SecuROM i Spore, hva mener du?
Skrevet 1. september 2008 - 17:09
Skrevet 1. september 2008 - 23:30
EA Customer Support, however, states that EA can be contacted by the user and have, on a case-by-case criteria, their activation count for Spore reset when the activation limit is depleted."
Spore - Digital rights management
Ikke faen.
Hvis jeg hadde kjøpt spillet dog, som jeg virkelig har lyst til, så hadde jeg tatt over verden med rå makt!
MSI 975X Platinum PowerUp Edition | Intel Core 2 Duo E6600 | MSI GeForce 8800 GT OC | 8gb ram | Windows Vista 64bit | Samsung Syncmaster 226BW
Gamertag: teletubbiekid | ---> Se hva som skjer <---
Skrevet 1. september 2008 - 23:36
"Kloke ord frå Vrengtpolvott det der. Vi har nok alle noko å lære frå den karen." -ttt
GamerTag: Stavaas
PSN ID: iStavaas
Skrevet 1. september 2008 - 23:37
Tenk om du kjøpte en bil og bare fikk startet den tre ganger og etterpå kommer det en stemme og sier: vil du kjøpe en til?
et produkt er et produkt.. når man er lovlig eier så skal det jo ikke være sperrer for brukeren?
sitat fra Digi.no
"brudd på markedsføringslovens bestemmelser om såkalt "tilgift".?
Dette fordi kunden må laste ned programvare for å kunne bruke CD-en riktig."
nesten som dette... man MÅ ha internett for å få det på spore platen til å fungere?
Ikke vet jeg...
noen som vet?
Dette innlegget har blitt redigert av Snotrus: 2. september 2008 - 00:09
A-well-a everybody's heard about the bird. B-b-b-bird, bird, bird, b-bird's the word
A-well-a bird, bird, bird, the bird is the word, A-well-a bird, bird, bird, well the bird is the word
Skrevet 2. september 2008 - 00:10
teletubbiekid skrev 02/09-2008 : 00:30:
EA Customer Support, however, states that EA can be contacted by the user and have, on a case-by-case criteria, their activation count for Spore reset when the activation limit is depleted."
Spore - Digital rights management
Ikke faen.
Hvis jeg hadde kjøpt spillet dog, som jeg virkelig har lyst til, så hadde jeg tatt over verden med rå makt!
hindrer ikke meg i og kjøpe spillet. men uansett dritt dårlig gjort mot dem som kjøper produktet. for jeg VEIT jeg kommer til og oppgradere pc i framtid, og da går jo et av disse 3 bruks greiene vekk. poff dermed får jeg ikke installert spillet JEG har kjøpt
er veldig skuffa nå. menne visst dette skjer så sender jeg en lang klage mail og sier jeg vil ha penger tilbake for og kjøpe nytt
*Core2Quad Q6600 2.4GHz S775
*4GB HyperX DDR2 1066Mhz
Skrevet 2. september 2008 - 00:11
Kommer til å kjøpe spillet uansett
Whoho
Dette innlegget har blitt redigert av Snotrus: 2. september 2008 - 00:21
A-well-a everybody's heard about the bird. B-b-b-bird, bird, bird, b-bird's the word
A-well-a bird, bird, bird, the bird is the word, A-well-a bird, bird, bird, well the bird is the word
Skrevet 2. september 2008 - 03:57
Nei, jeg kommer nok ikke til å kjøpe det av den enkle grunn at jeg vil ikke la asshatsa rævkjøre meg med idiotisk "anti-pirat" teknikker som ikke fungerer men bare gjør ting værre for MEG.
Ja jeg har spurt om å få reservert mitt navn kjære TST!
Fri PM slot'n til TST NÅ!
