Gå til innhold

Trenger ny mp3(/mp4), men hvilken? [LØST]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener du å si at Cowon ikke har kvalitet?

 

Hva mener du om de nye Sonyene?

 

Jeg har ingen kjennskap til Cowon. Jeg har heller ikke erfaring med spilleren jeg har bestilt (i og med den er helt ny), men det jeg har er erfaring med lillebroren NWZA816B som er veldig bra. Men årsaken til jeg bestiller "storebroren" er at jeg vil ha Bluetooth. Kabelsjerv er ukos.

 

Og ifølge dine kriterier så er NWZ-A828KB helt perfekt.

 

Lydkvalitet: I alle testene jeg har lest, så finnes det ingen annen mp3-spiller som kan måle seg med denne kvaliten. CHECK!

 

Videospiller: Sylskarp skjerm og mange timer avspilling. CHECK!

 

Batterilevetid: Oppgis 14 timer elns med BT, men hele 36 timer med kabler. CHECK!

Lagringsplass: Kan få denne i 4gb, 8gb og 16gb. CHECK!

 

Fargeskjerm: Selvfølgelig. CHECK!

Endret av BåGan
Lenke til kommentar
Mener du å si at Cowon ikke har kvalitet?

 

Hva mener du om de nye Sonyene?

 

Jeg har ingen kjennskap til Cowon. Jeg har heller ikke erfaring med spilleren jeg har bestilt (i og med den er helt ny), men det jeg har er erfaring med lillebroren NWZA816B som er veldig bra. Men årsaken til jeg bestiller "storebroren" er at jeg vil ha Bluetooth. Kabelsjerv er ukos.

 

Og ifølge dine kriterier så er NWZ-A828KB helt perfekt.

 

Lydkvalitet: I alle testene jeg har lest, så finnes det ingen annen mp3-spiller som kan måle seg med denne kvaliten. CHECK!

 

Videospiller: Sylskarp skjerm og mange timer avspilling. CHECK!

 

Batterilevetid: Oppgis 14 timer elns med BT, men hele 36 timer med kabler. CHECK!

Lagringsplass: Kan få denne i 4gb, 8gb og 16gb. CHECK!

 

Fargeskjerm: Selvfølgelig. CHECK!

 

Sonyene har jo ikke flac da. Tror det er bedre lydkvalitet i Cowonen, men får å få fult utbytte av den må du benytte flac-filer og ha gode øreplugger eller et godt headset. På sonyen kan du vel heller ikke bygge ut minne med minnekort

Endret av Gorilla-Gutten
Lenke til kommentar

Ekke noe støtte for FLAC nei. Men for Ola Nordmann og gjennomsnittet så tror jeg ikke flertallet benytter seg av FLAC. Utvidelse av minne er et savn selvsagt! Men akk. 8gb og 16gb bør holde vil nå jeg si.

 

Out-of-the-box så er nok sonyen mer gunstig. Tror jeg da. Og ørepluggene som følger med Walkmanene er i toppkvalitet. Mange testsider skryter av disse.

Lenke til kommentar
Batterilevetid: Oppgis 14 timer elns med BT, men hele 36 timer med kabler. CHECK!

 

Sonyene har jo ikke flac da. Tror det er bedre lydkvalitet i Cowonen, men får å få fult utbytte av den må du benytte flac-filer og ha gode øreplugger eller et godt headset. På sonyen kan du vel heller ikke bygge ut minne med minnekort

 

(Er det ikke 15 timer med bt på sonyen a?)

 

Kan ikke Sonyen spille av noen formater som kan gi i hvert fall nesten samme lydkvalitet som flac?

 

Lurer på om jeg skal skaffe meg 8 eller 16GB, jeg har foreløpig ikke bruk for i nærheten av 8GB, men hvis jeg skaffer meg "støre" musikk (som tar mer plass) med bedre kvalitet kan det jo hende :hmm:

 

Jeg har også lyst på bluetooth hodetelefonene fordi de er jo ganske praktiske :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Det heter foresten mp4 viss det er en video avspiller og :ohmy:

 

Det gjør det så absolutt ikke. mp4 er et kontainerformat brukt til video. Det er ikke et eget videoformet, og det er ikke et fellesbegrep for video. Kun kinesiske falske spillere bruker det begrepet iav mangel på teknisk innsikt. mp3 psiller er et begrep som ble til da spillerne først spilte kun mp3, men det riktige uttrykket i dag er DAP 8digital audio player) da de fleste spilelre tar mange lydformater. Har spillerne video er egentlig PMP 8portable media player ) det emst riktige men på folkemunne brukes PMP mest om større spilere med bedre videostøtte og større skjerm. PVP (portable video player) er et uttrykk cnet bruekr, som viser hvor ignorante de folkene er - fortsatt ikek kommet over en spiller som kun tar video og derfor er PMP riktig, ikke PVP.

