Gå til innhold

4870x2 Ytelse og OC Egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

lurte på om noen kunne hjelpe meg??

har et HIS-4870x2 men sliter med at når jeg skal spille så reboter de emten (blu scren). eller så låser spille seg, og de må avslutest. av og til funker det å starte spill(vis eg prøver 5 ganger), og da får eg grafisk feil på enkelte ting (som i til dømes i RA3 så blinker vannet). spillet klikker ikkje før de skal til å starte. får opp første bilde og så går det gale.

 

har prøvd me fleire forskjelige drivere, kjører no på catalyst 8.11

dataen er berre nåken månder gammel. bygd den selv

 

alt er foreløbig stok. våger ikke overklokke når ting er ustabilt :ermm:

Lenke til kommentar
lurte på om noen kunne hjelpe meg??

har et HIS-4870x2 men sliter med at når jeg skal spille så reboter de emten (blu scren). eller så låser spille seg, og de må avslutest. av og til funker det å starte spill(vis eg prøver 5 ganger), og da får eg grafisk feil på enkelte ting (som i til dømes i RA3 så blinker vannet). spillet klikker ikkje før de skal til å starte. får opp første bilde og så går det gale.

 

har prøvd me fleire forskjelige drivere, kjører no på catalyst 8.11

dataen er berre nåken månder gammel. bygd den selv

 

alt er foreløbig stok. våger ikke overklokke når ting er ustabilt :ermm:

Ser 3 mulige årsaker:

- For lite strøm eller dårlig kvalitet på strømforsyning

- Kortet blir for varmt (har du sjekka temperaturene?)

- Kortet kan være defekt

Lenke til kommentar
lurte på om noen kunne hjelpe meg??

har et HIS-4870x2 men sliter med at når jeg skal spille så reboter de emten (blu scren). eller så låser spille seg, og de må avslutest. av og til funker det å starte spill(vis eg prøver 5 ganger), og da får eg grafisk feil på enkelte ting (som i til dømes i RA3 så blinker vannet). spillet klikker ikkje før de skal til å starte. får opp første bilde og så går det gale.

 

har prøvd me fleire forskjelige drivere, kjører no på catalyst 8.11

dataen er berre nåken månder gammel. bygd den selv

 

alt er foreløbig stok. våger ikke overklokke når ting er ustabilt :ermm:

Ser 3 mulige årsaker:

- For lite strøm eller dårlig kvalitet på strømforsyning

- Kortet blir for varmt (har du sjekka temperaturene?)

- Kortet kan være defekt

PSU: Corsair 750W. trudde den skulle vere god nokk.

tempraturen ligger på cra 32 'C idel og ein 35 'C me last så skull ikkje tru tempen skulle vere nåke problem.

men trude ikkje de kunne vere defekt når de funker av og til :cry:

får kansje kontakte forhandler i gjen da :(

 

takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Med mindre du har vann/ekstrem-kjøling eller sitter ute i -20oC så er nok de der temperaturene fysisk umulig på dette kortet ............

wops :blush: hadde vist tatt 10 grader feil 42 'C idel og 45 'C me last

 

hehehe... selv det er heeeelt usansynlig :roll:

er det??? :dontgetit: har bra gjenomstrømning i kabinetet alle vifter i kabinete er 100% og vifta på gpu'en er på 50%. og de er kansje berre 15 grader i romet. i så tilfele er jo tempen i catalyst feil da.

før eg fekk driver som fungerete var jo tempen oppe i over 70 'C men nesten me ein gang eg oversyrte den kom den ned på ein 45 grade

Lenke til kommentar
det skurrer litt når du sier at det er 42 idle og 45 load :whistle:

har sjekka no, den har ståt på i over ein time no, og den viser 46 grader no (har sjelden spilt lengre en ein time trur eg) men no har den berre stått på da.

kan temp måleren vere feil eller nåke sånt da??

Lenke til kommentar
det skurrer litt når du sier at det er 42 idle og 45 load :whistle:

har sjekka no, den har ståt på i over ein time no, og den viser 46 grader no (har sjelden spilt lengre en ein time trur eg) men no har den berre stått på da.

kan temp måleren vere feil eller nåke sånt da??

 

Vell med 100% vifte på mitt kort klarte jeg 48c mener jeg og huske og på bog standard instillinger hadde jeg en load på 92c men fortsatt ingen grafikk problemer ... Har du en kompis eller noe som kan teste kortet i sin maskin jeg mistenker at det kan være psu som er et problem hos deg.. Jeg har hatt en veldig god psu som har vært ustabil .

Lenke til kommentar
det skurrer litt når du sier at det er 42 idle og 45 load :whistle:

har sjekka no, den har ståt på i over ein time no, og den viser 46 grader no (har sjelden spilt lengre en ein time trur eg) men no har den berre stått på da.

kan temp måleren vere feil eller nåke sånt da??

 

Vell med 100% vifte på mitt kort klarte jeg 48c mener jeg og huske og på bog standard instillinger hadde jeg en load på 92c men fortsatt ingen grafikk problemer ... Har du en kompis eller noe som kan teste kortet i sin maskin jeg mistenker at det kan være psu som er et problem hos deg.. Jeg har hatt en veldig god psu som har vært ustabil .

kan jo altids høre med noen kompiser da. men psu'en er jo helt flonka ny da ( http://komplet.no/k/ki.aspx?sku=340678 )

Lenke til kommentar
Med mindre du har vann/ekstrem-kjøling eller sitter ute i -20oC så er nok de der temperaturene fysisk umulig på dette kortet ............

wops :blush: hadde vist tatt 10 grader feil 42 'C idel og 45 'C me last

 

Antakeligvis har tempen synket fra høyere når du raser ut i Windows og kortet klokker seg ned.

Det du må gjøre er å bruke RivaTuner for å finne load tempen siden denne loggføres og du kan da se hva den har vært på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...