Gå til innhold

Ice mot konkurs?


Anbefalte innlegg

Svolvær, nærmeste "by" her hos meg, har rundt 5000 innbyggere. Har forøvrig kun fiber enkelte steder.

 

Der jeg er fra har vi rundt 20 innbyggere.

 

Tro det eller ei, Norge består av mer enn plasser med over 10k innbyggere. Og for slike plasser er Ice eneste tilbyder. Og selv om jeg hater Ice grunnet deres elendige levering og kundeservice så håper jeg at de ikke går konkurs for vi trenger andre operatører enn netcom, med dårlig dekning, og Telenor, med brukbar dekning men elendige priser samt kun enkelte gode tilbud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ice ja, det var de som brukte omtrent ett år på å levere sakene til oss. Attpåtil krevde de betaling for ikke ett, men to, abonnement på noe vi aldri fikk sjansen til å bruke engang. Før det etterlengtede utstyret endelig dumpa ned i 'postkassa', hadde Telenor for lengst bygget ut bredbånd også her.

 

Når de behandler kundene sine slik, er det ikke det minste rart at de går dukken. Jeg skal i hvert fall aldri ha noe mer med dem å gjøre.

Lenke til kommentar
Er det virkelig steder i norge der man enda ikkje har ADSL eller fibernett? Bor selv på eit lite sted med kun 11000 inbyggere og har hatt både ADSL og fiber i 5-6 år....

...hrm, bare 11000?

- Husk at bosetningen er spredt her i landet. Når vi snakker om "steder" dvs. kystkommuner og landsbygda, store fjellbygder og befolka skogområder osv.

 

Det bor folk som trengs der også, og de har lyst til å henge med i utviklinga på linje med landet forøvrig. Men det er dyrere å bygge ut der, for dyrt for private, og politikerne har ikke sett det som noen prioritert oppgave å sponse.

 

Bare til fest og valg er det snakk om bredbånd til alle, og vi vet jo hva det betyr: Det bygges ut i byer, kommunesentra og tettsteder, pronto. Lurer på hva ministeren har sponsa av midler til mobilt bredbånd e.l. siden siste valg - det tror jeg er fint lite, og slett ikke herover. Det er utrolig hvor lenge disse forskjellene får eksistere!

Lenke til kommentar

Uff da... dette høres jo ikke bra ut. Spesielt ikke når jeg akkurat har kjøpt meg ICE for 2 uker siden. Er forøvrig ganske fornøyd. Bredbåndfart er det jo ikke akkurat, men jeg klarer meg helt fint med 100kbps ned og 40 kbps opp. Frihetsfølesen av å ha nett alle steder er suveren! :)

 

(tunge ting laster jeg ned på bredbåndet hos foreldrene mine i stedet)

Lenke til kommentar

Hello..

Dumt at ice har pengeproblemer, Før hadde jeg 1500kbps/300kbps fra telenor og ip-telefon fra telio som hakket i et kjør pga telenor som ikke klarer og levere(bygd med 40boliger). Kan ikke få høyere hastighet over adsl pga linjelengden.

Ice har hvert helt konge for meg med mellom 2mbit og 2,7mbit ned og 450kbps opp og da ligger vi 2mil fra senderen med nesten fri sikt,Har ikke problemer med telio heller.

Har retnings antenne utenfor og internet når andre i bygda ikke har.. T.o.m batteri på routeren hvis strømen går og mulighet for og koble den til i bilen,veldig greit og komme på nettbank og slikt med bærbar pc skulle det skje, og en ip telefon som fungerer ved strømbrudd(hjemmesnekkret nødløsning). Nei, jeg har det bare så strålende bra med ice at det kan ikke beskrives,

Sitter og håper på at dem kommer over de økonomiske problemene og setter igang med Revisjon B som dem skriver om på ice.no. Tenk deg hastigheter i 14mbit ned og 5mbit opp på et mobilt bredbånd!!?? .. Kontakter skjeldent kundeservice men har bare hatt positive opplevelser med dem!....Skal også sies at selskaper som tar opp konkuransen med Telenor og netcom helt uten stats støtte fortjener virkelig ros, og da er det veldig sørglig når det er snakk om konkurs. :-(

 

Konklusjon: fornøyd ice bruker.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...