Gå til innhold

Demo: Star Wars: Force Unleashed (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelige greier. Ikke at jeg forventet noe stort, men dette var trøttsomt. Combat virket tilfeldig og forferdelig enkel, og alt så ufattelig kjedelig ut. Ta f.eks. Mass Effect og se at fremtids-omgivelser ikke trenger å se kjipe ut.

 

Ok, det var greit å stå og holde en fiende rett over bakken og høre han ynke seg i en 10 sekunder.

Lenke til kommentar
Den er stabil 30 fps, ikke mangen spill er det da

Og fysikken er nok bedre enn det fleste spill viser idag :)

I forhold til hvor bra for eksempel GTA 4 så ut, som også bruker euphoria, så er 30 fps alt for lite.

Ikke det at GTA 4 sin fps var høy (eller stabil), men det så ihvertfall så pent ut at fpsen var akseptabel.

 

Jeg synes det var konge med å løfte ting, og jo du kan manipulere hvor du skal slå, jeg slår først ut en stormtrooper så styrer je sticken mot venstre for å ta den andre stormtrooperen. Og det er ikke bare en knapp for fekting ahahahaha, jeg ler meg skakk faktisk du kan kombinere med for eks trykke 3 ganger og finish off med y, da har du en kombo med flere knapper involvert

Det er én knapp du starter fektingen med. Du kaaan kombinere for eksempel tre XXX og en Y så får du litt fancy elektrisitet rundt lyssabelen din, men sammenlignet med fektingen i Jedi Academy så er dette rett og slett patetisk. Der styrte du retningen til slagene dine med en kombinasjon av crosshairet og bevegelsen på figuren din. Du kunne selv velge om du ville angripe armene, bena, hodet eller overkroppen på motstanderen din.

 

Har du settt noen av filmene av STar Wars, ifølge ditt innlegg så har du ikke gjort det

Det er umenneskeligt å tåle for eks 4 slag med lasersverdet mot kroppen, i for eks kampen med Qui Gon/ Obi Wan Kenobi mot Darth Maul så dør Qui gon med ett slag som går igjennom han

 

Det kan faktisk skje i spillet, har så bra komboer att dem dør på 1 slag :)

Ja, jeg er en stor fan av Star Wars, har sett alle filmene flere ganger, og har faktisk tenkt til å bestille alle filmene på DVD seinere idag. ;)

 

Hvor i helvete er det jeg sier noe som gjør at det virker som om jeg aldri har sett en SW film før? Det jeg klager over er at fektingen mangler den friheten og dybden som Jedi Academy hadde, og det spillet er fra 2003!

Jeg synes faktisk at fiendene i TFU tåler akkurat passe, det jeg ikke liker er at de ikke blir kuttet opp, eller i det hele tatt får synlig skade (jeg la ihvertfall ikke merke til det...) I Jedi Academy kan du drepe en fiendlig sith/jedi med to-tre slag hvis du spiller bra, og det er på den høyeste vanskelighetsgraden!

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Først vil jeg bare si at vi må nesten få en slutt på alle postene som bare handler om hvorfor X spill ikke kommer til PC. Det er irriterende, og ingen har noen 100% definitive svar uansett. La oss heller diskutere selve spillet!

 

Jeg er imponert over hva de har fått til med regnestykket grafikk, fysikk og skjermoppdatering. Spillet ser flott ut, og fysikken er vel noe av det tøffeste jeg har vært borte i, samtidig som det ganske sjeldent er hakking. Allikevel, jeg følte at jeg ble litt lei av det hele etter bare to gjennomspillinger av demoen. Dette kan selvfølgelig bare være fordi omgivelsene her var fra de kalde og uinspirerende korridorene som kjenntetegner Imperiet. Traileren viser flere omgivelser, og dueller med andre jedier som (forhåpentligvis) har like evner som du selv stiller med. For selv på det vanskeligste nivået var det rett og slett plankekjøring av stormtroopers uten store tap av helse.

 

tl;dr, teknisk imponerende, men litt repetitivt.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i mye av det Teletubbiekid skriver, demoen var ganske skuffende. Hadde ikke så store forventninger, men jeg syntes kontrollen og spesielt kameraet var ganske dårlig. Det hele gikk litt treigt, brukte lang tid på å løpe til og fra fiender. Kjedelig fekting, minnet meg faktisk om gamle beat-em-ups som Final Fight hvor man bare stiller seg forran en fiende og trykker fire ganger på x,y eller b.

