Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

 

 

Liker ikke sjekke jenter på byen, men drar på noen dates i blant. Stort sett får jeg høre at jeg virker som en veldig bra fyr, men at det ikke føles rett eller perfekt med meg. Dette etter én date, hvor det ofte er å spasere en tur og prate om alt mulig. Fatter ikke at det skal føles "perfekt" allerede på første date, men jeg gjør åpenbart noe feil siden de er skeptiske til å treffe meg igjen.

 

Hva tror dere jeg gjør gale?

 

Begynner å tro eneste måten å få det til her i Norge er å ha sex, for så å la det utvikle seg deretter.

 

Anonymous poster hash: 23f73...bc0

 

Høres ut som at problemet er at du ikke eskalerer daten videre, med tanke på nærhet. Tar du på henne? Kysser dere?

 

Skulle gjerne gjort det, men å ta på hverandre når vi går tur blir veldig kleint slik jeg ser det - går jo gjerne ikke helt inntil hverandre (Dem holder gjerne en liten distanse mellom oss, og nei, det er ikke fordi jeg er avskyelig, treffer egentlig bare tilsynelatende sjenerte jenter) og sliter dermed med naturlig berøring. Kysser heller ikke. Blir rart å gå rett på kyss etter en til to timer med samtale.

 

Anonymous poster hash: 23f73...bc0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

På hvilket grunnlag mener du jeg virker kjedelig? Hva er "gøy" for deg? Genuint nysgjerrig.

 

Til deg på forrige side: Ja, Tinder-dates.

 

Anonymous poster hash: 23f73...bc0

 

 

Det du skreiv på toppen av denne siden.

 

Tørr ikke å ta på dem, kysse dem er helt uaktuelt. hva forventer du? at dere skal gå igjennom en liste av sosialt akseptable normer før du kan kysse dem eller gjøre noe? Om du ikke klarer å gjøre noe spesielt med dem, hvordan kan du få dem til å føle seg spesielle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

På hvilket grunnlag mener du jeg virker kjedelig? Hva er "gøy" for deg? Genuint nysgjerrig.

 

Til deg på forrige side: Ja, Tinder-dates.

 

Anonymous poster hash: 23f73...bc0

 

 

Det du skreiv på toppen av denne siden.

 

Tørr ikke å ta på dem, kysse dem er helt uaktuelt. hva forventer du? at dere skal gå igjennom en liste av sosialt akseptable normer før du kan kysse dem eller gjøre noe? Om du ikke klarer å gjøre noe spesielt med dem, hvordan kan du få dem til å føle seg spesielle?

 

Ser absolutt at jeg kan være fanget av tanken om å "gjøre det rett", noe som aldri skjer. Hva mener dere da? Hvilke anledninger på tur kan jeg benytte meg av til å få inn mer enn morsom prat? Er det passende å kysse ei jente på slutten av date, istedetfor å bare gi henne en klem før vi drar hver vår vei?

 

Jeg er altfor avventende, men ser ikke helt hvordan jeg skal komme ut av det uten å kræsje og brenne mange ganger.

 

Anonymous poster hash: 23f73...bc0

Lenke til kommentar

Det er jo det du tydeligvis gjør allerede, kræsjer og brenner altså.

 

For meg så virker det som om du bare må slippe deg mer løs. Slutt å tenk på hva som er passende, tenk på hva du har lyst til. eller ikke tenk, bre gjør. Det inntrykket jeg får av deg av å lese det du skriver er en mann som kler seg godt, er hyggelig, omtenksom og tilbakeholdende. Ikke dårlige egenskaper. Men kjedelig.

 

Tenk mindre, vær mer åpen så kommer det naturlig. Smil, vær positiv, interessert og engasjert! Og deg selv.

Lenke til kommentar

Ser absolutt at jeg kan være fanget av tanken om å "gjøre det rett", noe som aldri skjer. Hva mener dere da? Hvilke anledninger på tur kan jeg benytte meg av til å få inn mer enn morsom prat? Er det passende å kysse ei jente på slutten av date, istedetfor å bare gi henne en klem før vi drar hver vår vei?

 

Jeg er altfor avventende, men ser ikke helt hvordan jeg skal komme ut av det uten å kræsje og brenne mange ganger.

 

Anonymous poster hash: 23f73...bc0

 

Hehe, du minner meg om meg selv for tid tilbake. Jeg hadde også problemer med å komme meg over den mentale sperren som er der når det gjelder å ta på jenter og gå for kysset. For min del gikk det ikke over før nylig, men jeg innså vel til slutt at en bare må hoppe ut i det.

Du må rett og slett legge om tankegangen. For min del hjalp det å tenke litt "alt eller ingenting". Enten vil jeg ha jenta som en potensiell kjæreste (eller hvertfall noe mer enn en ny bekjent) eller så gidder jeg ikke bruke mer tid på henne, rett og slett fordi jeg har nok jentevenner og har lyst på noe mer. Ved å ta det første skrittet og gå for litt lett berøring eller kysset rett før dere skilles bryter du hvertfall friendzonen til en viss grad og viser jenta hvilke intensjoner du har.

