Gå til innhold

4870x2 Ytelse og OC Egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vifte hax0r? - aner ikke hva du skriver om, men du gjør ikke annet en å innstallere et programm og så stiller du viften (feks expert tool fra gainward). Setter du da viften på 45% som nevnt skal det være ganske så lydløst og om du ikke klokker kortet så skal det gå fint.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Med vifte hack mente jeg å ha lest at man selv måtte inn i noen filer å endre fra en text editor for så å laste profilen i ccc, men det kan være det er kommet seg siden den kommentaren jeg leste.

 

Så ok - skjermkortet er stille om man ikke overklokker og ikke stiller viftehastigheten manuelt?

 

En annen ting - jeg ser den ligger ute med 2gig ram(!!!). Hva skjer med den totale mengden minne på maskinen da om du har 4gb fra før (men bare 3.5 i windows)? Får man da bare 1,5gig vanlig RAM tilgjengelig? JF. punkt 22. her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=525806

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

Tacomodo: Det er mulig å laste ned Expert tool v4.0 som skal støtte ATI skjermkort for å styre viften selv, slik du slipper å styre med tekst editor.

 

Angående minnet, så burde du få tak i windows 64bit slik du kan nyte dine 4GB med minne, ellers blir det 1,5GB mindre minne som du får brukt om du har et skjermkort med 512MB minne fra før.

 

EDIT: Det er mulig det bare blir regnet som 1GB minne grunnet intern crossfire løsning i 4870x2 skjermkortene, dette må noen andre bekrefte/avkrefte.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tok i bruk AMD GPU Clock Tool til å klokke med gikk da opp bittelitt i score.

253970.jpeg

 

Satte deretter Pc´n tilbake til Default i bios

Resultat med ny runde i 3dmark

253967.jpeg

 

Klokka deretter opp skjermkortet

253969.jpeg

BANG ingen forskjell...

Er det ingen ytelsesøkning med dette skjermkortet... eller er der en bug i 3dmark.

Hvordan er andres erfaringer med 4870x2 kortet, og ytelsesøkning med klokking?

Lenke til kommentar

Jepp, men det er nesten ikke nødvendig med tanke på varmen samt at kortet stort sett ikke har problemer med noen spill uansett.

 

Men til bench bruk kan du prøve å presse det noe ja, nå hukser jeg faktisk ikke oc innstillingene jeg bruker. Kan sjekke senere....

 

Om du ser på RivaTuner grafen, holder den seg på samme Clock under hele Bench testen?.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Har prøvd vantage i vista uten å klokke noe på resten av systemet, kun gfx kortet.

Får da samme poeng score @stock(750/900) som OC(830/970).

Mistenker at kortet ikke blir klokka selv om AMD gpu clock/rivatuner/gpu-z /ccc sier motsatt,

fordi det må da bli en forskjell viss kortet "virkelig" har blitt klokka opp. :wallbash:

(er det noen som får forskjell viss de klokker opp)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...