Gå til innhold

Test: Fujitsu Siemens Q26W-1


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Denne har Pivot ja? :)

 

Står mellom denne og LG W2600HP-BF med et S-IPS panel. Er litt usikker. LG'en er helt ny og ikke testet av noen enda og Fujitsuen får jo god kritikk her.

 

Men det med bakgrunnsbelysningen synes jeg trekker ned så mye at den ikke burde fått anbefales. Det spørst litt på hvor mye det synes, men dersom det skiner godt igjennom er det ikke noe artig. :(

Lenke til kommentar
har denne skjermen og den er bra den. Men stiller man ned lys styrken så hører man e enormt iriterende transistor hvine lyd fra skjermen!

 

Er en uting som desverre forekommer på endel skjermer fra forskjellige produsenter (bl.a. en LG jeg sitter med). Man kan "selvsagt" kjøre med full guffe på lysstyrken for å slippe ulyden, men gir jo et særs ubehagelig bilde som ingen orker.

 

Finnes heldigvis en work-around for dette. Åpne skjerm-meny og still opp Brightness til rundt 85-90% eller til pipe/transformator lyden forsvinner. Deretter går man inn i programvaren for skjermkort og rett og slett bruker skjermkortets egenskaper til å "overstyre"/nedjustere Brightness igjen.

 

I ATI/Catalyst ligger innstilling for dette under "Color" (og vel noe tilsvarende i Nvidia programvare)

 

I mitt tilfelle justerte jeg glidebryteren/Brightness ned til -22 for å få et såpass mørkt skjermbilde som jeg liker.

post-10740-1225884487_thumb.jpg

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...