Gå til innhold

4870x2 Ytelse og OC Egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg får dårlig FPS på WOW med 4870, han fikk mye bedre fps med sitt gammle X1950XT, hva kan være grunnen? De andre spilla ser ut som de går bra.

Han har nyeste driver 8.10 og bruker de samme instillingene som før. Vi snakker 30fps de fleste stedene.

Dette var rart, for jeg har mellom 60 og 290 FPS i WoW avhengig av hva som er på skjermen.

Kjører 1920x1200 oppløsning med 2x multisampling.

Tror nok at versjons oppdateringen til WoW og CPU/RAM heller er problemet.

Edit:tror at oppimot 290 fps var med ett par instillinger på middels og uten 2xmultisampling. (hadde nettopp tatt en reset av instillinger når jeg hadde så høy fps dvs. alt var default utenom oppløsningen)

Endret av NuDimon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare volt modd de får sjekket (om du ikke insisterer på å forklare at du har Oc på kortet når du returnerer produktet), da fosrvinner garantien. Skal mye til at du skal klare å svi kortet uansett om det ikke er noe deffekt ved det evnt slitasje på kortet. Før den tid slår programmet\os seg av eller fryser.

 

Ha selv ikke klart å ødlegge et eneste kort ved OC, de som har tatt kvelden har faktisk vært kort jeg ikke overklokket som feks 9700pro (mener ikke her at OC er bra for skjermkort, bare så det er klart).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
En kamerat av meg får dårlig FPS på WOW med 4870, han fikk mye bedre fps med sitt gammle X1950XT, hva kan være grunnen? De andre spilla ser ut som de går bra.

Han har nyeste driver 8.10 og bruker de samme instillingene som før. Vi snakker 30fps de fleste stedene.

Dette var rart, for jeg har mellom 60 og 290 FPS i WoW avhengig av hva som er på skjermen.

Kjører 1920x1200 oppløsning med 2x multisampling.

Tror nok at versjons oppdateringen til WoW og CPU/RAM heller er problemet.

Edit:tror at oppimot 290 fps var med ett par instillinger på middels og uten 2xmultisampling. (hadde nettopp tatt en reset av instillinger når jeg hadde så høy fps dvs. alt var default utenom oppløsningen)

 

 

wow har en tendens å likt "jo mer jo bedre " av mhz på cpuen :)

Lenke til kommentar
En kamerat av meg får dårlig FPS på WOW med 4870, han fikk mye bedre fps med sitt gammle X1950XT, hva kan være grunnen? De andre spilla ser ut som de går bra.

Han har nyeste driver 8.10 og bruker de samme instillingene som før. Vi snakker 30fps de fleste stedene.

Dette var rart, for jeg har mellom 60 og 290 FPS i WoW avhengig av hva som er på skjermen.

Kjører 1920x1200 oppløsning med 2x multisampling.

Tror nok at versjons oppdateringen til WoW og CPU/RAM heller er problemet.

Edit:tror at oppimot 290 fps var med ett par instillinger på middels og uten 2xmultisampling. (hadde nettopp tatt en reset av instillinger når jeg hadde så høy fps dvs. alt var default utenom oppløsningen)

 

 

wow har en tendens å likt "jo mer jo bedre " av mhz på cpuen :)

Jepp det har det helt sikkert, men problemet er at man får nesten dobbel fps med et X1950XT kort som er mye dårligere. Såvidt jeg har forstått det er det GGDR5 som er nytt for wow og da ikke utnytter kortet som det skal som er årsaken, eller en driver bug.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Fikk FarCry 2 i går. Merket store tendenser til lagg når jeg kjørte alt på fult med mitt HD4870x2.

 

System:

 

C2D E8400

4 GB PC6400 ram

Nyeste catalyst driverne

 

Oppløsning = full hd oppløsning på min 24" skjerm.

 

Kjører jeg for høy oppløsning? Eller er det driverne som bugger seg?

Lenke til kommentar

Har du lagt inn FarCry 2 Hotfixen fra ATI?

 

*edit

"This hotfix

 

* Improves performance for the DirectX 9 version of Far Cry 2 on CrossFire™ compatible systems

* Improves performance for the DirectX 10 version of Far Cry 2 on both single and CrossFire™ compatible systems

 

The hotfix download package includes both the Display Driver and Catalyst Control Center. The hotfix can be downloaded by clicking on the links below."

Endret av ThePainx
Lenke til kommentar
Fikk FarCry 2 i går. Merket store tendenser til lagg når jeg kjørte alt på fult med mitt HD4870x2.

 

System:

 

C2D E8400

4 GB PC6400 ram

Nyeste catalyst driverne

 

Oppløsning = full hd oppløsning på min 24" skjerm.

 

Kjører jeg for høy oppløsning? Eller er det driverne som bugger seg?

Leser at det er et bench prog med i spillet "Far Cry 2 Benchmark Tool"

Hva slags resultat får du når du kjører med ditt oppsett?

 

Average Framerate: ?

Max. Framerate: ?

Min. Framerate: ?

 

edit*

XP - Average 47,60

275812.jpeg

Vista64 - Average 49,68

275880.jpeg

2FPS fordel Vista

Endret av ThePainx
Lenke til kommentar

Vell kjøpte meg den vannblokka ThePanix kjører. Funka ekstremt bra de 2 første dagene så bestemte jeg meg for og lukke kabinettet og enset ikke annet en tull etterpå .. Nå funker ikke den ene kjernen på mitt 4870x2 lengre. Jeg har byttet tilbake til vanelig kjøler ettersom pcen ikke ville boote med vannblokka etter en stund . Jeg har sikkert teitet blokken for hardt til tror jeg kjøper skjermkort med ferdig blokk neste gang. Tilbake til min 3870x2 nå og kun very high i farcry 2 :no:

 

Noen som har lyst på en EK vannblokk til en rimligere peng ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...