 

Force lift systemet var knotete, brukte for lang tid på å surre rundt med eksplosive kasser som til slutt ble skutt i stykker av fienden. Targeting systemet var også dårlig, er det mulig å få spillet til å bruke auto lock? Har bare vært igjennom demoen kjapt, men det var knotete å måtte holde inne RB når jeg skulle låse fast siktet. Og den siste kampen mot robot tingen (her kan sikkert noen Star Wars entusiaster hjelpe meg med navnet) var rett og slett kjedelig. Det gir ikke akkurat en stor mestringsfølelse når hele kampen blir avgjort av at jeg klarer å trykke på X og A når de lyser opp på skjermen.

 

For de som er over middels interessert i Star Wars er dette sikkert julekvelden, men for min del virket det hvertfall ut ifra demoen som et middelmådig spill.

Endret av sp0ck
Lenke til kommentar

Da var det prøvd og spilt igjennom 3 ganger på alle vanskelighetsgradene.

Og ja, jeg ble engasjert som bare det. Demoen viste at det her blir fett.

Har fulgt med siden Dark Forces 1 ... og Jedi Knight og Academy ... og dette var enda et steg opp.

 

Det blir et kjøp til 360 for min del iallefall :)

 

Liten spoiler om endinga på demoen følger ja!

 

Jeg ble solgt når jeg fikk lov til å dele en AT-ST i to med lightsabern. Det er guttedrømmen vøtt. Wohooo!

 

Lenke til kommentar

Syns demoen var fantastisk deilig, spesielt når du bøyer de metallstangene utover på det åpne området med tie fighters hvor de senere kræsjer i dem og sprenger, mohahah. Eller kaste soldater på andre soldater lada opp med force lightning, deilig. Dette spillet handler ikke om å gå klikk med lasersverdet, men med the force.

Lenke til kommentar
Syns demoen var fantastisk deilig, spesielt når du bøyer de metallstangene utover på det åpne området med tie fighters hvor de senere kræsjer i dem og sprenger, mohahah. Eller kaste soldater på andre soldater lada opp med force lightning, deilig. Dette spillet handler ikke om å gå klikk med lasersverdet, men med the force.

 

Tror folk burde tenke på at det heter "Force Unleashed" :p

 

Ingen sier at 'The Apprentice' er en stor lightsaber weapon master. Han klarer å forsvare seg og angripe, men hans styrke ligger i "the force".

 

Syns kontrollene var perfekt, force grip var ekstremt morsomt når jeg fikk lært meg hvordan jeg skulle bruke den best mulig.

Lenke til kommentar

Jeg er en meget stor fan av star wars, både filmene, de fleste spilla og det utvidede universet via bøker. For min del va det en veldig positiv opplevelse, ingen andre spill har gitt meg en en mulighet til å leke med "the force" på en så omfattende og fri måte før. Jeg skjønner ikke helt de som klager på bruken av lightsaber, dette spillet har jo hele tiden handlet om "the force". Å sammenligne det med tidligere spill som fokuserte på helt andre ting som feks lightsaber bruk, blir feil imo.

 

Å plukke opp en stormtrooper å bruke han til å denge en annen med er intet mindre enn MEGET morro, og jeg er sikker på at krydret med en god historie og litt mere varierte baner så blir dette her et fantastisk spill, spesielt for SW fansen. :)

Lenke til kommentar

Savner bedre kunstig inntelligens på Tie-fighterne. Akkurat nå flyr de i en repeterende loop eller som en del av et script. Litt kjedelig å stå å se på tie fighteren som kjører samme stedet og skyter på den tomme plassen der jeg gikk for 5 min siden. Savner også mer bevegelighet. Hvorfor i allverden kan jeg ikke ta tak i en kant????

Lenke til kommentar

Ok, har bare prøvd demoen kjempekjapt men har et par kommentarer.

Dette spillet har i lang tid blitt hypet for Euphoria og DMM. Hvorfor i all verden brukes ikke Euphoria på hovedkarakterens animasjoner? Trodde dette spillet skulle forandre stivhetsfølelsen spill har pga både Euphoria og DMM. Og hvorfor bruker de et siktesystem når man skal løfte ting osv? Man burde hatt mulighet til å gjøre som nå, sikte på hva man vil løfte osv, men ellers, til vanlig, burde man ha løftet flere ting samtidig som i en myk bevegelse. Litt alà når man f. eks plukker opp folk med hånden i Black & White?

Alt føltes ihvertfall utrolig stivt ut, det var bare ikke utrolig kjempemorsomt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...