Gå til innhold

Test: Fujitsu Siemens Q26W-1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har denne skjermen og den er bra den. Men stiller man ned lys styrken så hører man e enormt iriterende transistor hvine lyd fra skjermen!

 

Slikt er frustrerende, takk for at du sa ifra, håper framtidige reviews kan forsøke å plukke opp slik.

 

AtW

 

Det er selvsagt noe vi sjekker for, men med vår testskjerm opplevde vi ikke den pipelyden. I artikkelen står det også at man kan regulere ned lysstyrken for og få et litt mørkere bilde, og når vi gjorde det så opplevde vi ingen pipelyder.

 

Akkurat det problemet er noe som kan variere fra enkelt skjerm til enkeltskjerm.

Lenke til kommentar

Trodde ikke HW ga en skjerm "anbefalt"-stemplet uten at den hadde vertikal justeringsmulighet. Det mener jeg ganske sikkert at dere har skrevet flere ganger før i andre tester.

 

Det burde uansett være et stort minus at den ikke har noen høydejustering. Etter min mening er det et must da folk sitter i forskjellig høyde og har forskjellig høyde på skrivebordet. Ganske synd at så få produsenter har tatt dette på alvor.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
har denne skjermen og den er bra den. Men stiller man ned lys styrken så hører man e enormt iriterende transistor hvine lyd fra skjermen!

 

Slikt er frustrerende, takk for at du sa ifra, håper framtidige reviews kan forsøke å plukke opp slik.

 

AtW

 

Det er selvsagt noe vi sjekker for, men med vår testskjerm opplevde vi ikke den pipelyden. I artikkelen står det også at man kan regulere ned lysstyrken for og få et litt mørkere bilde, og når vi gjorde det så opplevde vi ingen pipelyder.

 

Akkurat det problemet er noe som kan variere fra enkelt skjerm til enkeltskjerm.

 

Tusen takk for oppklarende tilbakemelding, godt å vite at slikt ligger i bakhodet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har denne selv, og er meget fornøyd. Var litt uvant å bruke den i begynnelsen, (den ble ganske gigantisk i forhold til min gamle 17" CRT fra HP) men nå som jeg har blitt vant til den tror jeg aldri jeg kan tenke meg å gå ned i skjermstørrelse igjen.

 

Eneste problemet jeg har hatt har vært at det i noen spill på Xbox 360 virker som skjermen blir litt mørkere. Det har vært spesielt på GTA IV i "filmsekvensene" og av og til når man går inn/ut av en bygning at jeg har merket dette , dette blir borte med en gang man kommer ut i lysere omgivelser så det kan jo hende at det skal være sånn. Dette "problemet" ble forøvrig bedre etter at jeg byttet til VGA kabelen så kan jo være noe der også.

 

Har også sett ett par HD filmer på denne nå å må bare si at det var en fantastisk forskjell på en film lastet ned i HD og en i "vanlig" kvalitet.

 

Skulle også gjerne sett at det gikk an å bruke PiP-funksjonen med VGA og DVI samtidig,(hvis dette er mulig vil jeg gjerne vite det, men jeg har ihvertfall ikke fått det til) men dette er heller ikke noe stort problem. Selv om det kunne vært greit av og til når jeg har Xbox 360 og PC på samtidig.

 

Men alt i alt et kjempekjøp til bare 3200kr.

Endret av TStensland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...