Skrevet 2. september 2008 - 08:43
Skrevet 2. september 2008 - 09:14
"If you could reason with religious people, there would be no religious people" -House
Skrevet 2. september 2008 - 09:54
Belzebob, greia er jo at securom ikke fungerer, det eneste securom gjør er å gjøre slik at det tar litt lengre tid å få spillet cracka. Så faktisk er forbrukerene som faktisk kjøper spillet de eneste som lider av securom.
Dette innlegget har blitt redigert av NothgaliC: 2. september 2008 - 09:56
Skrevet 2. september 2008 - 09:55
At vi begrenses til tre aktiveringer av spillet er dermed hårreisende. Jeg har hatt for vane å formatere minst tre ganger i løpet av et år. Betyr det at jeg skulle måtte ringe/sende e-post til EA Games hvert bidige år for å få lov til å spille mitt lovlig kjøpte spill? Hva med de som oppgraderer maskinvare en gang iblant. Skal de også måtte be om tillatelse til å spille spillet de har kjøpt? Og må også spørre hvordan denne kopibeskyttelsen (DRM-en) motvirker piratkopiering. Det er et kjent faktum at det finnes spillbare piratversjoner av både Bioshock og Mass Effect. Og ikke nok med det, på de spillene er SecuROM deakivert (riktignok ikke fjernet). Og dermed slipper de med piratversjonen dette aktiveringstullet. Er det ikke med andre ord piratversjonene som tilbyr det overlegne produktet, og dermed det lovlige produktet som får lide, ikke omvendt?
SecuROM er i likhet med mange andre kopibeskyttelser, lite gjennomtenkt. Utgierne er mer opptatt av å finne løsninger som begrenser brukerne (for at de ikke skal piratkopiere), enn å tilby brukere som kjøper det lovlige produktet et bedre produkt. Hadde de kuttet ut disse tåpelige kopibeskyttelsene, og heller lagt til mer innhold i spillesken, hadde de garantert solgt flere lovlige kopier. Det er en grunn til at mange kjøper samlerutgavene av spill. Å få litt artwork og annet stasj med i spillesken er ofte et gigantisk salgspoeng. Om man gjorde litt mer av dette i vanlige spillutgaver også, ville det originale produktet bli mer attraktivt enn piratkopien. Bare se på Total War-spillene, hvor man i den vanlige utgaven får med et fint stort kart man kan henge på veggen. Man klarer seg jo uten kartet, men kartet gjør alikevel svært mye for inntrykket av pakken man får ved kjøp av spillet. Man føler at det lønner seg å kjøpe originalutgave.
Skrevet 2. september 2008 - 10:18
"If you could reason with religious people, there would be no religious people" -House
Skrevet 2. september 2008 - 10:33
Men det er det dilemma her. Spillet virker ganske nyskapende og friskt. Men samtidig får jeg SecuRom hvis jeg kjøper det. Hvis jeg vil belønne originalitet med et kjøp så støtter jeg også ond kopibeskyttelse. Damned if you do, damned if you don't.
Skrevet 2. september 2008 - 10:40
Monkeyboy skrev 02/09-2008 : 11:33:
Men det er det dilemma her. Spillet virker ganske nyskapende og friskt. Men samtidig får jeg SecuRom hvis jeg kjøper det. Hvis jeg vil belønne originalitet med et kjøp så støtter jeg også ond kopibeskyttelse. Damned if you do, damned if you don't.
Samme problemstilling satt jeg med igår. Men jeg veide de to mot hverandre, og kom fram til at å støtte originalitet og kreativitet i spillbransjen langt på vei gjorde opp for den gjerning å støtte DRM-infisering. Men jeg kommer nok som mange andre til å se etter løsninger der man får innstallert spillet med SecuROM deaktivert. Men vi skal ikke gå noe nærmere inn på det da diskusjoner om hvor og hvordan man tar ibruk piratvare strider mot forumets retningslinjer. En prinsipiell diskusjon om hvorfor en piratutgave er bedre enn originalutgaven skal derimot være ok.
Logg inn
Registrer deg
Hjelp

Opp
Multisitat