Gå til innhold

Surface får en ekstra dimensjon


Anbefalte innlegg

Jeg er kanskje tett i nøtta, men jeg skjønner ikke vitsen med dette papiret? Kan man ikke bare vise et annet bilde på endel av skjermen som er like stort som et papir?

 

AtW

 

Svaret på dette er jo rimelig enkelt. Det er lettere å navigere seg rundt. Istedenfor å trykke seg frem til gatenavn for så å trykke seg ut til hele byen, så kan du bare plassere en liten dings over den biten av kartet du ønsker å se nermere på og så flytte den rundt.

 

Om du skal dele opp skjermen slik du foreslår så mister du jo en del av visningsområdet.

 

Ellers så kan jo dette sikkert også videreutvikles og flyttes over til f.eks. kinoer og museer hvor du kan ta på deg ett par briller og få undertekster/info på ditt eget språk.

Endret av teaspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er kanskje tett i nøtta, men jeg skjønner ikke vitsen med dette papiret? Kan man ikke bare vise et annet bilde på endel av skjermen som er like stort som et papir?

 

AtW

 

Svaret på dette er jo rimelig enkelt. Det er lettere å navigere seg rundt. Istedenfor å trykke seg frem til gatenavn for så å trykke seg ut til hele byen, så kan du bare plassere en liten dings over den biten av kartet du ønsker å se nermere på og så flytte den rundt.

 

Om du skal dele opp skjermen slik du foreslår så mister du jo en del av visningsområdet.

 

Det er jo bare å tegne opp en ramme på skjermen (mer eller mindre sm et vindu i dagens OS), og la deg dra rundt nevnte vindu med hendene.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men da kan du ikke se hva som er under det vinduet, og da blir det langt vanskeligere å navigere rundt. Samt at det gir dårligere støtte for flere samtidige brukere.

 

Selvsagt kan man se hva som er under "vinduet"? Og hele navigasjonen surface går jo på touchnivå. La oss ta karteksemplet igjen, man får tegnet opp en tynn svart ramme eller liknende, alt som er innenfor rammen får vist gatenavn, og man kan dra rammen rundt med hendene. Man slipper å være redd for å miste den, og størrelsen er helt fri, kontra et ark. Flere samtdige brukere løses bedre med polarisering i mine øyne, men er uansett et veldig begrenset bruksområde.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei man ser ikke hva som er under "namnevinduet" (la oss kalle din løsning det) om bildet i "namnevinduet" forstørres, noe jeg ser på som naturlig. Da mister du store deler rundt det zoomede området, og det blir vanskelig å navigere.

 

Men om du har arket, så har du begge vinduene tilgjengelig samtidig og du har fullt visningsområde.

Endret av teaspoon
Lenke til kommentar
Nei man ser ikke hva som er under "namnevinduet" (la oss kalle din løsning det) om bildet i "namnevinduet" forstørres, noe jeg ser på som naturlig. Da mister du store deler rundt det zoomede området, og det blir vanskelig å navigere.

 

Men om du har arket, så har du begge vinduene tilgjengelig samtidig og du har fullt visningsområde.

 

Hvorfor skal rammen jeg skisseres forstørres? Kalkpapirmrådet forstørres jo ikke? Bare forestill deg en ramme som er like stor som denne papirbiten som man skal legge over.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor skal rammen jeg skisseres forstørres? Kalkpapirmrådet forstørres jo ikke? Bare forestill deg en ramme som er like stor som denne papirbiten som man skal legge over.

 

AtW

 

Pga at det er en av mulighetene jeg ser i denne teknologien. Og om den muligheten skal eksistere så trenger man en ekstern dings for at man skal kunne navigere kartet skikkelig.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal rammen jeg skisseres forstørres? Kalkpapirmrådet forstørres jo ikke? Bare forestill deg en ramme som er like stor som denne papirbiten som man skal legge over.

 

AtW

 

Pga at det er en av mulighetene jeg ser i denne teknologien. Og om den muligheten skal eksistere så trenger man en ekstern dings for at man skal kunne navigere kartet skikkelig.

 

Greit nok, men har man forstørring får man ikke sett alt, kalakpapir eller ikke. Jeg skjønner heller ikke hvorfor man trenger en ekstren dings, hele poenget med et sånt bord er jo at man skal kunne navigere med å ta på bordet. Om det fungerer dårlig, så er produktet en flopp.

 

AtW

Lenke til kommentar
Greit nok, men har man forstørring får man ikke sett alt, kalakpapir eller ikke. Jeg skjønner heller ikke hvorfor man trenger en ekstren dings, hele poenget med et sånt bord er jo at man skal kunne navigere med å ta på bordet. Om det fungerer dårlig, så er produktet en flopp.

