Gå til innhold

Trenger ny mp3(/mp4), men hvilken? [LØST]


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger ny mp3, men hvilken skal jeg velge?

Skal jeg velge en mobil med god mp3-spiller?

Hvilket merke har best kvalitet?

 

Jeg hadde ikke tenkt å bruke så mye penger, men man må jo betale for kvalitet ;)

 

Jeg har visse kriterier:

 

Lydkvalitet: Må være bra

 

Videospiller: Ja takk

 

Batterilevetid: Minst 20 timer ved avspilling av musikk

 

Lagringsplass: Minst 4 GB

 

Fargeskjerm: Seff

 

Forslag:

 

Sony NWZ-S616F

 

Sony NWZ-A816

 

MEIZU M6 SL

 

Sony NWZ-A828 Foreløpig favoritt :D

 

(Jeg oppdaterte forslagene før, men ikke nå pga. at jeg plukker ut noen etter hvert, så det ikke blir så uendelig mange å velge mellom ;) )

 

Det er bare å komme med andre forslag, og komentere det jeg har skrevet :grin:

 

TAKK FOR ALLE SVAR!

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

De to sony modellene du nevner er gamle modeller, skal du ha til video bør du vurdere A820 som har større skjerm og bluetooth på toppen av de funksjonene de du nevner har. meizu s6 er en god spiller, men har noen bugs og er egentlig ikke best på noe felt, bare jevnt over god

Lenke til kommentar
De to sony modellene du nevner er gamle modeller, skal du ha til video bør du vurdere A820 som har større skjerm og bluetooth på toppen av de funksjonene de du nevner har. meizu s6 er en god spiller, men har noen bugs og er egentlig ikke best på noe felt, bare jevnt over god

 

Jeg veit at de er gamle, men takk for forslaget, det er jo en prisforskjell der da... :!: men man må jo betale for kvalitet :thumbup:

 

Er det no vits å kjøpe Sennheiser CX300 hvis jeg kjøper Sony NWZ-A826??

Endret av RedZtone
Lenke til kommentar
Går det ann å sende og motta sanger og andre filer med Sony NWZ-A826??

Sende fra mobilen f.eks?

 

 

NVZ-A826 kan bare sende til andre enheter for for avspilling. Den kan vel styres, men kan ikke motta og lagre data.

 

Jeg har en 828 med q-jays øretelefoner. Det som oftest blir det absolutt svakeste leddet med denne kombinasjonen er selve innspillingskvaliteten på musikken. Mange cd'r som selges i Norge er veldig dårlige. Gode innspillinger derimot gjenngis VIRKELIG bra (i mine ører).

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale Meizu M6 SL. Den er liten og ser pen ut. Ikke noen knirkete plastikk, men ordentlig lagd og den tåler en støyt. Den takler som sagt en god del filformater, og man kan også ha filmer og bilder. Innebygd FM-radio som kan ta opp, mikrofon og noen andre småting som spill, kalender og kalkulator. Kan også laste ned themes, ligger mange på http://meizume.com. :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal kjøpe Sony NWZ-A826/Sony NWZ-A828 burde jeg da kjøpe med hodetelefonene som er trådløse, eller bare med de vanlige øreproppene??

(Jeg kommer til å kjøpe andre gode ørepropper hvis jeg skulle finne på å kjøper med trådløse)

 

Et annet spørsmål er lagringsplass, burde jeg kjøpe en 4GB, eller burde jeg bruke ca. 300 kr mer for å få en 8 GB?

 

(Foreløpig tar sangene jeg har på pcen og som jeg kommer til å ha på mp3en rundt 2GB, men det kommer jo til å vokse ;) )

Endret av RedZtone
Lenke til kommentar
jeg ville tatt en 8GB eller 16GB uten bluetooth hodetelefoner

 

OK, men jeg kommer nok ikke til å ta 16GB, men hvorfor ikke bluetooth hodetelefoner?

 

Antagelig kommer jeg til å ta en 8GB ;)

 

Hva er egentlig forskjellen mellom MEIZU M6 SL og MEIZU M6?

 

Veit dere om noen mp3-spiller som man kan sende og motta sanger og bilder med via bluetooth?