 

Forøvrig er jeg lei folk som whiner konstant om FLAC support på alt de skal ha. Alt over v2 VBR (gj.snitt birate 192kbps) er ren og skjær placebo. Det folk ikke får med seg er rippemetode (program, lame version etc) har mye å si. FLAC på børbare spillere er ubrukelig for de fleste da det ikke er noen merkbar forskjell med slitk utstyr. Selfølgelig er det mange "audiofile" som innbiller seg at det er det, samme folka som har fått det for seg at kabler til 10000 kr har noe å si for lydkvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Men hvilke lydformat gir best lyd i forhold til hvor mye plass det tar?

 

Skal svare mp3 selv om vorbis fans kommer til å hacke meg i ræva. bare bruk mp3, da har du kompatibilitet med hvilken som helst spiller på markedet. Så kan du handle spillere basert på viktige krav og ikke ubetydelige detaljer som folk henger seg opp i.

Lenke til kommentar
bruk prisguiden :p

 

:ohmy: Ingen nettbutikker på prisguide har Sony NWZ-A828KB inne

 

På Sony sin norske side står det:

 

Standard hodetelefoner: JA

 

Skjøteledning til hodetelefoner: NEI

 

Trådløse Bluetooth-hodetelefoner: DR-BT21G

 

Kan noen si meg sikkert at det følger med både ørepropper og bluetooth hodetelefoner?

 

Eller betyr standard hodetelefoner: bluetooth hodetelefoner?

 

BåGan, vet du om det er lenge til du få Sonyen din?

Endret av RedZtone
Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått er det i hvertfall liten vits å kjøre flac/wav o.l i kombinasjon med A2DP-headsett hvis du ønsker best lydkvalitet. A2DP har visstnok ikke høy nok båndbredde til å sende ukomprimert lyd i cd-kvalitet.

 

Et par kilder:

 

http://www.edn.com/article/CA6571008.html?industryid=47044

 

http://www.soundexpert.info/jblog/blog/se_...io-quality-A2DP

 

Ødegård: Jeg synes kanskje du er litt bastant når du sier at all opplevd kvalitetsøkning ved bruk av ukomprimert lyd er placebo.. Selv mp3-vbr 192 kb/s mangler noe av lydbildet. Men for all del, jeg selv klarer meg finfint med mp3@192.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg har forstått er det i hvertfall liten vits å kjøre flac/wav o.l i kombinasjon med A2DP-headsett hvis du ønsker best lydkvalitet. A2DP har visstnok ikke høy nok båndbredde til å sende ukomprimert lyd i cd-kvalitet.

 

Et par kilder:

 

http://www.edn.com/article/CA6571008.html?industryid=47044

 

http://www.soundexpert.info/jblog/blog/se_...io-quality-A2DP

 

Ødegård: Jeg synes kanskje du er litt bastant når du sier at all opplevd kvalitetsøkning ved bruk av ukomprimert lyd er placebo.. Selv mp3-vbr 192 kb/s mangler noe av lydbildet. Men for all del, jeg selv klarer meg finfint med mp3@192.

 

Grunnen til at jeg vil ha bluetooth hodetelefoner og en mp3-spiller med god lydkvalitet er at jeg vil ha muligheter. Muligheten til å være trådløs, mulighen til å høre god lydkvalitet :yes:

Må tenke litt framover vet du ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Ødegård: Jeg synes kanskje du er litt bastant når du sier at all opplevd kvalitetsøkning ved bruk av ukomprimert lyd er placebo.. Selv mp3-vbr 192 kb/s mangler noe av lydbildet. Men for all del, jeg selv klarer meg finfint med mp3@192.

 

 

Neh. 99.9% av folk med bærbare lydspillere har null bruk for flac og de resterende 0.1% har så borti staur og vegger lite å drive med når de sitter der med lydutstyr til en halv million at jeg ikke gidder ta dem med i uttalelsen min. 99.9% er nærme nok "alle" for min del

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...