 

AtW

 

Om man har ett eksternt "verktøy" som f.eks. ett papir, så er det fullt mulig å se hva som er på skjermen under papiret samtidig som man ser på papiret. Det er tross alt avstand mellom arket og skjermen.

 

Og produktet er da ikke en flopp selv om det trenger eksterne "verktøy" for å utføre enkelte spesielle oppgaver. For de fleste normale oppgaver så fungerer det utmerket uten eksterne "verktøy", men for noen enkelte ting så fungerer det bedre på denne måten.

Lenke til kommentar
Greit nok, men har man forstørring får man ikke sett alt, kalakpapir eller ikke. Jeg skjønner heller ikke hvorfor man trenger en ekstren dings, hele poenget med et sånt bord er jo at man skal kunne navigere med å ta på bordet. Om det fungerer dårlig, så er produktet en flopp.

 

AtW

 

Om man har ett eksternt "verktøy" som f.eks. ett papir, så er det fullt mulig å se hva som er på skjermen under papiret samtidig som man ser på papiret. Det er tross alt avstand mellom arket og skjermen.

 

Og produktet er da ikke en flopp selv om det trenger eksterne "verktøy" for å utføre enkelte spesielle oppgaver. For de fleste normale oppgaver så fungerer det utmerket uten eksterne "verktøy", men for noen enkelte ting så fungerer det bedre på denne måten.

 

Produktet er en flopp om man ikke kan navigere relativt lett med å ta på selve skjermen, da det er det produktet er lagd for. Eller kan jeg ikek se hvordan det er enklere å holde et ark oppe i lufta, og kikke under arket, en det er å ha en visningsmodus man lett kan slå på og av. Eller tenkte du mer en flerskjermløsning? Der papiret er en egen skjerm? Isåfall mener jeg man like gjerne kunne hatt en ekstra skjerm. Mulig jeg er veldig lite fantasifull eller noe, men jeg kan ikke se at detet er så veldig nyttig untatt i svært spesifike og sære tilfeller, eller pga "dette er kult"-faktoren.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det de mente er nok at papiret kunne liksågodt vært et (virtuelt) papir som du dro rundt på skjermen, og gjerne dro over gatebildet på samme måte som du holder det faktiske papiret over skjermen.

 

men...

 

nå skal dere få høre ka dette e laget for!

 

hold på hatten folkens !!

 

Noen husker gjerne de Rød brillene (så ut som 3d-briller) som kom med Indiana Jones originalspillet til AMIGA 500, der man holdt brillene over (evt tok dem på) siste side

av manualen, hvor koden for å få lov til å spille stod med lilla skrift under rødt rabbel, nesten usynlig for det blotte øyet.. hehe ............. her kommer papirbiten inn istedenfor!! hoho ... da kan dere slutte å lure på ka vitsen e .. hehe

Lenke til kommentar
Det de mente er nok at papiret kunne liksågodt vært et (virtuelt) papir som du dro rundt på skjermen, og gjerne dro over gatebildet på samme måte som du holder det faktiske papiret over skjermen.

 

men...

 

nå skal dere få høre ka dette e laget for!

 

hold på hatten folkens !!

 

Noen husker gjerne de Rød brillene (så ut som 3d-briller) som kom med Indiana Jones originalspillet til AMIGA 500, der man holdt brillene over (evt tok dem på) siste side

av manualen, hvor koden for å få lov til å spille stod med lilla skrift under rødt rabbel, nesten usynlig for det blotte øyet.. hehe ............. her kommer papirbiten inn istedenfor!! hoho ... da kan dere slutte å lure på ka vitsen e .. hehe

 

Mener du papirbiten skal sitte i brillen? Kan man ikke isåfall bare polarisere?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Da mener jeg man i de aller fleste tilfeller gjør det bedre med å faktisk ha flere skjermer. Vesentlig mer fleksibelt.

 

AtW

 

Mer plass, dyrere og unødvendig. Og igjen så er det ingen god løsning for flere samtidige brukere.

 

Og hvordan er papiret en god løsning for flere samtidige brukere? Papiret er jo samtidig svært begrenset plasseringsmessig, kvaliteten er nesten uunngåelig dårlige, det kan ikke ha noen touchinterface. osv. I tilegg til at du låser plasseringen av denne skjermen til å være "svenvende" over den eksisterende skjermen, som er en upraktisk plassering i de fleste tilfeller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...