 

Men klart, har du lyst på flere jentevenner som du ikke har sjangs til å ha sex med eller bli sammen med, kjør på i samme stil som alltid.

Lenke til kommentar

Ser absolutt at jeg kan være fanget av tanken om å "gjøre det rett", noe som aldri skjer. Hva mener dere da? Hvilke anledninger på tur kan jeg benytte meg av til å få inn mer enn morsom prat? Er det passende å kysse ei jente på slutten av date, istedetfor å bare gi henne en klem før vi drar hver vår vei?

Jeg er altfor avventende, men ser ikke helt hvordan jeg skal komme ut av det uten å kræsje og brenne mange ganger.

 

Det er ikke sånn at man på død og liv MÅ kysse på første date. Om det knyter seg helt for deg kan du også kommunisere dette slik at du ikke fremstår så usikker. F.eks kan du fortelle hvor fint du har hatt det og at "jeg vil gjerne kysse deg, men jeg syns vi bør bli litt bedre kjent først". Da står du frem som mer selvsikker og har uansett gjort intensjonene dine klare uten å ha måttet "hoppe i det". Om responsen er positiv og dere arrangerer et nytt møte så vet du jo på forhånd at det er greit at du kan eskalere uten at det blir kleint.

Lenke til kommentar

Aight, mulig dette her egentlig hører til i kjærlighetstråden, men jeg prøver her anyhow.

Har nå datet en jente i litt under en måned. Jeg trives med henne, og det virker som om hun har kost seg og. Casen er at hun nå sier hun føler ting går litt fort frem, i og med at det ikke er så lenge siden hun ble singel.

Vi har hatt sex, jeg sov over hos henne forrige helg og dro ikke hjem før sent på søndag kveld, og sånn sett kan jeg jo skjønne at hun mener det har eskalert litt fort.

Jeg på min side har ikke noe problemer med å roe ting litt ned, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke signalene hennes. Har noen her vært borti noe lignende? Er det vanlig?

Lenke til kommentar

Mitt eksempel da, hun jeg holder på med nå. Hun var her en lørdag, også tirsdag, også sov hun over neste helg. Eneste vi gjorde da var puse på hverandre osv. Kysset kun når hun dro osv. Og hun sov over denne helgen også, vi hadde sex nå. Hun fortalte om et annet tilfelle hvor hun hadde sex med en annen kar andre gangen de møttes. Så hun syntes vel kanskje nesten jeg gikk sakte fram.

 

Men sånn når man sover over så ligger det litt i kortene at man skal ha sex. Og selvom man har det betyr det ikke automatisk man er sammen.

Lenke til kommentar

Fikk snakket ut med henne nå, og det virker som hun bare trenger tid og ikke vil sette noen merkelapp på det, i tillegg til at hun er en jente som tidvis virker litt uengasjert, og at dette er noe hun prøver å gjøre noe med. Det var egentlig veldig deilig å høre, i og med at jeg begynte å lure på om det var noe jeg hadde gjort galt..

Så vi ble enige om å bare ta ting som det kommer, holde det low-key og møtes til uken.

Lenke til kommentar

Har fått litt selvtillitsboost i det siste. Bare vært 2 andre jenter annet enn kjæresten jeg "aktivt" har prøvd meg på, og fått det til hele veien og endt med at de blir betatt i meg begge gangene. Har om dagen en fest, der "hooket" jeg med noen jenter selv om flere gutter prøvd å ta dem fra meg og cockblocke, men hadde såpass selvtillitsboost siden jeg ikke kjente noen der at jeg ikke brydde meg om jeg dreit meg ut noe særlig. Tok rett og slett bare fram mobilen med tom kontaktliste og sa "Fyll ut denne, så skal vi på date til uken, greit?" kunne sikkert tatt det lengre med ligg og alt det der, men er selv rett og slett ikke så fan av å ligge med fulle jenter som kanskje ikke tar de smarteste valga.

 

Har fått til alt ganske greit på jentenivå nå, og kan alle taktikkene for å få dem interesserte, som å vise interesse først, så vise at jeg også har andre, for å så vise at jeg bryr meg littttt mer om de enn de andre, og så funker jo alltid "Jenter/kvinnfolk vil ha det de ikke kan få" supert.

 

Men nå er det et lite dilemma, er en spesiell jente jeg alltid får blikkontakt med som er litt eldre enn meg, og virker ikke som et stygt blikk, men hver gang vi møtes på skolen så er det blikkontakt i noen sekunder. Har ikke det med noen andre, ser ikke rar på henne så vidt jeg vet, og har prøvd å gi litt lengre blikk tilbake og ikke se bort med en gang, men usikker hva jeg skal gjøre. Er ganske "kleint" å klandre det til og mistolke evt. prøve seg hundre prosent edru på skolen med noen man møter hver dag.



