Gå til innhold

Surface får en ekstra dimensjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes sikkert mange kloke hoder der ute som kan komme opp med opptil flere bruksområder.

 

Én ting som umiddelbart melder seg er en idé en på IT-avisen hadde: I et museum eller lignende viser skjermer med denne teknologien kunst på veggen. Gjestene kan leie/få briller eller lignende som de tar med seg. Ved å ta dem på, får de se ekstra informasjon om bildet. Ta dem av, og du ser bare kunsten.

 

Finnes sikkert flere andre bruksområder. Det at vi ikke nødvendigvis kommer på dem her og nå, betyr ikke nødvendigvis at de ikke finnes. Og det er mange ting som vi ser på som en selvfølge i dag som fikk samme mottakelse: - "hva er vitsen?"

En annen ting er at dette plutselig kan bli et springbrett eller gjennombrudd for en annen teknologi som baseres på denne eller lignende teknikk, og som har iøynefallende bruksområder.

Lenke til kommentar

Jeg ser fremdeles ikke helt poenget med disse brillene, når den ekstra informasjonen bare kan vises på normal måte. Man kan gjøre ting mer komplisert og kanskje mer fancy, men det i seg selv er ikke noe poeng i mine øyne. Finnes sikkert noen glupe bruksområder til dette men jeg har ikke sett dem enda :)

Lenke til kommentar

Mange ting jeg tidligere "ikke så vitsen" med, men som nå er helt utenkelig å klare meg uten:

 

1. Mus - man har da tastatur!

2. Mobil - jeg kan da ringe kompisen min når jeg kommer hjem.

3. MP3-spiller - jeg hører da på musikk på gutterommet.

4. Kalkulator - man klarer da å bruke hodet!

5. Elektronisk pepperkvern - daah!

 

For 20 år siden klarte man seg veldig fint uten noe av dette...

 

Kan sikkert ramse opp mye mer, men nå er det helg!!!

Lenke til kommentar
Mange ting jeg tidligere "ikke så vitsen" med, men som nå er helt utenkelig å klare meg uten:

 

1. Mus - man har da tastatur!

2. Mobil - jeg kan da ringe kompisen min når jeg kommer hjem.

3. MP3-spiller - jeg hører da på musikk på gutterommet.

4. Kalkulator - man klarer da å bruke hodet!

5. Elektronisk pepperkvern - daah!

 

For 20 år siden klarte man seg veldig fint uten noe av dette...

 

Kan sikkert ramse opp mye mer, men nå er det helg!!!

 

Så er det også endel ting man ikke ser særlig vits med, og som aldri slår særlig ann... Misforstå meg rett, selve bordet er jo jævlig kult, men denne papirgreia ser jeg ikke helt den store nytten med.

 

AtW

Lenke til kommentar

Problemet for MS er vel bare at innen de i det hele tatt er i nærheten av å kunne tilby et markedsaktuelt produkt, har Apple lansert en ti ganger bedre og penere variant.

 

Berøringsskjermene vi kommer til å se de neste par åra vil nok uansett gi oss en ganske heftig opplevelse.

 

Drømmen er en 15,4" tommers trådløs touchscreen som støtter multitouch (typ iPhone, laptop uten tastatur) der alt foregår via fingervennlig GUI basert på et åpent operativsystem. Og den skal være tynn, typ macbook air eller den der HP Envy eller hva den heter. Dersom du trenger det, kan du ved å gjøre en fingerkombinasjon på skjermen få frem et fullverdig qwerty eller dvoraktastatur, eller bare numpaden, som f.eks. er lett gjennomsiktig så du ser hva du skriver uansett..

Lenke til kommentar
Nå prøvde jeg den hos en bedrift (MS), men tenk deg å ha den på en bar, der du trykker ved glasset og får refill. Det er fantastisk tanke på fremtiden.

 

Jeg liker MS, men jeg skjønner at det mange som ikke gjør det.

 

Gleder meg til å se den funksjonen på Dirty Nelly.. 130 drita fulle mennesker som hamrer i vei med glassene på en skjerm.. joa..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...