig kjedelig og mistet det. Hverken Telenor eller Netcom har god dekning der.

Lenke til kommentar
Både hastigheten og prisen er for dårlig til at folk (private) vil ha det. Jeg tror begge disse må fikses før slikt blir noen stor suksess. 1mbit/500kbit til 200 kr/mnd ville vært flott, men såpass bør det nesten være før jeg er nevneverdig interessert. Kom tilbake om 5-10 år :p

 

Vel med de enormt "gode" tilbudene man har i utkants Norge så er det klart at man velger andre løsninger.

 

Ice er for mange det eneste tilbudet de har. Selv på min hjemplass er Ice eneste tilbyder av internett til kommunen får opp Wimax, noe de har fått tilskud til men mangler folk til å sette dette opp.

 

Jeg er ikke fornøyd med Ice, de har veldig dårlig nedlasting tidvis med tider hvor de plutselig bare ramler ut, men det er det eneste alternativet akkurat der jeg bor.

 

Samt at Ice har faktisk klart på kort tid det Telenor ikke har klart på flere år, tilby internett til folk som bor utenfor storbyene.

 

Håper de ikke går konkurs, i alle fall ikke til Wimax kommer opp. Når Wimax kommer opp har vi klar sikt til sender så da blir det rett over på den løsningen istede.

 

Edit: Har forøvrig byttet router 4 ganger samt vært i kontakt med kundeservice 43 ganger som jeg har talt men begynte ikke å telle før etter noen kontakter så det reelle tallet er vel nærmere 50 ganger. Bare Tele 2 har værre kundeservice enn Ice men Ice er veldig nære med å overta ledelsen.

 

 

Er det virkelig steder i norge der man enda ikkje har ADSL eller fibernett? Bor selv på eit lite sted med kun 11000 inbyggere og har hatt både ADSL og fiber i 5-6 år....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...