Anonymous poster hash: a1842...806
Lenke til kommentar

 

Har fått litt selvtillitsboost i det siste. Bare vært 2 andre jenter annet enn kjæresten jeg "aktivt" har prøvd meg på, og fått det til hele veien og endt med at de blir betatt i meg begge gangene. Har om dagen en fest, der "hooket" jeg med noen jenter selv om flere gutter prøvd å ta dem fra meg og cockblocke, men hadde såpass selvtillitsboost siden jeg ikke kjente noen der at jeg ikke brydde meg om jeg dreit meg ut noe særlig. Tok rett og slett bare fram mobilen med tom kontaktliste og sa "Fyll ut denne, så skal vi på date til uken, greit?" kunne sikkert tatt det lengre med ligg og alt det der, men er selv rett og slett ikke så fan av å ligge med fulle jenter som kanskje ikke tar de smarteste valga.

 

Har fått til alt ganske greit på jentenivå nå, og kan alle taktikkene for å få dem interesserte, som å vise interesse først, så vise at jeg også har andre, for å så vise at jeg bryr meg littttt mer om de enn de andre, og så funker jo alltid "Jenter/kvinnfolk vil ha det de ikke kan få" supert.

 

Men nå er det et lite dilemma, er en spesiell jente jeg alltid får blikkontakt med som er litt eldre enn meg, og virker ikke som et stygt blikk, men hver gang vi møtes på skolen så er det blikkontakt i noen sekunder. Har ikke det med noen andre, ser ikke rar på henne så vidt jeg vet, og har prøvd å gi litt lengre blikk tilbake og ikke se bort med en gang, men usikker hva jeg skal gjøre. Er ganske "kleint" å klandre det til og mistolke evt. prøve seg hundre prosent edru på skolen med noen man møter hver dag.

 

Anonymous poster hash: a1842...806

 

Go for it, kommer til å angre om du ikke gjør det. Snakker av erfaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I know, I know, men vanskelig for meg å snakke med en helt fremmed jeg har 0 connection med. De jeg har hooket med før har jeg ihvertfall kjent eller møtt på fest en eller annen gang eller hatt noen felles venner. Her er det nærmere sagt null annet enn at blikkene møtes en god del, men begynner alltid å tenke "negativt" om hvorfor de kanskje møtes.



Anonymous poster hash: a1842...806
Lenke til kommentar

Huff, opplever nå en av datingens dårlige sider: være tålmodig med jenta eller konfrontere.

 

Vi har bare vært på en "date" og generelt pratet lite sammen, men er bare fordi hun er så elendig til å svare på meldinger. Jeg har egentlig lite toleranse for jenter som bruker mer enn 2 dager å svare på èn melding, særlig når de er aktiv på sosiale medier og what not.

 

Har fortsatt ikke fått svar på min siste melding jeg sendte hvertfall 5 dager siden, og sendte ny melding i dag tidlig, bare sånn "hva du gjør på"-typen. Har ikke fått svar på den enda, men har sett at frøkna har vært tilgengelig på Facebook gjennom dagen (via mobil).

 

Skjønner virkelig ikke jenter noen ganger; å sitte og sjekke ut Facebook og andre sosiale medier i arbeidstida kan de, men å svare på èn melding blir for mye??

 

Begynner å miste tålmodigheten. Har lyst å ringe etter arbeidstid en gang, men vet jo ikke hvordan hun vil reagere på det. Pleier å spørre i forkant om det er greit å ringes kveldstid.

 

Noen sjangs for at hun kan tenke "han ringer fordi jeg har vært stille og han er interessert" eller blir det bare creepy og stalkergreie?

Lenke til kommentar

[...]

 

Noen sjangs for at hun kan tenke "han ringer fordi jeg har vært stille og han er interessert" eller blir det bare creepy og stalkergreie?

 

For å cut to the chase: Å snakke til henne etter fem dager er ikke creepy stalkergreier.

 

Hadde det vært meg og jeg var på dealern med en gutt som ikke svarte på fem dager hadde jeg ikke giddet å prøve noe mer. Ingen vits å prøve å sparke liv i en død hest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg vet det. Har tidligere slettet henne fra facebook fordi hun har var treg å svare (typ 2-3 dager), men da unnskyldte hun seg at hun "glemte" det, så da ga jeg henne en sjanse, og fikk omsider møttes. Hun er egentlig søt og hyggelig som person, og vil gjerne bli mer kjent, men omstendighetene gjør det ikke akkurat lett. :p

 

Nei, tror jeg bare tar den sjansen og ringer henne senere. Om dette ikke funker og hun har kommet på andre tanker, så er det like greit å avslutte det hele gjennom en skikkelig samtale og ikke "fading out". Syns ikke noe om at man avslutter kontakten sånn uten videre, er man seriøs, får man si fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...