Endret av RedZtone
Lenke til kommentar
Samsung sine mp3 spilelre med bluetooth kan det, P2 og T10.

 

Lite vits i å betale flere hundre kr ekstra for sugne bluetooth hodetelefoner

 

Er Samsung mp3ene noe bra ellers da, lydkvalitet, skjermkvalitet og lignende?

 

Er det ikke noe bra lyd i bluetooth hodetelefonene?

 

Er det noe vits i å kjøpe Sennheiser CX300 hvis jeg kjøper NWZ-A828?

 

Hva er egentlig forskjellen mellom MEIZU M6 SL og MEIZU M6?

 

 

M6 er 10mm tykk, M6SL er 7mm tykk.

 

Så enkelt som det ^^

 

OK, kjekt å vite :)

Endret av RedZtone
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Samsung sine mp3 spilelre med bluetooth kan det, P2 og T10.

 

Lite vits i å betale flere hundre kr ekstra for sugne bluetooth hodetelefoner

 

Er Samsung mp3ene noe bra ellers da, lydkvalitet, skjermkvalitet og lignende?

 

Er det ikke noe bra lyd i bluetooth hodetelefonene?

 

meh, er samsung. fjortissmerke når det gjelder mp3 spillere. de fleste normale forbrukere liekr dem fordi de ikke har bruk for virkelig god lyd. forøvrig er touchskjermen på P2 helt j**** å bruke spør du meg, men andre liker den, så spørs litt fra person til person

 

 

samme sak med bluetoothhodetelefoner, mange som synes det er bra nok men er en grunn til at seriøse hodetelefonmerker ikke lager bluetoothhodetelefoner. samtidig er ikke akkurat de som følger med spilleren det beste du kan få av bluetoothhodetelefoner heller

Lenke til kommentar
Samsung sine mp3 spilelre med bluetooth kan det, P2 og T10.

 

Lite vits i å betale flere hundre kr ekstra for sugne bluetooth hodetelefoner

 

Er Samsung mp3ene noe bra ellers da, lydkvalitet, skjermkvalitet og lignende?

 

Er det ikke noe bra lyd i bluetooth hodetelefonene?

 

meh, er samsung. fjortissmerke når det gjelder mp3 spillere. de fleste normale forbrukere liekr dem fordi de ikke har bruk for virkelig god lyd. forøvrig er touchskjermen på P2 helt j**** å bruke spør du meg, men andre liker den, så spørs litt fra person til person

 

 

samme sak med bluetoothhodetelefoner, mange som synes det er bra nok men er en grunn til at seriøse hodetelefonmerker ikke lager bluetoothhodetelefoner. samtidig er ikke akkurat de som følger med spilleren det beste du kan få av bluetoothhodetelefoner heller

 

Da gidder jeg ikke engang vurdere Samsung mp3ene, hvis de ikke har god lydkvalitet er det ikke noe vits :nei:

 

Det som er kjekt med bluetooth hodetelefonene er at man slipper å ha ledningen i veien, men det er jo det minste problemet :cool:

 

Men hvilke av øreproppene er best? Sennheiser CX300, eller de som følger med?

Endret av RedZtone
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

når du i det hele tatt vurderer bluetooth hodetelefoner, og ikke har noe bedre propper enn CX300, så kan du godt vurdere samsung. du trenger overhodet ikke maks lyd med slikt utstyr. ikke at det er noe negativt, har CX300 selv og de er dyrere enn det jeg bruker til vanlig, poenget er at det er en myte at man må ha maks mulig lydkvalitet. Bare se på alle ipod brukerne, de har noe av den verste lydkvaliteten opå markedet og er happy som bare det. metaforisk sett blir det som å kjøpe stor firhjulstrekker fordi man har campingvogn: hvis du har en vogn på 10 meter, ja da kan det være kjekt, men du trenger strengt talt ikke hummer for å dra en vogn på 4 meter... da bør andre egenskaper telle mer, som bensinforbruk etc. på samme måte trenegr du ikke "hummer" av lydkvalitet for å dra din "vogn på 4 meter", så se først og fremst på hva du trenegr av andre funksjoner

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...